Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Katsastuksen aatelia osa 2 ja vähän päälle

Esillä 15 viestiä, 211 - 225 (kaikkiaan 256)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #139891

    Samasta asiasta jouduin kerran kinastelemaan…kirjassa lukee ETEENPÄIN osoittavaa valkoista tai keltaista valoa.

    #139892
    Pia

    Konttorilla kehottivat siirtymään talvisätkäilyyn

    Kävin katsastamassa muutama viikko sitten Xsaran ja sain huomautuksen ylimenneestä katsastusajasta. Selitin että auto on otettu eilen käyttöön koska ajan sillä vain talvet. Selitys kelpasi mutta siitäkös katsastusmiehen kiinnostus heräsi: ”Milläs siten kesällä ajat?” Arvasin jo ennen kuin vastasin että tästä kehkeytyy jonkinlainen keskustelu… ”Sätkällä.”

    ”Vai sätkällä – mikset aja sätkällä talvellakin!” Ja sen jälkeen tältä uudelta katsastajalta pääsi pitelemätön ryöppy sätkän ylivoimaisista talviajo-ominaisuuksista.

    ”Se on tosi mainio peli.” Hän hehkutti. Kerroin ajaneeni kymmenen talvea sätkällä. ”Se lämpiääkin aika nopeasti!” -Viileää kyytiä se kyllä on, monta takkia jos laittaa niin tarkenee, sanoin. ”Vaikka olisi minkälainen hanki niin kevyesti kulkee!” Totesin että se ruostuu helposti. ”Vaikka olisi minkälainen sohjo niin monet pienet autot se voittaa ominaisuuksissa!” Toistin että ongelmana on se ruostuminen jos suolassa ajaa. ”Sillä pääsee polanteidenkin yli ihan tuosta vaan!” -Se suola ja kuluminen on siinä ongelma kun niitä ei saa enää uusia. ”Kyllä sätkällä talvella voi ajaa!” Kuulin ääneni huutavan hallin melussa että se ruostuu nopeammin kuin sitä ehtii hitsaamaan. ”Jos vain käyntiin saa niin pakkasessakin kulkee vaikka miten kylmässä kelissä!” hän jatkoi aina vaan.

    Siinä vaiheessa oli pakko todeta itsellenikin että: ”itse asiassa mulla on nyt yksi jolla voisin vähän ajaa talvellakin.” Tuijotimme sekunnin toisiamme ja koska katsastajalla ei ollut mitään vastakommenttia huomasin tilanteeni tulleen loikata autoon kun leimattu paperikin oli jo kourassa ja kiittää ja hurauttaa pois hallista.

    Kyllä vähän nauratti kotiin ajellessa mutta siitä se sitten lähti – talvivarustelun suunnittelu. Nyt kylmien tullen jo vähän hampaita kalisuttaa pelkkä ajatus. 😮

    #139893

    ….Kun mysteerihenkilö nimeltä Joku pudottaisi pari kutosen koria sinkkiämpäriin niin jo vain olisi kiinnostusta alkaa luomaan juurikin noita talviolosuhteita uhmaava kuljetin. 😳 Runkoja kun saa valmiiksi sinkittyinä ja lokaritkin luonnistuu lasikuituisina.. 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #139894

    Kävin äsken sinisen kanssa ripittäytymässä…synninpäästö tuli ilman huomautuksia..
    Kohteliaasti avasin oven jotta pappi pääsi ulos kulkimesta:-):-)

    #139895


    8)

    Ekan kerran tuon vein katsastukseen aika tarkkaan 20 vuotta sitten. Äkkiä tuo aika vierähtää…

    #139896


    eipä ollut rukseja mullakaan ….jarrut oli tasan..

    #139897

    Tahtoo vaan herättää hilpeyttä tuo miun Tiina, niin katsastuksessa kuin muutenkin “ulkopuolisten” kesken…

    Osa ei voi ymmärtää että lievästi sammalta vihertävässä laitteessa voi olla tuore leima. On käyty oveakin kokeilemassa, olisiko auki että näkisi paremmin sisälle, ikkunan takana rähisevästä koirasta huolimatta. Tästä sitten säikähtäneeltä ovenkokeilijalta kysyessä, että “miksi halusit autooni mennä”, alkoi heti se selittely että “miten tuonnäköisessä voi leimaa olla, ja kun noin söpö koirakin oli niin ajattelin kokeilla antaisko silittää”… Juuei olisi antanut, kiinni olisi käynyt…

    Kivan hyvänhenkinen oli katsastus, juteltiin kaikenlaista yleensäkin 2cv:n ympärillä olevaan. Harmitteli sitäkin ettei enää tule montaakaan vuodessa leimalle, kun ovat juurikin poikkeavien teknisten ratkaisujen takia mielenkiintoisia, sekä jokainen on käyttäjänsä “personoima” yksilö eikä mikään massamalli… Aikaa tuntui olevan muuhunkin jutusteluun, tuossa firmassa ovat heti alusta alkaen panostaneet asiakaslähtöiseen palveluun, ja se on onneksi säilynyt edelleenkin…

    Sellainenkin hauskuus vielä sattui, että toinen ko. firman omistajista muisti meistäneensä tuon ovipalkkiin valmistenumeron, silloin 20 vuotta sitten. Kummasti tällaiset normaalista poikkeavat tapaukset (auto vai omistaja?) jäävät mieleen, ja sellainen lämmittää ainakin ajopelin omistajan mieltä. Ehkä sen toisenkin osapuolen..?

    #139898

    Alan pikkuhiljaa ymmärtämään, miksi isäni aikoinaan halusi, että me pojat käymme katsastamassa auton. Suuta kuivaa ja pyörryttää, kädet vapisee ja konttorilla ollaan varmuuden vuoksi puoli tuntia etuajassa.

    Tänään jännitys oli kuitenkin aivan turhaa. Vaikka olinkin etuajassa, päästiin nopeasti asiaan. Katsastaja ei ollut koskaan ennen sätkää ajanut, mutta alkuopastuksen jälkeen kaikki meni hyvin – ovi vain ei meinannut mennä yhden kerran kiinni. Katsastus oli asiaan keskittyvä ja minäkin sain taskulamppuni kanssa katsella alustaa. Pyörät ravisteltiin ja valot katsottiin. “En minä tästä nyt muuta osaa etsiä.”

    Kyselin vielä jarrutesteistä, että kai ne jarrut ovat nyt hyvät, että voi turvallisin mielin kesäreissuja suunnitella. Lopuksi kiiteltiin puolin ja toisin tutustumisesta 2cv:n ihmeellisyyksiin.

    Pitääpä taas viedä katsastuskakku töihin!

    • Citroën-retkikunta "Calypso" • calypso@live.fi •

    #139899

    Moro !!
    Airelle katsastettu tänä aamuna, ainoa huomautus ajovalojen “symmetriasta”, en ymmärrä mitä tarkoittaa, enkä viitsinyt mennä kysymään. Cibien pyöreät halogeenit pelaa ja näyttää hyvin ja korkeussäätö toimii, joten kovaa ajoa vaan.
    😥 😥
    Lasse

    #139900

    Tänään olin leimalla Tuomolan Harri “afrikkakulkimen” kanssa. Tarkan mutta asiallisen tutkimisen jälkeen sekä katsastus että maahantuonti nyt tehty, eli yksi 2cv lisää Suomen teille. Saharan hiekat mukana katsastuksessa, ja ajorampitkin, jotka merkittiin rekisterikirjaan samoin kuin turvakaaret. Kulkimesta tuli kaksipaikkainen koska takapenkkiä ei saanut sopimaan kaarin takia. On oikea katseenkääntäjä sen huomasin ajellessa.

    Hantta

    Hannu Keinänen

    #139901

    Tere 🙂
    Hemulini tänään vein ihka ensimmäiseen yhteiseen katsastushetkeen ja perskules…leima laakista ja erikoismaininnan kera 8) vilkun johto oli irronnut matkalla tärinästä ja setä yritti käynnistää pissapojasta mutta muuten Riihimäen citykatsastukselle erikoiskiitos hyvästä palvelusta ja hellästä Hemulin käsittelystä 😀

    #139902

    Vaihdettiin juniorin kanssa mootorin etummaiset kumityynyt ja kun homma hoituikin odotettua nopeammin niin ehdotin vikalistan hakua että voi varautua sitten muihin vaadittaviin toimenpiteisiin. Koska on tuo takajalka vielä kipsin sisällä pari viikkoa niin joudun turvautumaan ajohommissa “ostopalveluihin” . Eipä saatu vikalistaa ei. Vaan nyt on uusi ja puhtoinen rekisteröintitodistus hanskalaatikossa. Vuosi huolettomia kilometrejä edessä !!!

    #139903

    Kolmisen vuotta tallissa ja välillä taivasalla kypsynyt 2cv6 76 katsastettu Hämeenlinnan Plus -asemalla huomautuksitta. Edellinen katsastus vuodelta 2007. Suurin työ takajarruissa, uusilla jarrusylintereillä ja kengillä tasaiset lukemat. Rummun ulkopuoliset säätömutterit hitsattiin 19 millaisiksi, nyt kestää säätää. Pienempiä murheita bensaputken kanssa. Fiksaamista riittää, mutta perusasiat kunnossa.
    Samalla kuljin sai nimen, tästä lähtien sitä kutsutaan hyvän (ex)haltijansa mukaan sensuELLIksi
    Kiitokset tässä samalla Kojootille, joka toimitti jo aikoja sitten huohottajaan uudet kumit (ja vielä erityisen edullisesti). Toimii mainiosti, öljyvuodot lakkasivat kokonaan 😀

    #139904

    Läpi meni, ei tosin moitteetta.Olkatapeissa joku milli väljää pystysuunnassa.
    Kuluu vissiin vähän olla.Myös hammastangossa siitä kohtaa mistä lähtee
    raidetangot oli vähän väljää. Se täytyy talvella korjata.

    #139905

    Pystysuunnan välys ei haittaa, koska kulkimen paino laskettuna pyörille poistaa tuon käytännössä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 211 - 225 (kaikkiaan 256)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.