mikä on lhm-jarrunesteen suositeltu vaihtoväli?
Säiliöstä takarumpuihin 😉 Jos totta puhutaan niin LHM ei ole niin kranttu vaihtovälilleen kuin DOT, joka kerää vettä itseensä. Olen vaihtanut 20 vuotta vanhaa “lehmää” pois järjestelmästä ja se teki purkkiin kahden kerroksen väkeä, eli vesi jäi erilliseen kerrokseen lillumaan. Kaikki tämän alle on mielestäni kotiinpäin ja väri kertoo paljon. Kovakattoisten LHM-hydraulijärjestelmissä 60tkm vaihtoväliä noudattamalla neste pysyy vihreänä ja ylittämisen jälkeen se alkaa kellertämään. Keltamustaa nestettä ei ole todennäköisesti vaihdettu koskaan. Näissä em. pitää muistaa, että se kiertää järjestelmässä, eikä ole lähes stabiilissa tilassa, kuten 2cv:n jarruissa. Tämän vuoksi LHM-vaihto kannattaa arvioida takajarrusylintereiltä, eli päästää ilmausruuvista letkua pitkin purkkiin n. sentin kerroksen nestettä ja katsoo minkä väristä se on.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]