Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › kaasarin valinta
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
18.2.2013, 13:13 #168503
8,5 sadalla kaupungissa talvella (lyhyessä ajossa) on likimain normaali kulutus 2CV6:lla. Wanhuksella tilanne toinen.
Kaksikurkkuisella kulunee hieman vähemmän, jos malttaa pysyä 1-kurkun puolella.
20.2.2013, 10:08 #168504Hissun Kissun talvilukemat:
1843 km, 149,85 l, 0,14 snt/km, 8,13 l/100 kmAlla edessä Michelin X 135 ja takana Hakkapeliitta 6 tai 5 (125). Kaks´kurkkuinen kaasari. Lähinnä kaupunkiajoa raskaalla kaasujalalla.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com23.2.2013, 09:37 #168505Käyttämättömiä Solexin kaksikurkkuisia ei taida oikein enää löytyä, joten olen ihastellut Mehari Cassiksen myyntimanuaalissa mallia “MCC 26/35 SCIC”. Klubihinta huikeat 189,00. Lienee vahvasti kaukoidän kopio?
Onko kokemuksia? Ja onko kimppatilauksia Cassikselle kevään aikana?
[size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
[b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]23.2.2013, 12:42 #168506Mulla on yksi ylimääräinen 2-kurkkuinen kaasari varastossa.
23.2.2013, 13:24 #168507@Citroman wrote:
Mulla on yksi ylimääräinen 2-kurkkuinen kaasari varastossa.
…laitoin tekstaria tulemaan… 😉
[size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
[b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]4.3.2013, 13:14 #168508@Akaile wrote:
Veikkaan, että helpoimmalla tuossa muutoksessa pääsee yksinkertaisella välilaipalla, mikäli kaasarijalusta vain mittojen puolesta väliin mahtuu. Muistelen, että yksikurkkuisessa kiinnityspultit on kulkimen pituussuuntaiset, eikä tuollai vinossa, kuten amissa. Siispä välilaippa muuttaisi kiinnityksen suorasta vinoon.
Toinen vaihtoehto on hävittää imupakosarjasta kutosen kiinnitys ja laittaa tilalle amin kiinnitys. Amin kiinnitystä ei tarvitse imupakosarjasta rusikoida irti, vaan käytännössähän se on vain teräslevy, jossa on kaksi pulttia. –> Ei ole iso rasti edes teettäen.
Tuli tuo Solex 40 pics 3 postissa tänään! Siinä on tuo pulttien väli keskeltä keskelle 72mm eli jos tuo Karin mainitsema 60mm 2cv6 on oikein niin ei tuo paikoilleen mahdu!
Jos teetän siihen tuon Akailen mainitseman välipalan niin pysyykö se migillä hitsaamalla imu/parosarjassa kiinni ettei se pala heti puhki?
Jos jollain on rikkinäinen mutta tuolta laipaltaan ehjä amin imu/pakosarja jossa kiinnitys 40mm kaasarille niin voisin sen ostaa!
Mikko
4.3.2013, 14:21 #168509Pitäisi pysyä, jos sen laipan teettää jostain ~4-5mm plootusta. (ts. vastaavasta mitä alunperinkin se laippa on?) Hyvin pitää rassata ruosteet imupakosarjasta pois siitä kohtaa, mihin laipan ja pakosarjan hitsisauma tulee…ettei tule huokosia tahi jää ilmareikiä. Se laippa kannattaa vielä hitsauksen jälkeen viilata/koneistaa suoraksi ja vasta sen jälkeen asentaa pinna/läpipultit kaasarin kiinnitystä varten. Tämä siksi, että paksuakin tavaraa hitsatessa saattaa tapahtua muodonmuutosta ja alunperin tasopinnaksi tarkoitettu alue onkin kiero, jolloin kaasari istuu uudelle jalalleen huonosti.
Laippaa tehdessä tulee huomioida kaasarin jalan “imuaukon” ja laipan reiän kohtaavuus. Joko tarkasti sovittamalla tai sitten laippaan hieman kaasarin reikää isompi aukko. Tämä siksi, että kaasarin ollessa epäkeskeisesti reikään nähden syntyy pyörre ja pyörre haittaa virtauksia ja tasaista jakautumista molempiin imukanaviin. Tällöin menetetään isompikurkkuisen kaasarin avulla haetut hyödyt.
Pitää myös muistaa laittaa sopiva eriste kaasarin ja imupakosarjan väliin! Bakeliitti tms. lämmön ja bensan kestävä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]4.3.2013, 14:38 #168510Onnistuisiko tuon laipan laittaminen tuon vanhan päälle? Hitsaamalla reunoilta kiinni. Tuleeko tuosta 4-5mm noususta ongelmia?
Mikko
4.3.2013, 14:59 #168511Jos vanhan laipan iso reikä on riittävän iso niin mikäjottei? Vanhan kiinnityspultit pitää toki ottaa irti. Tuskin tuo 5mm korotus vielä maata kaataa, sillä onhan tuonne sätkän pannuhuoneeseen mahdutettu muutakin enemmän ja vähemmän suurta 😉
Mutta moni näistä eteentulevista kysymyksistä vaatii vähän mallailua. Helpoiten se onnistuu ihan siellä konehuoneessa, ottaa kolmiopellin irti, rakentaa haluamansa keon ja laittaa konepellin kiinni. Sitten puuttuvan kolmiopellin aukosta tähyilee minkä verran missäkin sitä tilaa on. Jos tulee konehuoneen etualalla ahdasta niin mikäänhän ei estä kaasuttimen tuomista lähemmäs rintapeltiä imusarjaa muuttamalla. Tähän kuitenkaan tuskin joutuu turvautumaan.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]18.3.2013, 12:27 #168512Vaihdoin nyt tuohon sen Solex 40 pics 3. Ensimmäistä kertaa startatessa sai startata kauan, no ymmärrettävää kaasari tyhjä bensasta joten hetken kesti täyttyä. Toisella kerralla hienosti käymään, mutta aamulla yönyli huilattuaan ei millään käymään piiiitkän starttauksien jälkeen se vihdoin lähti. Yritin totutusti ryypyn kanssa alussa. Lämpimänä lähtee loistavasti käymään. Tuossa se taas seisoi parituntia ja menin kokeilemaan nyt ilman ryyppyä niin ei taaskaan meinannu millään lähteä, pitkän starttaus rupeaman jälkeen lähti. Bensan saannin kanssa ei luulisi olevan ongelmaa kun starttauksien välissä kurkkasin moottoritilaan niin tiputteli bensaa sieltä imu/pakosarjan pienestä “ylivuoto” reijästä. Saako se sitten liikaa?? Tulppia kun tarkastin niin ei mielestäni olleet märät.
Onko vinkkejä?
Mikko
18.3.2013, 12:54 #168513Vanhalla kaasarilla siis pelasi. Ehkä konetyyppi ja kaasari eivät kohtaa, vaikka luulisi kyllä toimivan. Onhan ryyppyläpän pikkujousi paikoillaan (jos sellainen on tuossakin kaasarityypissä)?
18.3.2013, 15:27 #168514Tuohon kylmästarttaukseen liittyen tulee mieleen, että toimiihan kiihdytyspumppu?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]18.3.2013, 15:38 #168515Mulla oli ongelmia kylmäkäynnistykseen…ohjeet sanoi : ryyppy päälle ja ei kosketa kaasupolkimeen…no kerran sahatessa tuli kaveri juttelemaan ja käski lirputtaa pari kertaa ennen starttia..no koitetaan..ryyppy pienelle, startti kera lirputuksen ja vot käyntiinhän se lähti, sen jälkeen ryyppyä isommalle. Ei ole ollut enään ongelmia yksikurkkuisen kanssa.
18.3.2013, 18:12 #168516Kiitti vinkeistä!! Täytyy kokeilla tuota Karin vinkkiä aamulla.
Mistä voi tarkistaa tuon kiihdytyspumpun toiminnan?
Mikko
18.3.2013, 20:31 #168517Siitä tietää toimiiko kiihdytyspumppu kun katsoo kaasuttimen kurkkuun ja avaa käsin kaasuläppää niin kiihdytyspumpun suutinputkesta pitää ruiskuta bensiiniä kaasuttimen kurkuun.. 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.