Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kaasarin vuoto laipan juuresta.

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127531

    Tere.
    Kävin kaasutinhuollossa säätämässä tyhjäkäyntiä.
    Ei saatu kuntoon kun tiivistys ei pitäny laipassa.
    Mutta mielenkiintoinen oli konsti jolla asia todettiin.
    Moottorin käydessä ruiskutetaan nopeasti haihtuvaa
    liuotinta kaasarin juureen.Jos kierrokset nousee niin
    tiiviste vuotaa eli honii ilmaa saumasta.Tai läpän
    akselista jos on väljää, tässä ei ollut.
    Timo.

    #165640

    Starttipilotti – tuo nopeasti haihtuva liuotin….

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=229230″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #165641

    Tere.
    Tais olla kuitenkin CRC- kytkin et jarru pesuainetta nopeesti haihtuu kyllä.
    Timo.

    #165642

    Olen huomannut aikain saatossa että.
    Kaasarin laipan alle ja sen pakeliittisen lämmönsiirron estolevyn alle kannattaa tehdä vaikkapa ohuesta materiaalista tiivisteet..
    Loppuu se turha vuotaminen..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #165643

    Hylomarilla olen laittanut jo vuosia ja on pitänyt. Rasvanpoistajan käytöstä vuodonilmaisuun on ollut puhetta tällä palstalla…

    Ja tuohon hommaan kun ryhtyy niin kaasarin jalka kannattaa plaanata viilalla. Taipuu kulmistaan kieroksi vuosien saatossa ja imupakosarjaan kiristäessä keskikohtiin jää oikein silta, joka sitten keinolla jos toisella pitää tukkia.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #165644

    Olen menestyksekkäästi hoitanut tuon kieron laipan ongelman veneessä, moottoripyörässä ja sätkässä ihan kotikonstein liimaamalla bostikilla varmasti suoran teräslevyn pintaan 400:n hiomapapeiarkin ja hinkkaamalla kaasaria kunnes laippa on suora. Veneen kaasarin laippa oli niin pahasti vääntynyt että piti ensin käyttää karkeamapaa paperia, mutta oikeni hienosti. sätkässä oli mennyt kieroksi nimen omaan siksi että oli jätetty se bakeliitti pois, ja laitettu pelkkä paperitiiviste joka ei riitä pakokaasulämmitteisessä imusarjassa.
    jos kyseessä on kaksikurkkuinen kaasari, kannattaa ehkä tehdä oikeaoppisesti jossakin koneistamossa. Menee vähän nopeammin.

    #165645

    Hionta tasaisella alustalla on hyvä vinkki, mutta tuo kaksikurkkuisen koneistuttaminen…toki hyvä sekin, mutta kyllä se viilallakin oikenee viilapenkissä. Nimittäin hiontajäljistä näkee heti mistä pitää ottaa ja mistä ei. Myös ristivetoja kulmasta kulmaan. Saa aika täystuhokaveri olla, jos oikaisua tehdessä tekee pahemman kuin mitä kiero pohja on 😯

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #165646

    Ja syy miksi se kaasarinlaippa on kiero..
    Johtuu ylikiristyksestä kun yritetään eliminoida pientä vuotoa eikä tiivistetä saumaa ensin…
    Näitä pieniä ongelmiahan on meillä harrastajilla kun värkkäämme vanhojen vehkeiden kanssa..
    Joku on jo ehtinyt ennen meitä tehdä omat jälkensä kalustoon..
    Uutenahan siinä ei mitään tiivistettä tai liimaa taida olla…
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.