Etusivu Foorumit Päävalikko Autohavainnot Kamina/HY -keskustelu tänne

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 67)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #138827

    Mielenkiintoinen sivusto:
    http://cheminsdumonde.net/site/etape_index.php?id_etape=135″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    ja tämä:
    http://picasaweb.google.com/caminakerho” onclick=”window.open(this.href);return false;
    8)

    #138828

    Kun kerran täällä on kamina-keskustelua niin laitanpa tänne osto-ilmoituksen:
    Ostetaan (tai otetaan lahjoituksena vastaan) kaminan taka-ovet (ei sivu-ovi) kunnolla ei suurta merkitystä, kunhan ovat pienellä vaivalla käyttökelpoisiksi saatavat.
    tarjoukset jalppis ät luukku.com tai o4o viis67o467
    8)

    #138829

    Vinkkejä kaminan renkaista…

    Renkaitahan on kahta kokoa: 17-400 ja 19-400, tuo luku 400 tarkoittaa renkaan halkaisijaa millimetreinä ja toinen luku on renkaan leveys sentteinä(?).
    Alkuperäistä renkasta on saatavilla, mutta 16″ kumejakin kaminan omilla vanteilla voi käyttää(sisuskumin kanssa tottakai).

    Seuraavassa muutama vertailukuva 16″ kumeista ja kaminan 19-400 Dunlopeista:


    Kuvassa 19-400 Dunlop. Mitta kertoo sisähalkaisijan.


    Kuvassa nähdään 19-400 renkaan korkeus.


    Tästä kuvasta selviää, miksi 16″ kumi käy 400millisen kumin tilalle: sisähalkaisija on sama 395mm. !


    Tässä kuvassa on oman kaminani talvirengas. Michelin XC m+s 6.50r16c, ihan kelpo rengas…


    Talvirengas on jopa korkeampi kuin 19-400:nen. (Kesärenkaana käyttämäni 205/80-16″ kumi on saman korkuinen.)


    Kesärenkaina omassa kaminassani on GT Champiro 205/80-16″ all season renkaat.

    Olen ajanut niillä nyt 5000 mutkaista kilometriä ilman ongelmia.
    Syy kyseisen rengasmerkin valintaan oli halpa hinta(ostettu huutonetistä).
    Olen nähnyt muutamassa Suomi kaminassa myöskin 185/75R16 kumeja.
    Vastaavia voit löytää esim. täältä

    jalppis 8)

    #138830

    Yritin kaupitella pitkää Petronellaa jokin aika sitten. Eipä ollut kysyntää ja hyvä niin.
    Nyt tuli plantaasille Porvoosta ½-pitkä kamiina. Onpahan sitten pihalla yksi jokaista mittaa. 😛
    Nyt on alustavat suunnitelmat tehty yhdistää kolmesta Caminasta yksi hyvä. Saas nähdä toteutuuko. 🙄
    Pitkän tähtäimen suunnitelma.

    #138831

    Audi 2.5 V6-tekniikka Hyyhyn

    http://cgi.ebay.co.uk/Citroen-H-van-/290487504583?pt=Automobiles_UK&hash=item43a2678ec7″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    tietääkö joku tästä lisää?

    Jimmi

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #138832

    @kojootti wrote:

    Nyt on alustavat suunnitelmat tehty yhdistää kolmesta Caminasta yksi hyvä.

    Laita peräkkäin, niin tulee piiiitkäää. :mrgreen:

    Tai laita pari peräkärryksi.

    #138833

    Tulis hieno kun laitat tupla nivelet, kyllä saisi katseita. Eiköhän hesassa ole jossain nivelpussi jäämistö mistä osat.
    P.S.. Meitin kampsu on jo lämpösessä lepäämässä, kyllä oli mahtavaa koko kesän sillä cruisailla. Ensi kesänä sitten porukalla Ranskaan.

    #138834

    Joo. Peräkkäin kaikki kolme. Ja koneeksi tu Xantian 3.0l/ V6 ! 😆
    Kylmä latistaa hiukka tuota rakentelua.

    #138835

    Nyt löytyi vielä “rumempi”

    http://lanemotormuseum.org/ultra-van-motor-home-1960″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #138836

    Ei tuo ole oikein vertailu kelpoinen kun taitaa olla uniikki/piensarja.

    Hieman samaan gategoriaan menee nää Saabin tekniikkaan perustuvat – kaksitahtiset – matkailuautovaunut,
    ovat muuten järjettömän hienoja,

    -Olli

    #138837

    Miulla on jo 8 kuukautta Camina komistanut pihamiljöötä.Etupään pellit korjattu.Takaosissa vielä hitsattavaa.Koneesta nesteet sekaisin ja laatikon laakerit pitää ääntä.

    Nyt Heinäkuussa kun en reissuun päässyt lähti remontti käyntiin.Tarkoitus on vaihtaa dieseli koneen tilalle C25 mallin bensakone.Kone löytyi Säkylästä.70 tuh ajettu vaihtokone?
    Siksi pitää vanhaa tekniikkaa riisua

    Voima kun ei riitä täytyy käyttää konsteja.Etupyörä on lainattu Kossulta,

    Peräkärryn aisalla jaksoi koneen nostaa pois paikaltaan.Kärry mahtui hyvin koneen alle,ja puupalikoilla tukien sen sai helposti ylöspäin ja sitten vaan pakitteli muut osat alta pois.

    Nyt ihmetellään mitenkä kytkimen saa sopimaan.Uudessa tähtikytkin ja tiheämmät boorit.

    Tarina jatkuu toivottavasti lähipäivinä.Neuvoja ja kommentteja saa antaa.Oma tietämys ei joka asiaan riitä.

    Aikaa projektiin on varattu pari vuotta,enkä meinaa mitään stressiä ottaa.

    tämmöisiä tv seppon

    #138838

    C25:n bensakone ja HY:n diesellaatikko > siis toimiva pari?

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #138839

    Taitaa tulla veikeä välitysuhde. 😯
    Mites päin se kaksvitosen kone pyörii?
    Eripäin kuin D-mallin ?

    On näköjään melko miehekästä toimintaa 😆

    #138840

    En toki ole ensimmäisenä tätä pakettia tekemässä.Hakojärven Markulla sama paketti.Pienempikulutuksinen ja tehokkaampi.Myös muualta kuulunut samanlaisia kokemuksia.
    D-mallissa on loota ja kone eri järjestyksessä.Siitä se pyörimissuunta.
    semmosta tv seppon

    #138841

    Mites se sopisi bensakoneen laatikon kanssa? Mulla kun on kummatkin – bensa ja diesel. bensakone on sökönä, mutta diesel toimii…

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 67)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.