Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Jarrut ei pure, ilmaaminen ei taida auttaa, mikä neuvoksi
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
12.5.2006, 08:04 #122563
Hei,
täällä on ollut puhetta jarrujen ilmaamisesta. Mulla on Auliksen (2CV vm -78) kanssa ollut sama(?) pulma: talvilevon jälkeen kaikki muut toimii, mutta jarrut puree vasta 4-5 polkaisun jälkeen. Eilen ilmattiin kaikki sylinterit (?), ja tilanne koheni hiukan (jarruneste pyrki ulos heti alussa, ilmaa tuli vaan vähän). Vieläkään jarrut ei pure ensimmäisellä polkaisulla. Korjausmies epäili syyn olevan jarrujen keskussylisterissä tai paineentasaajassa, muttei ole varma. Onko hyviä arvauksia tai ehdotuksia, mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi.
Toista sätkä-kesäänsä aloitteleva
Outi12.5.2006, 08:20 #135250Ilmaaminen ei auta, jos jarrukengät ovat kovin kaukana rummuista.
Täällä lisää aiheesta:
http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=1259&start=012.5.2006, 08:53 #135251Niin, ja ne jarrusylinterit siellä rummuissa voi talviseisonnan jälkeen olla tosi jumissa. En ole kuullut, että 2CV:ssä olisi paineentasaajaa. Tosin en niistä uudemmista levyjarrullisista tiedä.
12.5.2006, 14:40 #135252Tietääkseni painentasaaja löyty vain AMI Superista ja Acadianesta. Jälkimmäisestä omaa kokemusta…
Todennäköisimmin jarrukengät kaukana tai pääsylinterisä vikaa… Kokemukseni mukaan takajarrukengät saavat olla niin kaukana kuin vaan saa ilman ongelmia, mutta edessä pitää säätää lähemmäksi.
Kokeileppas vaikuttaako se käytökseen että vetää käsijarrua päälle? Siis ei täysin vaan sillai että ei vielä ihan vaikuta kulkuun. Näin etujarrukengät tulevat lähemmäksi rumpua ja saat rajattua vikapaikkaa…
17.5.2006, 16:18 #135253Juu,
mun “korjaaja-harjoittelija” arveli ilmaamisen jälkeen, että vika voisi olla jarrujen keskussylinterissä, joten kävin hakemassa Auto-Artikkelista uuden sellaisen. No, koska kyseessä on sitikoita-ei-kovin-hyvin-tunteva-korjaaja, hän onnistui rikkomaan jarrunesteen säiliön sylienteriä irrotellessaan. Tämän kriisin jälkeen löysin Veijon/Citrofixin, ja ostin häneltä käytetyn säiliön, eli homma etenee toivottavasti tästä hitaasti mutta varmasti parempaan suuntaan. Luulen, että vien jarrukengät Veijolle tarkistukseen sitten, kun saan Aulikseni kulkemaan Nurmijärvelle asti.Kiitos hyvistä vinkeistä! Tuli sellainen olo, että tässä ei jää yksin murehtimaan eteen sattuvia pulmia, vaan tukea ja apua saa heti.
t. OutiPS. Tämä meni nyt vähän mainostamisen puolelle, mutta tällä hetkellä – siis vielä täysin korjaustaidottomana – olin ilahtunut niin Auto-Artikkelin kuin Veijon vakuuttavasta palvelusta
nyt jos/kun saamme sylinterin
18.5.2006, 09:35 #135254Empä ole kuullut koskaan että pääsylinteri tekisi moisen oireen. Onnea kuitenkin korjaamisen suhteen 🙂
18.5.2006, 10:26 #135255Luettuani alkuperäisen kirjoituksen ja jatkokirjoituksen, olen yhä vakuuttuneempi että sinun kannattaa vaihtaa (edit: koulututtaa) mekaanikkoa.
Mikäli se alkuperäinen pääsylinteri on mallia LHM, voin ostaa sen halvalla pois. On nimittäin luultavasti ehjä 😀 .
Kerro Veijolle terveiset. Minunkin pitäisi käväistä pajalla… Työ vaan tuppaa häiritsemään harrastustoimintaa.18.5.2006, 10:50 #135256Juu,
tarkistan Veijolta vanhan sylinterin mallin, ja kerron jos se on LHM. Tämä “mekaanikko” ei ole pysyvä sellainen, sattui vaan tarjoutumaan avuksi tässä Auliksen kesävirittelyssä. Jatkossa varmaan käännyn Veijon puoleen ja alan itsekin opetella koneen yms. vimpaimien ihmeitä…huh!
t. Outi -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.