Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kampiakselin stefat 2CV

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #128741

    2CV4:ssa oli kampiakselin stefoina yksihuuliset ilman “kiristysvaijeria”. Ko. stefat olivat reippaasti myös vuotaneet. Onko kokeiltu kampiakselin päihin 2-huulisia stefoja ja millä tuloksella?

    Miten onnistuu “öljytäyttöpaketin” huohotinkumien vaihto tai muu kunnostus vai tarvitaanko uusi koko “öljyntäyttöpaketti” ?

    Paljon on vielä opeteltavaa!

    #172297

    Täältä keskustelupalstalta pienellä hakemisella löydän monta oivaa vastausta noihinkin asioihinkin.

    Takastefassa on ainakin niissä joita olen asentanut ollut kyllä kiristysjousi ja huulien määrä normisti yksi. Oli vielä viime vuonna Motonetin palvelutiskikamaa. Eikös siellä etupään stefassakin ole jousi?

    Huohotinventtiilin avaus ja huolto-ohjeet löydät täältä… on Burtonin sarjaa, Kojootilta saa ostetuksi ja Sitroselta myös.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #172298

    @2cvjimmi wrote:

    Takastefassa on ainakin niissä joita olen asentanut ollut kyllä kiristysjousi ja huulien määrä normisti yksi. Oli vielä viime vuonna Motonetin palvelutiskikamaa. Eikös siellä etupään stefassakin ole jousi?

    Oli Motonetistä ostetussa etupään stefassakin jousi ja ikään kuin tuplahuullos eli ihan normaali stefa. Pois kaivetussa kovettuneessa koppurassa oli jäljellä enää se päällimmäinen pölysuojahuullos. Jousi ja varsinainen tiivistävä huullos oli varmaankin jossain öljynsuodattimessa öljypumpun jauhamana, pumpun imusihdissä tai mennyt jo öljynvaihdon yhteydessä jäteöljyn mukana kierrätykseen.

    Uutta stefaa ei sitten saa painaa pohjaan asti vaan se pitää jättää etupinta lohkon pinnan tasoon.

    #172299

    Kampiakselin etummainen stefa on samoilla mitoilla kaikissa moottorimalleissa, alkaen ysikaakkisesta 375 kuutioisesta päättyen 652 kuutioiseen Visa bokseriin. Takastefoja on sitten erikokoisia, Wanhuksen (ja nelkku?) omillaan, AK/Ami omallansa, kuten myös kutonen sekä viimeisenä Visa…

    Etustefat on vieläpä ihan standardikokoa, löytyy käytännössä kaikista laakerikaupoista, takastefat on “yllättäen” spesiaalimitoituksella eikä niitä tunnu mitkään luettelot tuntevan. Sama juttu vaihteiston vetareitten stefoissa, millin poikkeaa sisämitta standardimitasta…

    Kytkinakselilla vaihteistossa ei stefaa ole, paitsi ns. kovalla kytkimellä olevassa Wanhuksessa jos tuota en väärin muista. Kuitenkin Nelkut, Kutoset sekä keskipakokytkimelliset Wanhukset tulevat tuossa kohdassa toimeen vastakierteellä, sanoin kuin moottorin puolelta nokka-akselin läpivienti…

    @Hannu55 wrote:

    Onko kokeiltu kampiakselin päihin 2-huulisia stefoja ja millä tuloksella?

    Taitaa olla paikallaankin kaksihuulinen etustefana, en ainakaan mitään huononnusta yksihuuliseen ole havainnut, eli ei ainakaan mitään haittaa ole. Hintakaan ei ole tuolle esteenä, naurettavan hintaisia ovat…

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.