Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › JARRUONGELMA
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
10.3.2012, 14:05 #127400
vaihdoin 2-piirisen lhm pääjarrusylinterin ja uusin tiivisteet. etupään osalta ilmaus toimi kuten pitää mutta jostain kumman syystä neste ei etene taakse eli ilmatessa ei nestettä tule. putket tyhjensin paineilmalla tavallisesta nesteestä jarrusylinterit vaihtaessani. neste tulee liitoskohtaan mistä jarruputki taakse alkaa mutta jostain syystä se ei etene takajarrusylintereille. eikö putkien taaksekkin pitäisi täyttyä itekseen kun nestettä on pääsylinterissä ? mikko
10.3.2012, 14:22 #164744Jos kummassakin säiliössä on nestettä, pääsylinterin mäntien tiivisteiden huullokset oikein, takana putkiakselin sisällä olevat spiraaliputket ehjät, ettei neste karkaa aluksi putkiakselin sisälle,… mielenkiintoista, varsinkin jos paineilmalla tuli putket aikaisemmin tyhjäksi.
“Lentääkö” pääsylinterin lähdöistä neste?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com10.3.2012, 14:23 #164745Kyllä sinne pitäisi tulla.. Ei muuta kun kummankin takasen ilmaruuvit auki ja letkut pulloon..
Poljeskelee hissunkissun petaalia.. Siinä hidastaa nesteen virtausta se kun etuset toimii ja rajoittaa polkimen liikettä..
Putket pitää olla myöskin liitettyinä siten että keulimmaisesta liittimestä menee putki takajarruille ja siitä säiliöiden välistä lähtevä etujarruille..
Muuten ei ehkä toimi oikein.. Viime keväänä huomasin saman ongelman kun itse vaihdoin kaksipiirisen pääsylinterin piti ilmailla useaan kertaan ennenkuin takajarrut alkoivat pitämään..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂10.3.2012, 15:08 #164746Ja se pieni vinkki noihin ilmailuihin liittyen. Itse aloitan ilmaamisen oikean puolen takajarrusta ja seuraavaksi vasen takajarru, Sitten oikea etujarru ja viimeisenä vasen takajarru. Tämä järjestys johtunee eniten noista vanhuksistä joissa pisin linja on tuonne oikeaan täkanurkkaan ja lyhin vasempaan etunurkkaan.
10.3.2012, 15:12 #164747@AK-65 wrote:
Ja se pieni vinkki noihin ilmailuihin liittyen. Itse aloitan ilmaamisen oikean puolen takajarrusta ja seuraavaksi vasen takajarru, Sitten oikea etujarru ja viimeisenä vasen takajarru. Tämä järjestys johtunee eniten noista vanhuksistä joissa pisin linja on tuonne oikeaan täkanurkkaan ja lyhin vasempaan etunurkkaan.
Juuri näin…aina kauimmainen sylinteri ensin ja sitten muut lyhimpään viimeiseksi. Kuten AK-65 selitti… 🙂
10.3.2012, 15:33 #164748Itse olen menestyksellä käyttänyt 1,5 desilitran ruiskua(apteekista) ja painanut ilmausruuvista nestettä pääsylinteriin päin. Letkunpätkä ruiskuun ja siitä nippaan. Katsoo vain ettei tule säiliöstä yli.
10.3.2012, 15:45 #164749Toisinaan ongelmana on ollut sylinterin ja polkimen välinen tappi.
Eli kannattaa tarkistaa, että sylinteri tulee liikkensä loppuun asti kun poljin on ylhäällä.
Jos liike jää vajaaksi sylinteri ei välttämättä täyty.10.3.2012, 16:14 #164750@18heppainen? wrote:
Toisinaan ongelmana on ollut sylinterin ja polkimen välinen tappi.
Eli kannattaa tarkistaa, että sylinteri tulee liikkensä loppuun asti kun poljin on ylhäällä.
Jos liike jää vajaaksi sylinteri ei välttämättä täyty.Mutta tällöinhän vain etupään jarrut jäisivät päälle. Takapäänjarruihinhan tuon tapin pituus ei pääse vaikuttamaan, koska kaksipiirisessä ensin liikkuu etujarrujen mäntä joka sitten alkaa työntää taka piirin mäntää.
10.3.2012, 16:40 #164751Tappeja on kahta eripituutta…en muista kumpi on lhm..pahus kun tulin mökiltä ja siellä olis ollut…
11.3.2012, 11:15 #164752tutkiskelin ongelmaa ja jostain syystä etummainen mäntä ei liiku ja työnnä putkia täyteen. en oikein ymmärrä miksi se kun toimi vielä kasauksen jälkeen. täyttyypä purkaa ja tutkia mikä mättää. mikko
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.