Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Kaasutin
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
25.9.2008, 14:19 #124467
uudessa kaasarissa on poresuutin missä nr 160. pääsuutin oli 155. vaihdoin pääsuuttimen ensin 160 ja sitten 165 mikä ei auttanut. tänään vaihdoin poresuuttimen vanhasta mikä oli muistaakseni AB mutta sekään ei auttanut. itse asiassa kulku vähän huononi. mitä vielä voisi kokeilla että saisi kärryn kulkemaan myös nelosella ? mikko
25.9.2008, 18:43 #147484Seokset. Mikäli suuttimet on nyt samat niin seokset on silti eri. Tämä taasen johtuu siitä, että jos vanhassa kaasarissa on ollut väljä pääakseli, on se imaissut lisää ilmaa sieltä. Nyt on tiukka pääakseli(?) ja samat suuttimet, mutta seos onkin laihempaa kuin ennen.
Ja ratkaisuun: Ensimmäinen säätö siten, että kierrät tyhjäkäyntiruuvia niin pitkään kiinni päin, että tyhjäkäynti huononee selkeästi (koneen ollessa lämmin). Siitä kohdasta 1.5 kierrosta auki. Tämän jälkeen pääset hakuammunnasta eroon 10e:lla, kun etsit lähimmän pakokaasumittarin ja säädät oikeat arvot. Olen ne tehtaan suositusarvot tänne jonnekin aikaisempaan seoskeskusteluun kirjoittanut.
Tämä kuulostaa pikkutarkalta, mutta sitä se ei ole 😀 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.10.2008, 16:35 #147485kävin tänään pakokaasumittauksessa mutta vaikka seosruuvin väänsi tappiin niin ei eipä tullut siedettäviä arvoja. mittaajapoika oli, luonnollisesti, ulkona kun lumiukko mikä rättärisää voi mättää kun ei saa seosruuvista seosta kunnolliseksi. itse olen myös ihan ulkona. tarkoittaako tämä sitä että suuttimet tai suutin on liian iso vai mitä kysyy epätoivoinen ? mikko
1.10.2008, 16:44 #147486Hmmm. Nyt kuulostaa jo oudolta. Onko imuvuotoja? eli rasvanpoistoaineella tai muulla herkästi syttyvällä ruiskauksia kaasarin jalalle molemmilta puolin, ruiskaukset kansien ja imuputkien liitoskohdan tienoolle ja kaasarin pääakselin tienoolle sätkän käydessä tyhjäkäyntiä. Jos kierrokset nousevat johonkin näistä kohdista ruiskaisun jälkeen on imuvuoto olemassa, joka taas sotkee seokset eikä niitä kohdalleen saa ennenkuin vuodot on korjattu. 😳
Jaksamista toivotan, nämä ovat ikäviä asioita korjata, mutta yleensä lopussa kiitos seisoo vaivannäöstä… 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.10.2008, 18:25 #147487Onko tyhjäkäynti suuttimen koko tarkistettu? Jos suutin ei ole tukossa ja on riittävän iso,, tarkoittaa oikean kokoinen,, niin kyllä seos ruuvilla on vaikutusta kun sitä pyörittää… 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂1.10.2008, 19:21 #147488Onko venttiilien välykset säädöissä, ei onnistune tuo kaasarin/tyhjäkäynnin säätö kunnolla muuten – taitaa tuo Haynessikin väittää, että ensin venat ja sytkä paikalle ja sitten vasta kaasari.
Nimim. kokeiltu on…
1.10.2008, 19:36 #147489en ole tarkistanut tyhjäkäyntisuuttimen kokoa mutta venttiilivälykset olen tarkistanut. huomenna tutkailen onko imu- tai pakopuolella vuotoa. mikko
1.10.2008, 20:46 #147490Tyhjäkäynti suutin pitää myös olla samankokoinen kun vanhassa kaasuttimessa.. Vaihtokaasareissa kun tunnetusti ovat mitä kokoa sattuu?? 💡 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂2.10.2008, 07:57 #147491etsiskelin herkästi syttyvällä jarrupuhdistusaineella vuotoja ja toisen sylinterin imupuolella selainen vaikutti olevan kone kun yskähteli ruiskutettaessa imusarjan ja sylinterin liitokseen. nyt ei vaan oikein innosta sateessa vuotoa korjata mutta ehkä iltapäivällä on parempi ilma. tiedon lisäämiseksi onko haittaako konetta jos rättärillä vielä ajelee vaikka vuoto on olemassa ? mikko
2.10.2008, 08:01 #147492LÖYSIT VIAN! Älä aja pitkää matkaa, venttiilin palamisen vaara liian laihasta seoksesta johtuen.
Väliaikaisesti voit koettaa tiivistystä ulkoisesti jollain todella sitkeällä massalla joka ei varmasti imeydy läpi.
3.10.2008, 12:45 #147493nyt on imuvuodot tukossa. tosin yksi tuleva ongelma on imusarjan pulttien kierteet sillä niitä ei uskaltanut paljon kiristää kun tuntui kierteet löystyvän. takimmaiset vaihdoin läpipultteihin mutteri kun helppo saada alle. voiskos etummaisiin tehdä isommat kierteet kierretapilla vai ?
vaihdoin kaikki suuttimet vanhasta kaasarista mutta säädöt ei vieläkään tunnu olevan parhaat mahdolliset. tarkistin myös uimurin bensatason ja jos ohjeen mukainen 25 mm on kaasarin yläreunasta kun kansi poissa, niin ei mene kyllä lähellekkään vaan on n 19 mm. yritin tänään saada seosmittausta mutta kahdessa paikassa sanoivat että eivät voi mitata kun mittarit on katalysaattoriautoille ja ei kata errorisoi mittakoneen. mikko3.10.2008, 15:11 #147494Kierteen teko onnistuu ottamatta imu/pakosarjaa pois, poraa imusarjan reikä 8mm ,ei kantta, sitten 8mm kierretapilla uudet jengat. Ota lämmönvaihdin pois jotta on tilaa tehdä suoraan. Jos ei nykyiset kiristä, vuotaa kuitenkin. Jouduin tämän operaation viimekesänä tekemään.
t. kari -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.