Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Autohavainnot › Kamina/HY -keskustelu tänne
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
12.3.2008, 16:41 #138812
Mitäs niitä tehtaan töitä parantelemaan. Hyvinhän Citroenväen tekemät etupäät pelaa. Jarrutkin jotenkuten.
Vanteita camiinoissa on kahta kokoa 17″ ja 19″
Bensapeliin mieluummin tietty nuo “laukkapyörät”
Meidän Superlong pitelee hyvin 90..100 matkavauhtina. Kovempaakin menis vaan kun alkaa pelottamaan.
Tai niinkuin eräs tunnettu Camiinaharrastaja määritteli:” Tasasella ja ylämäessä niin lujaa kuin kulkee. Alamäessä niin lujaa kuin uskaltaa”Mulla on kyllä noita isompia vanteita ylimääräisenäkin jos tarvista on.
23.3.2008, 19:42 #138813Tuossa autopörssissä oli myynnissä 8 hengen retkeilyauto, jossa dieselmoottori ja matala vero? Taisi olla Hiace.
Mitäs pitää katsastuskonttorilla sanoa, että ajoneuvon tuollaiseksi saa?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com24.3.2008, 14:34 #138814Joskus (aika usein) ei leikkaa – retkeily = matkailu, ja ohjeet Aken sivuilta. Kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille, onneksi teitä ei ollut yhtään.
Retkeily on päättynyt, vaan mikä on huoltoauto tai liikkuva taukotupa, rekisteröityjä molemmat…
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com14.11.2008, 07:43 #138815Onko kaminaan asennettu etupäähän levyjarruja+eri pulttijaolla olevia pyörännapoja?
Entäs moottori-vaihdelaatikkovaihdot, joskus olen kuulut puhetta Audin koneesta automaattilaatikolla?
Ihan vaan kyselen…
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com1.2.2009, 14:14 #138816Kuvia:
http://www.forum-auto.com/automobiles-mythiques-exception/section5/sujet379665.htm
ehkä pisin näkemäni
http://images.forum-auto.com/mesimages/436429/citrolong1.jpg
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com8.9.2009, 19:59 #138817Onko teille, jotka ulkomailla pystytte käymään tullut vastaan kolmeakselista kaminaa eli kahdella taka-akselilla varustettua? En tarkoita sellaista torimyyntivaunua tai vastaavaa, vaan peruskaminaa, joka on jatkettu toisen akselin verran. Kuvia?
Tämän näköistä?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com10.9.2009, 18:28 #138818Terveisiä Joensuusta!
Back to road 9.9.09
8) 8) 8) 8)
10.9.2009, 18:37 #138819HYvin paljon onnea, HYvältä näyttää!
IS
10.9.2009, 19:44 #138820Hieno ja suoraan myönnän, että kateeksi käy.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com12.9.2009, 05:02 #138821Kamina kuvatuksia:
lisää…
http://citroenhyverzamelaar.web-log.nl/citroen_hy_verzamelaar/vreemde_verbouwingen/index.html” onclick=”window.open(this.href);return false;12.9.2009, 08:32 #138822No nii, siinähän se (tuubi) onkin. Muuttuuko kantavuus yli rajojen > kuorma-auto, rengaskulut 1½-kertautuu, tarviiko jarrut takimmaiseen, miksi tekisin tuollaisen,…
Samaisella sivulla aikas mukavan näköinen peräkärry – toisilla on varaa.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com12.10.2009, 19:15 #13882312.10.09 Talvi tulloo! Mutta tällä kertaa etelästä alkaen 😆
Kuva Laikon ST1:seltä 34km Imatralta Joensuuhun päin.
(Joensuussa ei vielä ollut lumesta tietoa, kun kotiuduimme 😯 )13.10.2009, 17:43 #138824Ei kerrota muille, mutta yksi kysymys näin kaminakuskien kesken. Miten siellä kajuutassa pysyy lämpimänä näillä keleillä? Meidän kaminan ohjaamossa ainakin käy melko viileä puhallus niin polkimien kuin käsijarrun/vaihdekepinkin tienoilla. Lämmityslaitteen puhallin taas on verrattavissa lähinnä lehmän henkäykseen.
Kaminaze
13.10.2009, 17:49 #138825Jalppis, kaminasi on varmaan saanut uuden sisustuksen…..kuvia? On se vaan niin hieno….kerran kävin katsomassa sitä Espoossa poikani kanssa…olisin ostanut, mutta oli niin isotöinen. 😀
13.10.2009, 20:00 #138826No poijjaat…
Ei siellä kovin hyvin tarkene ainakaan takana. Tässä on joku japsiromun lämmityslaite siinä kojelaudan tavaraloodan paikalla josta vähän lämpöä puhkuu. Tarkoitus on laittaa tehokkaampi lämppäri eteen ja takaosaan lämpöpatterit takas jotka siellä on joskus ollutkin. Niissä pattereissa on kiertänyt moottorin jäähdytysneste…
Lisäksi voisi laittaa bensalämppärin puhkumaan silloin, kun ei moottori ole käynnissä (kun vaan sen saisi joskus asennettua).
Lämpimäksi kamina on helppo saada, kun on vettä kiertämässä moottorissa. Purkaamot on lämppäreitä täynnä. Jos vielä sattuu joku pikkubussi löytymään ,niin yleensä niissä on lisäkennosto takakontissa.
Edessä kumimaton alla on jotain huovan tapaista joka tukkii polkimien raot. Vaihdekepin juuresta taitaa vähän puhaltaa, mutta ei se ole haitannut.
Yksi asia mikä tietysti vaikuttaa lämpimyyteen on se, että miulla on kaminassa sähköllä toimiva jäähdytysflekti ja sille termostaatti-ohjaus. Moottorin termostaattisysteemi on ladasta! Se kierrättää ensin vettä lohkossa ja vasta kun vesi on tarpeeksi lämmintä pääsee vesi jäähdyttimelle…Sisustan kanssa on nyt niin, että sitä ei juuri ole! Eli katto on maalattu valkoiseksi epoximaalilla samoin seinät. Ovatten siis vielä peltipinnalla. Lattialla on kyllä jo muovimattoa ja U-sohva on rakennettu hyödyntäen entistä sohvaa. Tarkoitus olisi talvella tehdä sisusta. Nyt piti saada kuljin ajoon, että ehtii tänä kesänä edes vähän kurvailla! Ajattelin lauantaina päivällä tulla mööttiä rakentamaan kaminalla. Silloin sitä voi ihailla Kimmelin parkkipaikalla. (Illaksi vien sen kyllä kotiin…)
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.