Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Kaasarin sielunelämää
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
18.6.2007, 19:03 #123355
Aiheeseen ohimennen perehdyin taas viikonloppuna ja törmäsin jälleen kysymysmerkkiin, eli kun kakskurkkukaasarissa on nyt nämä jarruilmasuuttimet/nousuputket/kapilaariputket mallia 1F1/ 1F2 ja 2AA ja visassa 1F4 ja 2ac niin miksi homma menee niin, että mitä isompi F-1-4 luku niin sitä pienempi reikäkoko putkessa!? Eli mitä nää putket käytännössä tekee ja onko reikien sijainnillakin vielä merkitystä?
Ja sitten mietin niitä iänikuisia suuttimiakin: 21-24 kaasarissa suuttimet on muistaakseni 1.k 125 2.k 82.5 ja tk 40 tai 55 yleensä ja 18-26 kaasarissa 1.k 102 2.k 90 ja tk 39. Ensimmäinen kaasarimalli on yleinen 8.5:1 ja 9.0:1 mäntäisissä koneissa ja jälkimmäinen 7.9:1 mäntäisissä koneissa NIIN määrittääkö tuo puristus-suhde ainoastaan tuota suutinkokoa vai vaikuttaako siihen nuo kaasarinkurkkujen koot?
(Visan kurkkukoot 24-26)
1.k ja 2.k tarkoitan ykkös ja kakkoskurkkua eli pääsuutin ja pohjasuutin
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]20.6.2007, 18:09 #140006Eikö kukaan sano juuta tai jaata?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]20.6.2007, 18:58 #140007Jarrusuutinten tarkoitus on sellainen,, että kun kaasarin kurkussa ilmavirtaus nopeus kasvaa alkaa nämä jarrusuuttimet syöttään ilmaa tulevan bensan joukkoon,, jotta bensan suhde ilmamäärään säilyy sopivana,, elikkä polttoaineen määrän käyrä ei nouse yli optimin vaan säilyy tasaisena läpi koko kierrosluku alueen.. Selittäköön joku joka tarkemmin muistaa,, noin kuitenkin se autoteknisessä käsikirjassa selitettiin,, tai sinne päin.. Sieltä kyllä tuokin asia selviää kun lukee. Mulla vain muistin varassa,, kun niin kauan kun viimeksi katsellut aihetta..
😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂22.6.2007, 11:37 #140008Jarruilma suutin.. No suuttimen koko on suhteessa kaasuttimen kurkun halkaisian mitan, pääsuuttimen koon ja koneen imemän ilma määrän kanssa.. Niin kuin muutkin suuttimet..
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂1.7.2007, 19:42 #140009Juupas juu.. Kaasarini oli väljä pääakseliltaan ja vei pirusti bensaa. Vaihdoin kaasarin, mutta kulku hukkui kakkoskurkulta. Vaihtelin suuttimia, ei apua. palautin kaikki muut suuttimet mutta laitoin jälleen kiinni sen visan 1F4:sen. Jälleen oikein rykäisee kierroksia kakkoskurkulla, mutta hieman on nykivää vetoa toisinaan. Kerron sitten lisää, kun olen säätänyt seokset mittarin kanssa. (Ja hankkinut uudet tulpanjohdot, ja säätänyt venttiilit ja vaihtanut öljyt…helvet.. kun kaikki aina kasaantuu 😀 )
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.7.2007, 06:14 #140010Tarkistappa se kärkikotelon alla oleva pelti, ettei vaan kosketa keskipako säätimeen, jos ottaa kiinni, niin nakkelee sytytystä miten sattuu siellä yläkierroksilla?? Minulla käynyt aikoinaan näin.. Leikkasin pellin keskireiän isommaksi, jotta ei osu säätö palikoihin ja vaivat loppui siihen.. Kone kirtää nykimättä vaikka sen 7000 tuhatta, jos uskaltaa huudattaa,, en kyllä suosittele…. Toinen juttu on sitten se kärkien kiinnitys ruuvi,, jos ylettää läpi kotelon ja näkyy takapuolelta läpi, ottaa sekin kiinni siihen keskipako säätimeen… 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂4.7.2007, 17:35 #140011Joo mut siis nää nykäykset tuli nyt kaasarin vaihdon jälkeen ja ongelma korostuu kostealla kelillä… Täytyis käyttää mittarilla, mutta kun on kiire oikeasti… Eilen klo. 6.15 – 21.30 menosssa töissä ja muualla, tänään 6.15 – 19.00… Hyvä kun kerkiää nukkua! Positiivista on se, että jälleen liikkuu yksi sätkä paremmin, mutta ikävää on se, että se ei ole oma 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]5.7.2007, 06:54 #140012Kirjoitin tuon kärkikotelo jutun kun se oli mielestäni tärkeä,, kun sitä harvoin tulee katsottua sillä silmällä.. Kyllä 2cv:t pelaa,, nehän on niin yksinkertaisia laitteita,, kun saa kipinää ajallaan ja bensaa,, niin kulkeehan se varmasti,, se on sitte toinen juttu missä tällissä vehkeet on,, jos ei kunnolla asennettu,, seuraa ongelmia??
😥Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂5.7.2007, 18:50 #140013Niimpä niin 😀 Katson mitä viikonloppu tuo tullessaan. Viikon saldo kolme tikkiä ja molempia käsiä puudutettu kolmesta kohtaa… Loman tarpeessa?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]8.7.2007, 18:25 #140014Kärkiväli säädetty mittarilla 54 ja 56 asteen väliin. Ajoitusta katsottu lampulla mutta huonosta lampusta johtuen viivaa ei oikein löytynyt ja lopulta säädetty volttimittarin avulla. Erittäin runsas muutos vanhaan nähden, melkein äärilaidassaan vastapäivään kiertäen. Vääntöä lisää, kulkee paremmin kuin perjantaina, mutta bensankulutus edelleen hakusessa. Vaihtelen vielä suuttimia ja vasta sen jälkeen käyn mittauttamassa seokset tarkalleen kohdalleen.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]20.7.2007, 18:33 #140015NO HUH HUH kun pitää kiirettä! Kärkivälys ja ajoitus säädetty uudelleen, koska sain paremman strobon käyttöön. Kaasariin 120 pääsuutin ja toinen kapilaari vaihtoon, mallia omaatuotantoa ns. 1F3.. Päästöt käyty mittauttamassa, joten nyt on seokset jotakuinkin oikeat. Venttiilit säädetty, öljyt vaihdettu ja siinä sivussa tehty peppureppu a.k.a Jasu 2.0… Siitä myöhemmin lisää. Kulku alkaa olla kohdallaan, kulutuksesta en vielä tiedä. Huomenna sähkötöitä ja sit ruattiin, siel nährähän!
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.