Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka kaasarin valinta

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 31 - 33 (kaikkiaan 33)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #168518

    Ja myös bensan pinnan korkeus tulisi tarkistaa. Nyt voi olla niin, että ensinäkään se kiihdytyspumppu ei ruiskaise rikastettaan ja pinta taas on niin korkealla, että kaasari tulvii. Viime kesänä taistelin yhden kaksikurkkuisen kanssa ja siinä oli tuo kiihdytyspumpun kanava täysin tukossa. Edellinen omistaja oli ratkaissut ongelman liian korkealla b-pinnalla. Oikealle tasolle säädettynä ei lähtenyt enää kylmänä käyntiin millään muulla konstilla kuin kurkkuun bensaa lorauttamalla. Sitten kävi kyllä, mutta kierroksiin vastaavudessa oli viivettä.

    Yksikurkkuinen on tältä osin kaksikurkkuista ongelmallisempi, eli yksikurkkuisella saa tulpat kasteltua.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #168519

    Tuo Karin vinkki auttoi!! Tein just kun Kari neuvoi ja lähti ekalla käymään, KIIIIItos hyvästä vinkistä!!

    Tuo kyllä käy vähän huononlaisesti alkuun kylmänä mutta lämmittyään on ihan normaali.

    Mikko

    ps. täytyy vielä tarkistella nuo muut vinkit

    #168520

    Tuo vinkki on tosiaan kutakuinkin tehtaan ohje käynnistämiseen. Kirjasin sen aikoinaan Apua-Helpiinkin (s. 60), kun sitä niin räikeästi rikotaan 😉

    Wanhuksen käynnistämisessä on vielä tärkeämpää, ettei kaasupolkimeen kosketa starttauksen aikana (jos kaasari on varustettu erityisellä käynnistysrikastimella ryyppyläpän sijaan).

    2CV:N KÄYNNISTÄMINEN
    (Vuosimallin 1975 käyttäjän ohjekirjan mukaan)

    Erittäin kylmällä säällä ja pitkän seisomisen jälkeen on edullista pyörittää moottoria kammella kymmenkunta kierrosta ilman sytytysvirran kytkemistä ennen moottorin käynnistystä.

    Varmistukaa siitä, että vaihdevipu on vapaa-asennossa ja kytkekää sytytysvirta. Vaihdevipu on vapalla, kun siinä oleva pykällys on vivun laakeriholkin pään tasalla.

    Kylmä moottori:
    Älkää painako kaasua. Vetäkää rikastinnuppi täysin ulos ja painakaa käynnistysnuppia. Kun moottori käynnistyy, irroittakaa ote rikastinnupista. Rikastin palautuu tällöin automaattisesti keskiasentoon. Painakaa rikastinnuppi täysin alas heti, kun moottorin käynti sen sallii.

    Lämmin moottori:
    Rikastinta ei vedetä päälle. Kaasupoljin painetaan pohjaan ja painetaan käynnistysnuppia. Kaasupoljin päästetään ylös heti mooottorin käynnistyttyä.

    Vuoristoisissa olosuhteissa lyhyen ajotauon jälkeen:
    Starttaa koskematta kaasupolkimeen. Jos moottori käynnistyy , mutta sammuu, paina kaasupoljinta alas hitaasti tukehtumisen estämiseksi. Jos kierrokset eivät lisäänny joutokäynniltä, vedä rikastinta puoliksi ulos.

    (Älä käytä moottoria suljetussa tilassa)

Esillä 3 viestiä, 31 - 33 (kaikkiaan 33)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.