Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Johtosarja

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #129490

    Hei, onko kukaan valmistanut koko 2cv6 johtosarjaa uusiksi. Eli olisiko valmiita mittoja ja johtojen poikkipintatietoja saatavilla.
    Valmiina niitä näyttäisi olevan myynnissä, mutta kova on kilohinta kuparilla, kun 350€ pyytävät.
    Tv. artsi

    #175184

    Minulla melko täydellinen nelkun johtosarja myynnissä kolmella kympillä..Ei paljon puutu kutosen sarjaan nähden.

    #175185

    Ok, tarve sarjalle ei ole akuutti, mutta loppukesän aurinkoisina päivinä voisi askarrella, kun ei viittisi pihallakaan olla ja nahkaansa kärventää.

    #175186

    Sätkässä on niin vähän sähkölaitteita ettei johtosarjaa ole paha ihan omasta päästäkään tehdä. Voi tehdä vaikka alkuperäistä paremman esim. releitä lisäämällä. Eri asias tietysti jos alkuperäismalli on tavoitteena.

    #175187

    Totta on tuo, pitänee istahtaa ja rustata vähän mittoja ylös. Samalla tosiaan voi lisätä releitä tarpeellisiin paikkoihin.

    #175188

    Tein itse moottoritilasta takavaloille asti:
    – vähän oli hasteellista, kun oli kuusi kappaletta samanvihreää piuhaa
    => ostin aluksi kymmenen metriä kuutta eri väriä, esim Motonetistä saa valmiita rullia, osan ostin paikalliselta varaosahemmolta. Mustaa, sinistä, harmaata, keltaista, punaista sekä valkoista.
    => piuhat kiinni ovenripaan, ja toinen pää akkuporakoneeseen, haastetta tässä sitten olikin saada kuristesukkaa puolen metrin välein. Purin hökötyksen, ja aloitin uudestaan.
    Aloitin laittamalla kuristesukan päähä, ja kuumailmapuhaltimella sain hyvän “alkukärjen”. sitten käsin kiersin, ja laitoin puolen metrin välein sukkaa. Kolmen metrin jälkeen tungin piuhat muovipussiin, ja autolle. Ohut rautalanka konehuoneesta A-pilarille, ja pujottelua, jotta saisin kaapelihässäkän vedettyä osittain A-pilarin läpi takaisin konehuoneeseen.Jätin sinne n puoli metriä. Kattokourua pitkin asettelin piuhoja, ja vähän mittaillen vetelin yksittäisiä piuhoja irti takavaloille ja bensatankin anturille. Sitten vaan sukkaa ja kuumailmapuhallinta kehiin.
    Laitoin ns “luoti-Abikot” jotta purkaaminen jossakinvaiheessa olisi mahdollista. Kannattaa melkein ottaa takavalot irt ennen Abikoiden laittamista, omissa oli n 1 mm2 piuhat, joten pientä säätämistä oli. Seuraavan kerran otan itse valot irti, ja laitan väh 1,5 mm2 piuhat valoista kaapelisarjaan. Tässa vaiheessa merkkaus, ja vanhat sekä uudet piuhat rinnakkain. Yksitellen uusi piuha kiinni, ja tarkistus. Tämä kerrostalon pihassa, neuvojia kyllä ilmaantui…aina
    En ottanut valitettavasti pituuksia paperille. Etuvalopiuhasarja seuraavaksi kun innostus ilmaantuu.

    #175189

    Alkuperäisyyttä vaalien (tsih) olen laittanut valojen johdot kaikki samanvärisellä, niissä ei suurta vahinkoa tule vaikka joskus kytkisi väärinkin (ainahan ropaamisen jälkeen tarkistetaan kuitenkin että valot ja muut toimii oikein). Kytken toisesta päästä piuhat kiinni ihan vaan että joka liittimeen tulee joku johto, ja sitten toisesta päästä joko mittarin tai syttyneen valon perusteella päättelen mikä kuuluu mihinkin. Voisi tietysti olla värit tai merkinnät johtojen päissä ja kytkentäkaavio piirretty niiden mukaan, mutta ei se kytkis kuitenkaan ole paikalla kun tarvittaisiin. Eikä sätkässä ole kovin montaa sähkölaitetta eli pärjää ilmankin.

    Takapiuhasarjan jätin vanhan kun se on paremmin suojassa ja näytti ehjältä. Valopukin johdotin puolet vähemmillä liitoksilla niin että tuli siistimpi ja ehkä toimintavarmempikin. Kuitenkin niin että valopukki on helposti irrotettavissa. Nyt odottelen inspistä lähteä tekemään rintapellin ja kojelaudan sähköt…

    #175190

    Perävaunun johtoa olen käyttänyt.7 eriväristä johtoa sukan sisässä.Tavaratilan pohjaan tein jakorasian josta jaoin myös vetokoukulle virrat.Parin tunnin askartelu,Laitoin peräkärryn värien mukaan edestä lähtien.Keltainen vasen vilkku yms

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.