Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Kammessa väljää
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
30.10.2010, 11:28 #159073
Täällä palstalla on ollut ennenkin juttua kammen korjauksesta ja kyselyjä missä tällaisen remontin voisi tehdä.. ❓
Nyt kun on tiedossa yksikin laadukas verstas jolla pitkä kokemus alalta, niin mikä estää tarvitsijan käyttämästä tätä palvelua.. 😯
Se mitä joskus joku “autotalli” verstas jossainpäin maailmaa on joskus tehnyt, ei pitäisi vaikuttaa mitenkään nykypäivän tekijään ja osaamiseen..
Jos jollakin on positiivisia kokemuksia KO yrityksestä niin sen voi myös kertoa..
Mainosta tai ei,, katsoisin tämän enemmänkin positiivisen tiedon levittämiseksi,,
joka taas on positiivistä näissä harraste hommissa… Sepä siitä.. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂30.10.2010, 16:45 #159074Tänään paketoin lohkot yhteen ja kampi ompi siellä sisällä matkassa mukana, kuljetuslaatikon tein ihan itse puusta 😀 sitä kun on itse tuota bussirahtia käsitellyt ja monesti kironnut alimpaan helvettiin nää moottori, vaihdelaatikko ja peräkokonaisuuksien paketointi viritykset. Pikkusen ottaa päähän kun on pahvilaatikon rippeet käsissä, ravatti rasvassa ja paita ja housut öljyssä,,, nyt meni jo asiasta ohi mutta luottaen katson tulevaan ja laitan paketin menemään esillä olleeseen yritykseen heti kun kerkiän. Työvuorot on taas ihanteellisia niin että lähetys menee marraskuun puolivälin paikkeille mtta kun valmista tulee niin kerrotaan, viimeistään ensi kesänä 🙄
Hausjärvi / Hy-Ri
31.10.2010, 16:09 #159075http://www.youtube.com/watch?v=hP2CzvfUBZE&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]7.9.2012, 07:17 #159076Noniin, nyt on aika kertoa kammenkunnostuksen tulos kun kerta lupasin, lupasin sen tosin kesän 11 jälkeen viimeistään,,, ja nythän on. Kaikki varmaan arvaa kuinka siinä kävi kun aikaa on kulunut näin paljon 😕 Kone tärisee ja värisee, ajoin pienen koelenkin ja sen jälkeen nostin moottorin pöydälle, siinä se on vieläkin. Pöydän alta löyty pari moottoria joista kunnostin nyt käytössä olevan jolla ajettu nyt noin 5000 km 😀 Mitään takuuta en käyny vaatimaan epäonnistuneelle kampiakselin kunnostukselle, vitutuksen, sorry, mielenharmin laskemiseen meni vaan tämän verran aikaa. Onhan se niin että aina ei voi onnistua.
Hausjärvi / Hy-Ri
24.9.2012, 18:57 #159077Tuo oli järkyttävä kertomus epäonnistuneesta kammen korjauksesta. Minullakin paha mieli asiasta.
Kammista keskusteltiin -05-06 otsikolla tehdaskunnostetut koneet.
Teetin -06 Länsisuomalaisessa koneistamossa kampilaakeroinnin. Kampi ja lohkot kulkivat muutoman kerran matkahuollossa.
Ei ollut minulla kiire, ja meni muutoma kuukausi. Ensin tuli takaisin tiedolla että etu runkolaakeri jätetty korjaamatta koska “se oli aivan hyvä.” Halusin sitten senkin korjattavan; palasi hammaspyörän yksi hammas vääntyneenä (sanoivat että se vääntynyt osa ei ole kontaktissa toiseen). Halusin ehjän rattaan ja lähetin 2 kampea josta hammasratas siirrettiin siihen.
Porvoolainen koneistaja tutki korjatun kammen, ja teki mittauksia, runkolaakereiden linjan heitto oli muistaakseni 0.1 mm.
Olen hukannut sen paperin. Moottori pyöri värinöittä ja kolinoitta, mutta argentiinalaiset mäntäputket aivan väljät, öljy pian mustaksi ja kului aika lailla. Uudet. Ajoin yhteensä viisi talvea, laskujeni mukaan yli 30 000 km. Sitten vas tulpankierteet korkkasi, ja välillä käyttöön toinen kone. (SEN kamessa taas oli aiemmin ollut hammasratas liian kaukana limpusta, sallien kampiakselin pitkitäisliikettä; joka selitti että miksi oli aiemin mahdotonta säätää sytytystä, Näin ymmärsin, ehkä väärin.). Mutta nyt syksystä on taas Länsisuomessa korjattu kampi käytössä. Raportoin kun se simahtaa. (Tiedän myös miltä kuulostaa kun oik kiertokangen yläpään laakeripesä kuluu soikeaksi, terävää nakutusta 70-80 km/t vauhdissa oli minulla).
Auto-Artikkelin nurkassa oli viikolla vieläkin kampi jonka historiasta kukaan ei tiedä mitään, hinta taisi olla keväällä 5.
Tekisi mieli uteliaisudesta viedä se koneistajalle mittauksiin, koska aihe on niin kiinnostava.
Muta siis todistan että Suomessa laakeroidulla kammella on ajettu yli 30 000 km, mutta huomisesta ei tiedä.
Hyvä kuutosen alkuperäisen koneen alkuperäinen kampi kestänee ainakin 300 000 km, puhutaan. -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.