Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka KANNEN ASENTAMINEN HELP

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123553

    nyt joku tökkii kun yritän laittaa kannet paikalleen. edellisellä kerralla kun uusin brillitiivisteet kaikki meni helposti mutta tyhmä kun olin en samalla uusinut silikoneja niin taas kannet irti. kaksi silikoneista olikin palasina että syytä olikin uusia. mutta nyt en jostain syystä saa kansi paikalleen. saan hädin tuskin mutterit kierteekkeen mutta kun rupean kiristämään tuntuu alin mutteri tosi tiukalta enkä uskalla sitä väkipakolla kiristää. ei kai brillikumien jouset voi ahistaa ne kun ei tunnut kovin jäykiltä ? vinkit olisi nyt paikallaan. mikko

    #141129

    Jos käsilläsi on uusin nyyttinen (5/07) niin vilkaise sivulle 59. vika voi olla sama…

    #141130

    otin kerran jo kannet pois eikä ko vikaa näkynyt. kun kannet on paikallaan niin että muttarit saa vaivioin kiertelleen niin ne kyllä kääntyvät vähän kun varovasti kääntää eli oletan venttiilinostimien putkien olevan kohdaallaan ? mikko

    #141131

    Pyöritä moottoria siten, että työntötankot menevät sisäänpäin. Josko siitä vaikka olisi apuva 🙄 .

    #141132

    kokeilen huomenna josko auttaa. mikko

    #141133

    Minusta kertomasi mukaan vaikuttaa ettei putket ole oikeassa paikassaan. Muistitko nostaa kun laitoit kannet perille asti, muuten putkien alareunat osuvat varmasti lohkon kylkeen ja menevät ruttuun jos vedät kireelle. Tarkista vielä kerran aina se on helpompi homma kuin alkaa uusia putkia sorvuuttaa ja asentamaan.

    #141134

    Minä toimin kantta asentaessani siten että käännän koneen kyseisen sylinterin työtahti asentoon,, jolloin työntötangot eivät ota vastaan.. Tällöin kansi menee työntötangon putkista hiukan kohottamalla ja katsomalla että ne asettu lohkon reikiin moitteetta ja ilman voimaa paikoilleen.. Loppu vaiheessa täytyy katsoa että kansi asettuu suoraan sylinteriin nähden,, muuten sylinterin pää jumittuu kanteen johtuen siitä että ei sovi kierossa kannen koneistukseen.. Oikei toimittuna kansi menee käsin työntäen paikoilleen pohjaan asti. Jonka jäkeen laittaa ala mutterin kiinni käsin jotta kansi ei enää nouse pois rillitiivisteen jousten voimasta…..
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #141135

    Hyvä konsti, menee paikalleen ilman venttiilinjousien vastaanpanoa ja männät tukee sylinteriä oikeaan asentoon.
    Mistä muuten päättelet työtahdin kohdan ?? kun kansi on pois paikaltaan, sytytysmerkkihän tulee molemmille sylintereille yht’aikaa ??
    Lasse

    #141136

    Sen huomaa siitä kun alustavasti on työntämässä kantta paikoilleen huomaa että jompikumpi työntötanko jää ylemmäs kun toinen kyseisellä sylinterillä,, tai kumpikin kantaa estäen kannen menon perille,, Siitä kierros konetta jolloin sytytys merkki on jälleen kohdalla ja venttiilin nostimet ovat nyt tasoissa keskenään,, ei vaikeaa?? Ja ainahan voi asentaa sen toisen puolen ensiksi ja kääntää sitten kierros konetta…..
    😉 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.