Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kaasuako

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126261

    Morjens,
    Täällä Saksassa asuvana joutuu jatkuvasti ajamaan noita autobahneja, – niitä käyttäessä se kaasupoljin tuppaa olemaan lähes aina siellä ihan pohjassa = 100%. Omatunto useasti solvaa ja menohaluja pitäisi yrittää hillitä 😉 , mutta mutta.. Vaikka nyt näillä 2CV pohjaisilla jo jonkin aikaa on taivalta takana, niin siinä täyskaasulla ajaessa se on mielessä, että mitenköhän se kone oikein kestää?
    Kestäisiköhän pidempään, jos menohalun pidättäisi siihen n. 80%:iin?? (Sarjassa tyhmiä kysymyksiä..) Nykyinen kuljin on AMI8.
    t,Kari K.

    #158966

    Kyllähän tehonkäyttö aina rasittaa konetta enemmän, mutta 2CV:n kone on kuitenkin melkoisen matalaviritteinen. Nosta hivenen kaasua pohjasta ja anna sätkän laukata omaa nopeuttaa, 90-100 on yleensä silloin moottoritiellä lasissa.

    #158967

    Kiitos vaan vastauksesta.
    Hivenen tässä yritän saada keskustelua siitä aiheesta, millaisella ajotavalla 2CV-ihmiset kulkimiaan liikuttavat..
    t,Kari K. 😉

    #158968

    Meitsien kutosella mukavin matkavauhti on n. 85-90 km/h. Jos nostaa keskimäärin sataseen, mikä onnistuu tasaisella, bensankulutukseen tulee kvanttihyppy, keskustelu lakkaa, hattuhyllyn kannatinkisko alkaa ikävästi kitistä kannakkeissaan ja laturin saranapultti löystyy.

    #158969

    Ehjä kone kyllä kestää ajaa kaasu pohjassa vaikka jatkuvasti. Ei se siitä säry. Meteli ja varsinkin bensankulutus kyllä kasvaa selvästi.

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.