Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Jumissa!!

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 16 - 24 (kaikkiaan 24)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #145001

    Vissiin se oli joku sellainen… Kumminkin lukitus rengas oli irti ja kuvin neuvottiin miten hammasratas paketti laitettiin oikeille booreille jotta pääsi liukumaan vaihde päälle ja pois?? Ja taisi siinä niistä syngroni rengaistakin olla tarinaa….
    😯 ❓

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #145002

    Tarkootittenko tätä..?

    #145003

    Justiinsa tätä…!

    Kukahan tekis tästä koosteen tuonne vaikka arkistoon?? On senverran hyödyllistä tietoa jo ennalta ehkäisyyn vaihteisto vaurioiden varalta.. Täällä tuo tieto on totisesti hakusalla,, kun en minäkään sitä löytänyt,, kun en oikealla otsikolla hoksannut / muistanut etsiä??

    ❓ 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #145004

    Tämäkään ei ollut juuri se mitä muistelen, mutta saatan muistaa omianikin 😀 Hyvä kun aputeksti löytyi kuitennii.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #145005

    Tällaiset hyödylliset yksittäiset niksit, faktat ja kokemukset olisivat mitä mainiointa materiaalia 2CV WIKIN niksit-osioon.

    Nyt vain toivottaisiin kaikkien kynnelle kyskenevien tutustuvan WIKIIN ja suodattamaan täältä foorumista hyödyllistä tietoa sinne. Wikihän perustuu eräänlaisiin virtuaalitalkoisiin. Päävastuuta kirjoittamisesta ei ole kenelläkään, vaan sisältö alkaa laajenemaan kiltalaisten yleisen aktiivisuuden kautta.

    Wiki lajittelee niksit automaattisesti aakkosjärjestyksessä, joten uusia artikkeleita luotaessa olisi hyvä nimetä se aihealueen pääsanalla, esim “Vaihteisto…jne…”. Hakutoiminnolla löytyy myös hyvin asiat; todennäköisesti helpommin kuin forumin sadoista keskusteluketjuista.

    http://www.suomen2cvkilta.fi/wiki/index.php?title=Luokka:Niksit

    #145006

    Jatketaanpas tätä mukavaa aihetta, kun Orankikiikun loota meni emännältä loppukesästä jumiin. Kuljinhan on siitä asti seissyt tallissa, kun en motivaation puutteessa ole jaksanut asiaa tutkia.

    Nyt perehdyin paremmin aiheeseen, ja oletin ongelman olevan tässäkin ketjussa mainitun 2-3 -vaihteen siirtäjän renkaan irtoamisesta. No löysällähän tuo olikin (ei siis irti), joten sitä kiristelin hieman. Tarkempi tutkaileminen paljasti tällaisen ongelman.

    Siirtäjät ovat nyt jumitilassa, ykkönen ja nelonen samaan aikaan päällä.

    Mutta tässä tilassa lootan päädyssä näyttääkin tällaiselta (pahoittelut editoimattomasta kuvasta, joka on “pystyssä”).

    Tästä tilasta loota on helpo saada järjestykseen, jossa pykälätkin toimivat.

    Jotenkin tuo ylemmän akselin tuleminen päädyn läpi tuntuu oudolta, eikä tekisi mieli lyödä lootaa nippuun ennen, kuin joku kertoo, että “normaaliahan tuo”. Tai jos ei ole normaalia, niin mitäs seuraavaksi pitäisi tarkastaa?

    Muuten lootassa näytti sisällä ihan siistiltä.

    #145007

    Itse itseäni parjaten, onkos niin, että lootan pääty lukitsee keskimmäisessä kuvassa olevan laakeriholkin paikalleen?

    #145008

    No näinhän se on. Ja kuten montakertaa tällä palstalla on mainittu että jos nopeusmittarin vaijerin poistaa ja ottaa sen nailoni holkin pois ja jättää pyörittäjä rattaan paikalleen ja työntää kuljinta niin saa reijän siihen takapäätyyn.

    #145009

    Selevä! Ei kun nippuun ja kovaa ajoa 🙂

Esillä 9 viestiä, 16 - 24 (kaikkiaan 24)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.