Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kampeaa oikealle

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 16 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #151902

    Nyt on tullut taas paljon sanallista selitystä, mutta kuvasta huomais heti. Hieman jäänyt siis epäselväksi tuo lankaviritelmä.

    #151903
    MoA

    Manu varmaan tarkoittaa summa summaarum…

    Vain köyhillä on kiire.

    #151904

    Jaa enhän minä huomannutkaan, että tuollahan oli jo putkivirityskin mainittu harituksen mittaamiseen. Tuossa vain pitäisi löytää sopivat putket jostain. Lankaa minulla on omastakin takaa. 🙂

    #151905

    Toinen niksi mikä on helpompi ymmärtää. Jos sinulla on pitkä suora lauta tai lattaa sen veraan kuin sätkä on pitkä , niin homma on helppo. Kaveri jos sulla on niin vielä helpompi. Otat vaikka laudan ja linttaat sen sätkän kupeeseen siten että vanteen keskellä oleva patti jää yläpuolelle, niin siten näät onko pyörät suorassa. Lauta pitäisi jos vanne on suhtkoht suora osua molenpiin vanteen ulkoreunaan, edessä että takana. Eessä näet heti onko haritus kohallaan, sillä siellä saattaa olla millin parin heitto. Nyt kerroin miten osasin, mutta naru pelaa samoin.

    #151906

    Sinä pystyt etupyöristä mittaamaan harituksen vaikka mittanauhalla, tai kepillä missä on naulat päissä. Ekaksi merkki etupyörän takapuolelle ja puolikas pyöräytys eteen niin merkkien väli pitäisi hivenen suurentua.

    #151907

    Tämä selevä. Eiköhön joillain noilla konsteilla se mittaus onnistu. Kiitoksia.

Esillä 6 viestiä, 16 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.