Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Kaasutinprobleema
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
29.4.2011, 14:13 #161308
Viime syksyn bensat on tankissa, voihan sinne koittaa tunkea tuoreempaa joukkoon…eipä siitä haittaakaan ole. Mutta joo, Roslin siis starttaa ihan normaalista, käy tyhjäkäyntiä ihan normaalisti, toimii ihan normaalisti kunnes kaasua painaa puoleen väliin tai yli sen. Silloin alkaa täristää koko kuljinta ja meinaa hyytyä. Kaasua voi siis antaa puoleenväliin muttei enempää. Aikaisemmin meillä on ollut probleema tai ominaisuus, että kaasun puolessavälissä on ollut ikäänkuin kuollut kohta, mutta kun siitä on päässyt yli niin on taas reagoinut ja kiihtynyt. Mutta mystistä kertakaikkisesti.
29.4.2011, 16:11 #161309No jos se uusi bensapumppu kerran toimii tehokkaasti että ei siinä vikaa,,
niin kannattaiskohan kuitenkin vielä vaihtaa se kondensaattori,,
jos ei muuta keksi enää… 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂29.4.2011, 16:27 #161310Roslinissa on käytössä syttyboksi.
29.4.2011, 22:00 #161311Ööö… tyhmä kysymys, siis mikä syttyboksi?
30.4.2011, 03:20 #161312Tämä on puhumani syttyboksi:
http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=2845&hilit=velleman&sid=b3f095d7e7f9cbc3a01d1f84f1bf0b60Tuo Vellemanni on ollut Roslinissa viimekesästä ja toiminut mainiosti. Kuten Roslinkin vielä syksyllä.
30.4.2011, 05:16 #161313Mulla on pari 2-kurkkuista kaasaria, joilla voisi kokeilla josko toiminta helpottuu. Silloin olisi ainakin kaasariongelma ratkaistu. Voisin ottaa mukaan vaikkapa vappuajelulle.
30.4.2011, 12:20 #161314@Roslin wrote:
Tuo Vellemanni on ollut Roslinissa viimekesästä ja toiminut mainiosti. Kuten Roslinkin vielä syksyllä.
Kannattaisko kokeilla vielä kärkisysteemillä,, voihan boksi vioittuakin.. ??
Siis kytkeä johdot niin kuin ennenkin….Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂30.4.2011, 14:20 #161315Kiitos Henkan avun, probleema on nyt ratkaistu.
Ongelma oli luokkaa, jota Henkkakaan ei kuulemma ole eläissään nähnyt…ja oli ilmeisesti käyty Roslin läpi melkoisen tarkasti ennen kuin tämä löytyi.
Eli vika löytyi kärkikotelosta, ei kärjistä vaan jousesta. Jousi oli lähes kuoleentunut ja pystyi toimimaan vielä alemmilla kierroksilla, mutta korkeammilla kierroksilla ei enää pystynyt palauttamaan. Miten näin on päässyt käymään, se on mysteeri. Avaimet liian pitkään virtalukossa? Mutta silloin olisi kuulemma puolan pitänyt hajota ennen kuin jouselle jotain olisi päässyt käymään.
Lisäksi bakeliitti kaasuttimen alta oli murtunut, mutta se ei vielä siis ratkaissut ongelmaa.
Itse en siis ollut mukana ihmettelemässä vaan kotona lapsen kanssa ja tämän mieheni minulle äsken raportoi.
Mutta jätti suuri kiitos Henkalle!
Ja muut meitin seudulta vappuajelulle osallistuvat voivat huokaista helpotuksesta, ei tartte viettää vappupäivää meitin konepellin alla. 😆
Oikein hyvää vappua kaikille!
30.4.2011, 14:29 #161316Hienoa! Huomisiin 🙂
Kun otitte kaasaria irti niin oliko Henkalla taivutettua 13mm avainta? Mietin tällä viikolla, että sellainenkin voisi kuulua pakkini vakiovarusteisiin jatkossa…
Manulle: Sytkäboksi joko toimii tai ei toimi, sen kanssa ei moisia oireita tule. Yhden kastuneen boksin kanssa kävi aina ajoittain sillain, että sätkä vaan totaalisesti hyytyi ja ei lähtenyt enää käyntiin.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]30.4.2011, 15:55 #161317Minulla on ohennettu ja taivutettu 12 mm.n avain. Toimii 12 mm.n kannoilla, mutta 13 millisten kanssa oltiin ihmeissämme. Onneksi ne olivat takapuolella, jonne saatiin ohutseinämäinen hylsy. Mielenkiintoinen ongelmavyyhti, joka saatiin maaliin. Enpä ole tuollaista aiemmin nähnyt. Nyt voikin siirtyä wapun viettoon.
30.4.2011, 17:22 #161318Vaihdan normaalisti kaasarin mutterit hapokkaisiin nylokkeihin, koska monesti alkuperäiset tähtialuslaatat ovat huonossa hapessa, hukkuneet tai muuta vastaavaa. Ei aiheuta muita kummallisuuksia kuin tuon isomman avaimen käytön.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]30.4.2011, 19:45 #161319Kiitos Akaile tiedosta ! vika mikä vika,, Sytyssä lopulta kuitenkin… 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.