Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Jarrurumpukysymys

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126442

    Mistäs vuosimallista nämä on?

    Ja tällainen työkalu löytyi – sileä rumpu kuudella pultilla:

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #159894

    Tuo työkalu kuuluu alkujaan vissin sellaseen vuosimallin -70 “18-kaakkiseen Nelkkuun missä on Nelkun vaihteisto, 18-kaakkinen (tai 21-kaakkinen) moottori, kuulamallin vetarit ja kaikkea muutakin kivaa sekaisin..?

    Sit joku enempi Wanhustietäjä osaa varmasti heti tuon jarrurumpujen ripa-jutun kertoa, mutta uskotellut itselleni olen että tuollaisia olisi ollut 50 -luvulla ja ennen 60 -luvulle saapumista olisi rummut siloittuneet..?

    #159895

    Moro!

    Nuo rummut joissa on nuo “rivotukset” on -58 tai vanhemmat! Rummut vaihtui sileiksi helmikuussa -58.

    Mikko

    #159896

    Varaosakirja näyttäisi tarjoavan tuollaisia sileitä rumpuja syyskuusta -65 eteenpäin.
    Eli tuolloin ristikot vaihtui kuulaniveliin, ainakin osassa tuotteita.

    Suomeenahan noita 63-69 malleja on tainnut rantautua kokolailla vähän.

    #159897

    Moro!

    Useampi 2cv kirja tarjoo tuota -58 noiden rumpujen vaihtokohdaksi?? Itse en ole yhtään -60 lukuista nähnyt noilla rivotetuilla jarrurummuilla 😯

    Omassa -59 on sileät rummut, tietysti en voi olla varma laatikon olevan alkuperäinen.

    Mikko

    #159898

    Eh, asia taisi aamuhämärissä tulla ilmaistuksi hieman kehnosti.

    Pitkittäisurat tosiaan poistui -58, mutta -65 eturummut sai kaksi pultinreikää lisää.
    Nelkuissa/kutosissa taasen on eturummuissa poikittaiset rivat.

    #159899

    Miten tuon rummun saa irti? Täytyykö vetari irroittaa (mites se onnistuu)? Mahtuuko rumpu tulemaan tuplakuulan “yli”? Tuo keltainen kaulus neljän pultin allahan on vain haitarikumin apuväline…

    Nimim. “Uskomatonta, mutta ensimmäistä kertaa 25 vuoden aikana hän kohtaa nelipulttisen jarrurummun ja tuplakuulavetarin samassa liitoksessa – nolottaa jo nyt”

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #159900

    Rasvanippa pois, keltainen kuppi liukkuu vetaria pitkin, kumisuojus irti ja ne neljä mutteria. Koko höskä rummun kanssa menee vetaria pitkin irti. Ei tartte vetaria irroittaa, jos ei rumpua vie koneistamoon tai vaihda uuteen. Silloin alapää irti ja kaikki tulee läpi. Voiko tän vaikeemmin selittää 😉

    #159901

    Kiitos. Selkeä vastaus.

    Ja hyvin ranskalainen tuo “rasvanippa pois”-asennus 😀

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.