Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Katsastuksen aatelia osa 2 ja vähän päälle

Esillä 15 viestiä, 136 - 150 (kaikkiaan 256)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #139816

    Pippuri katsastettu 1,5 tuntia sitten..Lassella oli rengaspaineet 1,2 , minä laitoin viereisellä asemalla eteen 2 ja taakse 1,8 ero edessä nolla ja takana 3%..????
    Konepeltiä ei aukaistu eikä numeroa katsottu oli nääs sama katsastaja kuin vuosi sitten.

    #139817

    Onneksi olkoon Karille.
    Ammattimiehet erottuu aina massasta. 😀

    #139818

    @Lasse1 wrote:

    Täytyy siis vielä lukea uudestaan led-lamppupakkausta ja sen E-merkintöjä, peruutusvalo kummitelkoon katsastustodistuksesa ensi vuoteen 🙄

    Lasse

    Tulee mieleen juttu varaosamessuilta missä kiinalaisten umpioiden myyjältä tiedusteltiin niiden E-hyväksyntää ja merkintää aiheesta umpiossa. “Lähettäkää meille kuvat tarvittavista merkinnöistä niin kyllä hoituu!”

    #139819

    Haa! Jo 6:nen kerran Joensuun jaos kävi joukkokatsastamassa kulkimia Joensuun K1-Katsastajat Katekalla.
    Kaikki paikalla olleet kulkimet saivat leiman, kunnossa kun olivat. 😆 😆 😆
    Kiitoksia paikalla käyneille ja kiitoksia insinööreille asiallisesta kohtelusta herkkiä kulkimiamme kohtaan.

    t. jalppis 8)

    #139820

    Moro !!
    Hienoa yhteispeliä !!
    Voisitte joskus kokeilla, kun on noin hyvä tilanne, onko noilla rengaspaineilla vaikutusta iskaritestin tulokseen. Täällä belgiassa kaikki neuvoo laittamaan paineiksi 1,2 bar läpi, kun ongelma normaalipaineilla on riski tulla hylätyksi, johtuen pienistä arvoista, mikä taas kuulemma johtuu sätkän olemattomasta painosta, eli arvot on joka tapauksessa pienet = lähellä hylkäysrajaa, vaikka jousitus ja iskarit on kunnossa. Pinemmällä paineeella rengas toimii kuulemma testissä paremmin 😯
    Olis mielnkiintoista kuulla testin tulos, jos sama kuljin testattaisiin normaali paineilla etu 1,4 / taka 1,8 bar ja noilla läpi 1,2 bar paineilla.
    Lasse

    #139821

    Onko joku saanut Suomessa iskareille hylkyä testeriarvon perusteella? Useimmat katsarit ajavat sätkän suoraan iskaritesteristä yli pysähtymättä kun tietävät tilanteen.

    #139822

    Yllättävän hyviä arvoja ovat järjestäänsä antaneet. Olen kuullut, että olisi joku toinen testerityyppi joka menee sekaisin niin sätkän iskareista kuin kaasunestyejousituksestakin.

    Kannattaa tosiaan pitää rengaspaineet tasaisina eli mieluummin vähän alakanttiin. Pitäis oikein pyytää saada testata tuota, jollei konttorilla ole kova häslinki.

    Kerran toinen arvo edessä oli heikohko ja katsastusmies viisasi klapisevaa putki-iskarin puslaa, johon testerin tehot menivät. Viisas insinööri oli hän (ja ostaisi mielellään Amin itselleen).

    #139823

    @Wonderi wrote:

    Onko joku saanut Suomessa iskareille hylkyä testeriarvon perusteella? Useimmat katsarit ajavat sätkän suoraan iskaritesteristä yli pysähtymättä kun tietävät tilanteen.

    Olen. Kerran kitkaiskareilla ja kerran putki-iskareilla.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #139824

    Toppo oli laittanut kuvia tämän vuoden katsastustapahtumasta Joensuun kotisivuille… klik 8)

    #139825

    Periaatteessa luulisi iskaritestin näyttävän kaikille nurkille saman arvon, jos kaikki vaimentimet on ok. Tai rikki.
    Kerran muistaakseni kävi niin, että laitteessa vilkkui vaan monenväriset valot, ja lopulta päätyi näyttämään viivaa. Joten testi unodettiin vähin äänin.
    Moinin paikoin testeri on jarrudynon yhteydessä, ja väittäisin jarrun painamisen testin aikana vaikuttavan tuloksiin.
    Isommasta sitikasta on saatu “huonosta iskarista” yli 30% parempi tulos vain testaamalla uudestaan.

    #139826

    Tänään oma ’77 2CV6 kerralla leimaan. Toki oli varmaan alle 200 km ajettu viime kevään katsastuksen jälkeen, kun oli sen verran huono ajelukesä viime vuonna..sähkövikoja.

    Oli muuten tähän mennessä paras 2CV-katsastuskokemus! Aivan loistavan mukava katsari jolla itsellään on ’81 mallin kutonen. Tiesi siis, mitä katsoa ja etsiä ja tunsi myös erikoisuudet hyvässä ja pahassa. Olihan mukavaa, kun katsari katsoi asiantuntemuksella juuri ne jutut, mitä kotikonstein on hieman vaivalloinen aina todentaa esim. tuolta eturipustuksen puolelta. Joidenkin mielestä haittana kenties kuitenkin se, että katsarin naruttaminen kyseenalaisissa tilanteissa on pari astetta vaikeampaa. 🙂

    Suosittelen siis ehdottomasti! Paikkana oli Koivuhaan Autokatsastus Vantaalla, siinä aika lähellä Auto-Bonia.

    #139827

    Tuliko “eskon puumerkki” ?

    #139828

    Eipä noita sätkään erikoistuneita katsastusmiehiä monta ole Suomessa. Asiakas haluaa vastineeksi myös
    muutakin kuin leiman, eli myös tietää jos jotain ongelmia on odotettavissa. Siihenhän katsastus perustuukin.

    #139829

    Paljolti tänä päivänä joutuu rättäristi olemaan itse asiantuntijana opastamassa… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #139830

    @kojootti wrote:

    Tuliko “eskon puumerkki” ?

    Juuri se. 🙂

Esillä 15 viestiä, 136 - 150 (kaikkiaan 256)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.