Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kaasutinprobleema

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 27)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126672

    Alla olevasta linkistä näkee kertomuksen, mikä mättää ja mitä on saatu selville ja mitä on jo yritetty.
    http://citroen-elamaeikaytylsaksi.blogspot.com/2011/04/roslinin-kaasutinprobleema-ei-tunnu.html

    Olisiko kenelläkään lisää ideoita tai ratkaisua tilanteeseen? Vappuajelu lähestyy ja olisi kiva ajella se molemmat kurkut kosteina…

    #161294

    Minulle jäi epäselväksi tuossa se että paikoillaa koneen käydessäkin kakkoskurkkua avatessa sammuu,, vai ajaessa.. ??
    Jos paikoillaan käytettäessä sammahtaa,, niin suuttimet ehkä,, jos ajaessa niin bensapumpun teho ei riitä kahdelle kurkulle…
    Sitä kakkoskurkun tukkimista ei ole tullut ikään kokeiltua…
    Arvailua vain ovat ohjeet nämä… 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #161295

    On aika vaikea nähdä bensan ruikkimista kakkoskurkun puolella yksinkertaisesti koska sen ei kuulu ruikkia, vaan kaasuuntua. Ykköskurkussa on kiihdytyspumpun suutin joka roiskii lisäbensaa kun kaasua painaa. Miten tuo ajossa käyttäytyy? Pysttykö sillä ajamaan? Onko seos tarkistettu jollakin konstilla (mittari, colortune-tulppa tms.)? Kaasariongelmat on ehkä kaikkein vaikeimmat selvitettävät. Vanhat yksikurkkuiset on vielä ymmärrettäviä, mutta tuo kaksikurkkuinen on melkoinen mysteeri 😯

    #161296

    Kakkoskurkkuun ei kasaannu bensaa, pysyy kuivana kuin Sahara. Ajossa toimii normaalisti niin kauan kuin kiihdyttää tai kulkee maltillisesti alle puolella kaasulla. Kun tulee kaasun puoliväli niin alkaa ravistamaan ja meinaa hyytyä täysin. Seosta ei ole mittarilla tarkistettu, pitäisi olla suht kohdillaan kun on säädetty Mustahattuisen miehen neuvoilla. Ajaessa ei olla saatu sammumaan mitä testilenkkiä on nyt muutamana päivänä ajettu. Mieheni ja pari joo-miestä eilen olivat huomanneet tuon, että jos kone päällä ja tukkii kakkoskurkun niin sammuu.

    #161297

    No niin, tuo selvensi asiaa. Jos tuo aiemmin on toiminut, niin tuskin kaasarissa niin pahaa hapettumaa ole, etteikö sitä saisi toimimaan. Siinä on muistaakseni myös sihti sen pultin alla joka on bensan sisäänmenoputken yhteydessä. Kannattaa katsoa ettei siinä ole kovin paljoa kökköä, mikäli ei ole jo tehty. Kohokammion nesteen pinta ja bensapumpun tuotto on varmaan jo poissuljetut vikapaikat?

    Edit: Tyhjäkäyntipiirin ilmanotto on kakkoskurkussa, joten siksi se sammuu tyhjäkännillä kakkospuolen tukkimalla. Arkistossa on mainio “CARBURATOR.pdf” -niminen tiedosto jossa on hyvät halkaisukuvat ja selitteet.

    #161298

    Terve

    Tarkasta bensapinta ja ilmavuoto imusrjasta (tiiviste).

    Terveisin
    Rexa

    #161299

    Samankaltainen ilmiö tapahtui tiinassani kun kaasarin etummaiset mutterit olivat löysällä.

    #161300

    Mutterit on tiukalla ja imuvuotoa ei löytynyt. Bensapinta on säädetty Akailen käsin viime kesänä enkä usko sen yhtäkkiä mihinkään muuttuneen. Koitan huomenna ehtiä hakemaan bensan joukkoon puhdistusainetta ja ajellaan vappuajelu hissukseen yhdellä kurkulla. Enempiä ei tähän hätään ehdi. Ja täytyy sitten taas jatkaa mysteerin selvittelyä ensi viikon puolella.

    #161301

    Ihan ideana vain sen paremmin tietämättä.. Eihän bensapumppu ala olla tiensä päässä? Jos ei saa tarpeeksi kakkua…

    #161302

    Voi olla myös sytytyspuolen onkelma. Minulla tuli tuollaiset oireet aikoinaan kun asensin ensimmäisen sukupolven 1-2-3 sytkän alipainesäädöllä. Se alipainesäätö ei toiminut vaan veti ennakon johonkin huitsin nevadaan kun antoi täyden kaasun. Ja mikiä kompaten siellä kakkoskurkussa ei tosiaan pitäisikään näkyä sellaista ruiskausta mikä ykkösessä näkyy.

    Myös imuvuoto tekee tuollaiset oireet.

    Kun kerta sinne kakkoskurkkuun puhaltamalla on yhteys niin en oikein usko että se vika olisi siellä. Paitsi jos kakkoskurkun suutin on porattu lisätehon toivossa isommaksi ja kone menee liian rikkaalle. Sen kyllä tunnistaisi mustasta pakokaasusta..

    #161303

    En usko sytkäpuolen ongelmaan, sillä se laitettiin juuri viime kesänä kohdalleen ja sen jälkeen se toimi vallan mainiosti. Ja varsinkin, kun ykköskurkulla toimii normaalisti.

    Bensan pinta tosin pitää tarkastaa joka kerta kun kantta kiskaisee irti. Sen saa nimittäin tölväistyä niin herkästi siinä irrotuksen aikana. Ja siellä voi olla minunkin jäljiltä väärä korkeus, sillä olin oppinut vanhemman 2k kaasarin bensan pinnan 18mm:iin, kun se tuossa kaasarimallissa kuuluu olla 21mm. Ja molemmista kohoista mitaten pitää löytyä sama lukema.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #161304

    En minäkään usko sytytysongelmaan, koska sen todella kuulee jos menee liian aikaiselle (siis mikäli tuossa on alipainesäätöinen systeemi). Ihmetellään tota vaikka porukalla vappuajeluissa. Kolme milliä on muuten melkoinen ero bensapinnassa, joten voi vika siinäkin olla. Bensanpintaa olen joutunut hieman säätämään ainoastaan kerran nelkun kaasarissa johon ostin uuden kohon puhjenneen tilalle. Jos koho on alkuperäinen, pinta on säädetty kaasutintehtaalla oikeaan korkeuteen.

    #161305

    Akaile, mun muistin mukaan sä säädit sen bensapinnan kesällä 21mm. Ja bensapumppu on uusi pari viikkoa sitten ostettu. Mutta ihmetellään sunnuntaina. Jos emme tule Paavolle asti, niin tulemme matkaan mukaan K-rauta seiskavitosen kulmilta.

    #161306

    Moro !!
    Hyvät diagnoosit on jo edellä annettu muitten toimesta, mutta yks tyhmä juttu tuli mieleen. Miten vanhaa on bensa, jos viimekesäistä, niin kannattaa tankata uutta 98 oktaanista niin paljon kun sekaan mahtuu.
    Lasse

    #161307

    Joo, viime syksynä Berlgiassakin eräs Acadiane ei millään lähtenyt käyntiin, kunnes bensa kertakaikkiaan vaihdettiin tuoreeseen. Eka kerta, kun tämä ongelma tuli eteeni, nyt uskon.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 27)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.