Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Kaasutin ihmettelyä
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
6.9.2009, 08:20 #125397
Tutkailin sätkäni kaasutinta ja ympäristöä tarkoituksena vaihtaa vapaavirtaussuotimen paikalle takaisin alkuperäinen suodatin. Siinä sitten pisti silmään kaasuttimesta putki, joka on tukittu kumiputken päässä olevalla pultilla. Näyttäisi että putken päässä kaasuttimen puolella voisi olla jokin kalvo. En tunne sätkän kaasutinta niin hyvin, että tietäisin mikä tuon systeemin funktio oikein on, kun vaikuttaisi että se vaatisi alipainetta toimiakseen. Ja mitä se yleensäkään ohjaa?
Värkki on tuon kaasuttimen tuloilmaputken vasemmalla puolen. Tuo käyrärauta kaasuttimen toisessa kulmassa tuntui liikkuvan kans (ilmeisesti tuo alipainehärdelli ohjaa sitä?) mutten uskaltanut sitä kovin kauheasti heilutella, kun homma tuntuu pelaavan vielä.
Kuva on hieman huono, kun kännykkäkameralla sen nappasin.
ps. Onko nelkun ja kuutosen muovisissa ilmanputsareissa eroa? Omaani on ryyppyvaijeri kaivanut aika syvän kolon (itseasiassa läpi asti) ja katselin, että eihän sitä taida saada paikalleenkaan edes ellei kaiva koloa takaisin. Vai liekö ero sitten 1- vs. 2-kurkkuisessa kaasuttimessa? Tosin, ryyppyvaijeri menee tuon tukiraudan läpi joten eipä kaasutin siihen hirveästi vaikuta.
6.9.2009, 08:42 #153516Käsittääkseni tuon systeemin tarkoitus on vetää ryyppyä alipaineitse pienemmälle heti kulkimen käynnistyttyä. Ilmeisesti tällä on päästy joidenkin saastenormien alle. Suomen talvessa tuo systeemi saattaa sammuttaa sätkän heti käynnistymisen jälkeen eli talviajossa sen toiminnallisuuden voi huoletta lukita.
Käsittääkseni kutosen ja nelkun peltiputsarissa on joku sisällä oleva putki erikokoinen, ulkoa identtiset. Vahvistakoon joku käsitykseni.
6.9.2009, 09:33 #153517Vai saastejuttu se onkin. Noh, niiden takiahan kaasuttimesta tulikin loppua kohden aikamoinen ‘hässäkkä’.
Jos peltiputsarit on samanlaisia niin päteekö se myös muovisiin? Omassani kun on muovinen ja sen takiahan se puhki onkin kulunut. Hieman huolestuttaa, että jos menen laittamaan tuon paikkaamani putsarin takaisin, ja siihen kuluu se reikä taas uudestaan. On nimittäin ikävästi vielä ‘puhtaalla’ puolella eli suodattimen jälkeen. Tietysti jos se ei mahdu paikattuna ollenkaan paikalleen niin se nyt osittain ratkaisee ongelman heti kättelyssä. Pitänee sitten koettaa keksiä jotain muuta tai nautiskella vaparin tuomista imuäänistä ja jatkuvasta bensan hajusta, kuten jossain korjausohjeessa vaparista mainittiin. 🙂
6.9.2009, 10:16 #153518Nelkussa ei alunperin muoviputsaria ole ollut..
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]6.9.2009, 10:49 #153519Tuossa on kutosen kone. Oliskohan siinä sitten joku rauta nelkusta lähtöisin vai miksiköhän se ryypyn vaijeri on kaivanut suodatinkotelon puhki tai siihen on kaivettu syvempi kolo. Noh, täytyy käydä tutkailemassa joku kerta sitä hieman lisää.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.