Lärvikirjassa tuli vastaan ilmeisesti 78mm kupupäisiä mäntiä, ehkä jotain etelä-ameriiikan tuotoksia, hieman epäselvää siis.
Mielenkiintoinen toteutus, jota olen myös joskus ajatellut Geesulotjattimessa, eli vaikuttaisi terässylinteriltä, johon on päälle krympatty alumiininen jäähdytysrivasto, jossa huomioitu kasvanut halkaisija ja venttiilitankojen suojaputkien vaatima tila…mm.
Ja sitten nuo itse männät: venttiileille hyvin aukeamistilaa ja täysin pyöreäpäinen kupu muuten. Tällähän saadaan puristussuhde nostettua mahdollisimman ylös laskematta kansia. Epäilenkin, että tuo alumiinirivoitus ja tämä kupupäisyys saattaa jopa tähdätä etanolikäyttöön, sillä etanoli tykkää korkeasta puristussuhteesta ja myös sytytyksen ajoitusta voinee tällöin sorkkia rankemmalla kädellä. Tämä taasen aikaansaanee isommalla halkaisijalla lisää lämpöä ja alumiini luovuttajana toimii “nopeammin” kuin teräs.
Ajatuksia?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]