- Tämä aihe sisältää 2 vastaukset, 3 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 20.4.2021 at 09:35 toimesta.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Käsijarrun vaijerit
Morjens
Meikäläisellä ikuisuusprojekti jatkuu. Eli vaihdelaatikko kävi pois paikaltaan koneen vaihdon yhteydessä. Nyt sitten kun sain laatikon ja koneen paikoilleen ja savutkin otettua niin vaikuttaisi siltä että toiselta puolen otti käsijarrun vaijeri siipeensä.
Kuinka vaikea on vaihtaa tuo vaijeri? Yritin katsoa sieltä jarrurummun puolelta onko irti / poikki mutta mikä on oikea marssijärjestys? Irroitin jarrurummun mutta vielä ei näköyhteyttä sinne saa.
Hannu
Jarrukengät pitää irrottaa, että saa käsijarruvaijerin vaihdettua. Irrota kenkien pidätinjouset. Varsinkin etummaisen pidätinjousen tappi olisi hyvä saada pysymään paikallaan. Jos putoaa on hankala saada takaisin paikalleen. Merkkaa kenkien alapäässä olevien epäkeskosäätöjen asento, niin ei tarvitse uudelleen säätää kun asentaa takaisin. Epäkeskosäätö on se osa, jossa on iso kuusiokanta. Irrota M7 mutterit. Nyt pitäisi kenkien alapäät irrota paikaltaan. Ruvarilla voi voi niitä ulospäin kammeta. Sen jälkeen kengistä kiinni ja käännä alapäitä sisäänpäin niin, että saat kenkien yläpäät pujotettua irti sylinteristä. Samalla saat vaijerinkin irrotettua kengän vivusta. Tämän jälkeen ei vaijerin vaihdossa mitään ihmeellistä olekkaan. Kasauksessa sitten samat liikkeen vastakkaisessa järjestyksessä. Kengät on helpoin laittaa pakettina eli kenkiä yhdistävä jousi paikoilleen, kengistä kiinni ja pujottaa käsijarruvivun vaijerin lenkkiin. sitten kenkien yläpäät sylinterille ja sen jälkeen sovittelee kenkien alapäät paikalleen. Epäkeskosäädöt samoille kohdin kuin olivat. Kiinnitys M7 muttereilla. Lopuksi pidätinjouset ja rumpu paikoilleen.
Minä laitan aina sinne etummaiseen sopivan puu tapin jarrukilven ja vaihteiston väliin niin tappi ei pääse putoamaan koska se varmasti putoaa viimeistään asennuksessa.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste