- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › KÄRJETÖN SYTYTYS
lueskelen tekniikkapalstaa säännöllisesti ja vaikuttaa, että kokeneemmat kiltaveljet eivät pidä 6:n tavallista sytystä kovin häävinä. itselläni kun ei ole kun yhden kesän kokemus rättärillä suhailemisesta, ilman ongelmia sytytyksen kanssa, niin mitä etuja kärjettömästä sytytyksestä on ?? onko niitä eri merkkejä markkinoilla ja jos on niin onko niillä eroja eli mikä on paras merkki ?
mikko
Miulla on 123 ignition kahdessa pakussa. Kilometrejä niillä on kertynyt yhteensä 30tkm. Molemmissa on 602cc moottorit. Helppo asentaa tuo malli ainakin on. Sytytystä olen joutnut säätämään myöhäisemmälle, muuten ei kulkenut kuin vaivoin sataa. En tiiä paremmuudesta, mutta huoleton on tuo systeemi (ainakin toistaiseksi ollut).
Perinteisellä järjestelmällä miulle on sattunut ainakin seuraavia ongelmia, jotka ovat joskus jopa matkanteon katkaisseet.
– keskipakojousi on katkennut 2x
– kondensaattori on dementoitunut myöskin ainakin 2x
– jenkat on menneet kärkikotelosta muutaman kerran
Jos ei tykkää näprätä öljyisen kärkikotelon kanssa kerran-kaks vuodessa niin suosittelen kärjetöntä.
nim. sätkillä ympärivuoden 🙂
Joo ja jos ei halua vielä hävittää kärkiä niin syttyboksi(=kipinänvahvistin Velleman tms) on erittäin hyvä lisä…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste