Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Katsastuksen aatelia osa 2 ja vähän päälle
- Tämä aihe sisältää 255 vastaukset, 67 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 16.1.2017 at 20:12 sitikkaporo toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
13.3.2013, 19:21 #139876
juttelipa katsastusäijä tapauksesta jossa rättärissä olikin kolme eri rungonnumeroa…kutsuivat trafilta henkilön tarkistamaan mikä on oikea…eipä tainnut olla mikään…sattumalta kuljin on myytävänä autojobbarilla aivan konttorin lähellä..2cv Special ilman takaikkunoita..oli vähän kallis mutta myyjä kyllä kertoi numero-ongelman..muuten oli hyvä. ( no väri on väärä )
3.5.2013, 14:15 #139877Jaa has ja taas yksi 3CV? leimattu. Jarrujen pitoa jännäsin kovasti kiitos syksyllä vuotaneen kytkinakselin stefan. No ruokkiksella vilkaisu motonetin tarjontaan täällä hämeessä ja kummastuksekseni sivusto tuni kolme eri palaa ja netin mukaan kahta mallia hyllyssä. Töiden jälkeen tiskille kyseleen josko saisi nähtäväksi noita paloja. eipä myyjä löytänyt kuin yhden sarjan. paketti oli varmaan 20 vuotta vanha ja päällä luki Ei sisällä asbestia. No palat sattui olemaan oikeat ja ei muutakuin tiskin kautta pihalle vaihtamaan paloja. Tästä oli konttorin pihaan joku 700 m joten kovinkaan montaa jarrutusta ei kerinnyt tekemään, mutta riittävä pito kyllä löytyi.
No seuraavaksi aletaan taas etsimään jostain kytkinlevyä jotta se ei enään luistaisi. On se öljy kummallista kun kaikki muuttuu liukkaaksi.
15.5.2013, 16:51 #139878Joopa…kolmas kerta toden sanoo, väittävät. Superin katsastin huomautuksitta tammikuussa, kovakaton maalis-huhtikuussa ja tänään oli sitten Tiinattaren vuoro. Tiesin tuloksen jo kun näin, että nuori katsastaja tulee kyytiin. 45 min syyniä: Käsijarrusta ja tällä viikolla korjatuista takajarruista ei tykännyt yhtään, ppe-laakerista löysi väljää ja vielä takarenkaasta kudosvaurion sivulta. Juu, käsijarru on tehoton verrattuna poljinjarruihin ja pikkuisen on ehkä töhnää levyissä, jotka olisin voinut jarrukliinerillä putsata ennen katsastusta. Takajarrut pitää näemmä herkistellä paremmin, mitä lie olisi sanonut kahden-kolmen pumppauksen jarruista ennen korjausta 😯 😆 Takarenkaan kudosvaurio on tullut asentaessa ja se on siellä pyörinyt jo 30 000km…todennäköisesti kestää pinnan loppuun asti. Positiivista oli se, ettei iskaritestistä välitetty tuon taivaallista…eikä pidäkkään. Ppe laakeri vaatii ainoastaan vetoakselin pultin kiristyksen, muuta vikaa siinä ei ole…en vain huomannut tarkastaa sitä ennakkoon.
Miksikö harmittaa? Koska samaa kuljinta olen käyttänyt viimeiset kolme vuotta ko. asemalla ja aikaisempina vuosina meno on ollut sellaista, ettei ole edes konepeltiä tarvinut raottaa. Viikkoa aiemmin saksan tuliainen pyörähti samalla asemalla ja tiesin jo sinne lähetettäessä että: olkatapit on väljät, kaikki pyöränlaakerit on väljät, takajarruja ei ole herkistelty, peruutusvalo ei toimi jne. mutta silti tuli huomautukseton leima sille kulkimelle. Siispä aina tulee näinä hetkinä mieleen se 25% sääntö hylkäyksestä…Jostain syystä se on minun kalustosta juuri tämä kuljin 😀
Mutta ei se mitään, hoidetaan kuntoon. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]16.5.2013, 11:30 #139879👿
16.5.2013, 11:31 #139880Moro !!
Airelle:n kanssa kävin tänään aamuvarhaisella katsastuksessa, meni huomautuksetta läpi. Viimevuotinen tarkkailumerkintä “olkatapissa väljyyttä”, poistui sekin tänä vuonna, montussa vanhempi mies, joka tosi “toute est bien, monsieur”. Putsasin tukivarren alapään ja olkatapin ympäristön huolella liasta ja laitoin grafiittivaseliinia kunnolla tappeihin ennen katsastusta. Joskus siis meikkaaminen auttaa :). Toki ei tapissa mitään väljää ollut viime vuonnakaan, mutta nuorempi kaveri montussa, joka ei ehkä perillä sätkän “jousitetusta” ohjaussysteemistä. 🙂 Taas vuosi aikaa täyskaasulla kohti uusia seikkailuja – tänä kesänä siis espanjaan.
Lasse16.5.2013, 13:11 #139881Takavuosina joskus 70- luvun alussa kävin sätkääni katsastamassa. Katsastusmies moitti toisen vetarin ristiniveliä. Kävin duunissa pesemässä vetarin kunnolla ja maalasin keltaisella varastomaalilla. Palasin Hernesaaren kaatsastusasemalle ja paikalla oli sama katsastaja. Hieman hermoilin, että mitähän äijä sanoo, kun siihen aikaan kaikki olivat “katsastusinsinöörejä”. Sain armon siirtyä näyttämään mukamas tiukkaa vetaria. Nostettuaan sätkän ylös, hän totesi, että tällainen vetoakselin pitää olla.
Toisaalta, mikäli käskevät korjata oikeita vikoja saa rahoilleen vastinetta.
Eilen kaverini kävi Lohjalla katsastuksessa näyttämässä sätkän huurteenpoistopuhallinta, joka pitää olla kaikissa autoissa. Onkin niitä harvoja pelejä, jossa tällainen laite pitää olla. Onneksi maksoi 15€ ja se oli 2-puolisella teipillä kiinni ja on jo poistettu ja peli on katsastettu. 🙄20.5.2013, 19:58 #139882Tänään katsastajaksi sattui nuorehko mies jolla ei ollut juuri tuntemusta sätkistä mutta ilmiselvästi yleistä tekniikan ymmärrystä sen verran että osasi jopa ajaa sillä ja löysi ovenavauskahvan. Ei nyt sentään valoviikseä osannut käyttää. Hyvää tahtoa sillä oli saada leima annettu ja kikkaili jonkun aikaa että sai päästömittariin kelpoisat lukemat. Ja oli taas hyötyä sätkän teho(ttomuude)sta kun lauseella “tässä on niin vähän tehoa alunperinkin että pakkohan mun on säätää kaasutin paremmaksi” se leiman antoi vaikkei ihan virallisesti kunnollista käyntiä ollutkaan.
8.7.2013, 08:02 #139883Tänään Riihimäellä kokeilin uuttapaikkaa, Citykatsastus, asiallisesti suhtauduttiin rättäriin ja työ oli tarkkaa mutta hellävaraista 8)
Liikennekelpoiseksi totesi ja toivotti hauskoja kilometrejä 😀Hausjärvi / Hy-Ri
8.7.2013, 09:53 #139884Ja minä kävin tänään aamulla Riihimäen Katsastuslinjalla. . . .kehujen kera meni katsastuksesta läpi. 😀 😀
Jukka Prinkkilä, HyRi.
9.7.2013, 10:11 #139885Klaukkalan Ajoneuvokatsastuksessa oli ainakin tälllä kertaa pari oikein sujuvaa ja asiallisen käsityskyvyn omaavaa katsastajaa, tyyliin “no nää nyt on aina vähän tämmösiä”. Vuosikatsastus 45,- , päästöt 20,-.
7.8.2013, 18:14 #139886Torniossakin osataan…………. Eilen ajeltiin Tornion A-katsastukseen näyttämään Lemmikkiä. Aavasaksalla kaikki ajat ihan täynnä.
Eipä tarvinnut jonottaa, kun oli aika varattu netin kautta ja maksukin samalla maksettu. Päästiin jopa halvemmalla kuin “lähimmällä” katsastusasemalla. Mukavien juttujen lopuksi katsastaja-setä sanoi, että: “Kyllä tämä nyt näyttää siltä, että sun pitää tulla uudelleen………….. vuoden päästä!” 😀Terveisin Anja
27.8.2013, 10:36 #139887Keltamusta -71/76 sätkä meni katto rullalla iloisesti läpi katsastuksesta Rovaniemellä mukavien kilometrien toivotuksin. Mutta on katteet katsastuksessa kohdallaan. Netissä varattu aika 12.45, hinta 49€ ilman päästömittausta. Olin kaksi minuuttia etuajassa, printattu tuore tekninen osa kourassa klo 12.49! Mitattiin iskarit ja jarrut, rytkyteltiin vähän pyöriä.. Käy kultaseppäyrittäjällä kateeksi 😉
Jussi, Rovaniemi
28.8.2013, 05:18 #139888Onneksi hinnat sentään ovat vähän vakiintuneet tuohon 50e pintaan, kun parissa vuodessa se nousi 20e:sta yli 60 euroon. 👿
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.8.2013, 05:28 #139889Leppoisaa meininkiä Kuusamossa. Katsastusmies hyppäsi kuskin penkille ja toinen tuli häneltä kyselemään että osaatko käyttää vaihteita. Mies vastasi että en, tule sinä. Miehet vaihtoivat paikkoja ja heitin toiselle että mene kyytiin opettelemaan. No, näin teki ja lähtivät yhdessä koeajolenkille. Katsoivat vielä jarrut yhdessä. Ohjauslaitteita katsastaessa tämä kokeneempi tarttui etupyörään ja huusi toiselle että tules katsomaan, ei näissä väljää ole vaikka näin heiluvatkin. (vaikka olkatapissa tosin väljää onkin)
Läpi meni että heilahti vaikka jarruvalot eivät toimineetkaan. Kotona tutkiessa huomasin että katkaisija piuhat olivat jääneet viime kesän remontissa kytkemättä, eli jarruvalot eivät toimineet viime vuoden katsastuksessakaan.11.9.2013, 07:41 #139890Kävin näyttämässä AZUa (-58) karsastajalle. Rupesi inttämään, että kuuluisi olla vilkut edessä. Ei munavilkut muka piisaa, hohhoijaa.
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.