- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Katon rullaus
Terve!
Tämä on vähän tällainen galluppiluonteinen kysymys hellepäivien kunniaksi… Mitenpäin rullaatte katon? Kuten säilykepurkin kannen, sisäpuoli ulospäin vai ulkopuolen rullan päälle jättäen?
Olen nyt itse koittanut molemminpäin ja jotakuinkin yhtä helposti tuo onnistuu, mutta päälipuoli ulospäin on nätimpi rullana. Mikä mahtaa olla ohjekirjan suositus? Tuo oma ohjekirja on niin kauhtunut, ettei kuvasta saa selvää, eikä teksti ota kantaa…
Ohjekirjaan luotan, kuin pässi sarviinsa. 😯
@Aakku wrote:
Ohjekirjaan luotan, kuin pässi sarviinsa. 😯
Onpas niin epäselvästi piirretty kuva, että tuon voi tulkita kumminpäin tahansa… Ei ihme, etten saanut haalistuneesta kuvasta tolkkua.
Minoon järkeillyt niin, että kun rullaa katon sisäpuoli ulospäin, niin se on ikäänkuin itsekseen “lukossa” siinä rullalla. Jos kiinnitys irtoaa vauhdissa niin rulla pysyy kuitenkin kiinni. Jos rullaa sen ulkopuoli ulospäin, niin kiinnityksen pettäessä saa hienon Teräsmies-viitan!
Onkos kellään tuoreempia kuvia katon kiinnittämisestä keskikohdasta?
Mullahan edelleen on ongelmana, että katto on vanhempaa mallia, eli ulkoa avattava ja auto mallia sisältä avattava. Ei siis löydy kuvan kulmalinkkuja esim takaa ja katossa taas ei ole painonastoja.
Kuvat eri versioista kiinnostaisivat – yritin kovasti pitkin arkistoa ja linkkejä löytää, mutta huonoin tuloksin.
Myös keskiosan kiinnitys kiinnostaa, se varmaan jotenkin toimisi tuon sisältä avattavan linkun kanssa ja siihen kiinnitys. Siinä kohtaa katossa lienee painonasta, mutta hihna tietty puuttuu.
Vaimon kanssa kinattiin samaa asiaa viime kesänä. Rättäri kirjassa on kuvia mistä näkee kuin päin katto rullataan. 😉
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste