Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Katkojan kärjet

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123424

    Lauantaina meille tuli kaverit Itävallasta, joiden sätkä oli piiputtanut Pärnussa. He tulivat hinausautolla Pärnusta Tallinnaan ja sieltä nilkuttaen meille Tuusulaan. Sähkövialta se vaikutti. Otin tallista pahvilevyn, sillä pienten osien putoaminen sepelipihaan on masentavaa. Puolan ja tulpanjohtojen vaihtamisen jälkeen irroitin kärkikotelon ja kärjet. Purkamisen yhteydessä kuulin pahvin päältä hennon kilahduksen. Kärkien alasimen kontaktipinta oli irronnut alasimesta. En ole vastaavaa kokenut yli 30- vuotisen sätkäilyuran aikana. Nyt kaverit reissaavat ympäri Karjalaa ja Savoa.

    #140367

    Niinpä,, siksi minä ainakin ajelen laatu kärjillä,, joskus muinoin kokeilin jotain kopioita,, huonolla menestyksellä…
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #140368

    Ostin maailmankokouksesta aivan uudet valeon kärjet+konkan. Asensin paikoilleen ja starttasin–> Ei inaustakaan. Aloin yleismittarilla hakea virran kulkua: ylempään kontaktiin asti ei kulje virta. Tarkempi syynäys osoitti, että kontaktinasta pyöri niittauksessaan. Merkittömät kärjet nokille ja heti lähti. Olen kuullut myös huonoa palautetta Valeon kondensaattoreista, mutta tässä em. sarjassa näytti olevan Ducelierin konkka. Ilmeisesti Valeolla tiedostaneet huonon laadun myöskin.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140369

    @HENKKA wrote:

    Kärkien alasimen kontaktipinta oli irronnut alasimesta. En ole vastaavaa kokenut yli 30-vuotisen sätkäilyuran aikana.

    Hassu juttu! Just miun Regina on Salmen Veijolla huollossa. Monta jutskaa tuo velho on jo korjannu, mutta varsinainen akuutti huollontarve syntyi, kun vekotin käytännössä hyytyi tien päälle, kun oltiin matkalla Kirkkonummelle vakoilemaan siistiä Amia. No, kun tumpelo ei omin avuin pärjännu, löytyi pienen kyselyn jälkeen Veijo, joka jäljitti varsinaisen syyn hyytymiseen just kärkiin. Ainoa ero on, että Reginan kärjistä kontaktipinta oli irronnu vastapuolelta (vasarasta?), mutta Veijollakin oli kuulemma eka kerta, kun ite näki tuollaista.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.