Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Kaksikurkkukaasarin huolto
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
14.8.2007, 14:17 #123461
Nyt on sätkään tullut lieviä ongelmia kaxkurkku kaasarin suhteen. Kaasarin yläpää märkä l. diagnosi neulaventtiili vaihdettava. No kyselin venttiiliä, mutten löytänyt, kuin huoltopaketin missä on mm. 3 kpl suuttimia, tiivisteitä, 2 kpl neulaventtiilejä ym sälää.
No samallahan nuo osat voisi uusia , kaasarin ei ole osia liiemmin uusittu !
Löytyykö ns. räjäytyskuvaa kaasarista esim netistä ja saisiko neuvoja / nixsejä ,jos niitä sattuu olemaan esim . kuinka helposti suuttimet irtoavat, säätöarvoja bensabinnan osalta , tarviseeko erikoisavaimia ym kivaa.”Ai mihin se jousi muuten hävisi”?.. mistä löytyy mm. puuttuvia osia.?
t sätkä osix!14.8.2007, 14:35 #140550Suosittelen ostamaan Haynesin Korjausoppaan Citroen 2 cv, Ami & Dyane Ownes Workshop Manual jos vain jostain löydät.
Kyseleppä Alfameriltä jos siellä olis.On muuten tosi hyvä kirja jos meinaat sätkän osiksi laittaa ja takaisin kasata.
Sieltä löytyy hakemasi tietokin kaasuttimista.PS: Tätähän ei saisi varmaan tehdä mutta vosin tietysti scannata ja printata noi 14 sivua jotka käsittelee kaasuttimen ja polttoaineensyötön anatomiaa ja lähettää sinulle noin niinkuin ensiavuksi ennekuin saat kirjan käsiisi jos haluat.
Laita osoite minne lähetetään niin pistän huomenna postiin.
14.8.2007, 15:55 #140551Multa löytyisi uusi neulaventtiili.
jos kiinnostaa, laita vaikka YVt.Pentti
15.8.2007, 12:28 #140552neulaventtiilin voi testata siten, että ottaa kannen irti ja puhaltaa bensaputkeen (kannessa) ilmaa suustaan ja samalla liikuttaa kohoa ylös alas. Mikäli kohoa liikuttamalla ilman läpimeno lakkaa jossain asennossa niin neulaventtiili toimii. Bensan pinnasta saadaan varmaankin kiistely aikaan, mutta itse olen sen viimeksi säätänyt siten, että kannesta (ei tiivisteestä) mitattuna kohon keskipisteeseen mulla on nyt muistaakseni 20mm. Suuttimia ei kannata raplata mikäli se on niillä ennenkin toiminut. Mutta jos haluat ne saada irti niin toinen löytyy kaasuttimen vasemman puolen pohjasta (kun kansi on auki) ja toinen vielä pienempi (pääsuutin) löytyy oikealta puolelta siten, että kaasuttimen kyljestä avataan muistaakseni 12mm mutteri/tulppa ja siitä työnnetään pieni ruuvimeisseli kakkos?kurkun kylkeen pieneen onkaloon jossa on pienenpieni suutin. Kun suutin on ruuvattu auki niin se ongitaan sieltä hitsauslanganpätkällä tai jollain muulla rautalangalla.
Vakiosuutinkokoja on 18/26 kurkkuisessa kaasarissa tyh.käyn. 39, pää 102 ja 2.kurk. 90, kapilaarit 2aa ja 1f1 tai 1f2.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.