Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Katsastuksen aatelia osa 2 ja vähän päälle

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 256)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #139726

    Joo muakin kiinnostaa, että oliko kyse siitä asemasta, joka löytyy lähempää tallia? Ko. asemalla väittivät viimeksi tiinastani, että käsijarru liikkuu tyhjää yli 3/4 matkastaan. Omituista kun se silti pysyy paikallaan….(enkä ole kyllä korjannut vieläkään!) 🙄

    Luulisi, että tuollaisen pakokaasumaksun saa takaisin, jos ottaa yhteyttä ja sanoo huomanneensa vasta kuitista, että ko. toimenpide on aiheetta laskutettu?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #139727

    Kyllä toki kehtaan mainostaa: Konttori oli minulle helpoin eli työpaikkani lähellä oleva Herttoniemen autokatsastus hernesaaressa. Siellä oli ennen pelimies, entinen rättäristi töissä. Vaan eipä ollutkaan enää.
    Toki olisin käynyt näyttämässä suomenojalla, mutta kun oli mukamas niin kiire. Ja kyllä se tosiaan olisi sen ruosteen takia sielläkin reputtanut, mutta siellä ei ainakaan jää sellainen mielikuva että katsastusmiehellä ei ole homma ihan hanskassa. Taito se on kysyä kolleegaltakin.
    No, huomenna käyn näyttämässä. Ihan kamalan rumaa tilkkupaikkausta taas, mutta korjaan tuon joskus hyvin ja ajan kanssa. Alusta on kun Ferrari kun vedin kitkat niin kireälle kun uskalsin.

    #139728

    Jos ensimmäisellä kerralla ei saada pakokaasumittauksia tehtyä liiallisen hapen takia, niin joutuuko maksamaan tarkastuksesta uudelleen – maksettu työhän on jäänyt ensimmäisellä kerralla tekemättä eli summa olisi pitänyt palauttaa (tosta summa-sanasta eteenpäin vitsi, vitsi)

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #139729

    Voi tätä ilon päivää taas… 6e hinta noussut jälleen viime vuodesta. (nyt 51e) Ai mitä sain sillä rahalla? No tietysti hylätyn. On se kyllä niin paska tiina että voisi ajaa romukeinäselle… No ok, otetaan sen verran takaisin, että aiheellinen valitus oli se, että raidetangon yläpään kiinnitysmutteri oli löystynyt ja tätä en tietenkään itse ollut huomannut. Siitä jaksan vielä niellä hylkäyksen, mutta iskaritestin tulos ottaa kaaliin niin maan… Viime kesänä olen vaihtanut uudet kitkat eteen ja massaiskarit on täyskorjatut ja hyvässä hapessa..mutta prosentit olivat 13% ja 45% että kyllähän siitä nyt hylkäys tulee…Huvittaa kyllä kovasti, että takana on varmasti yli 20 vuotta vanhat käytetyt putket, jotka ainoastaan maalasin päältä 2005, ja niillä oli prosentit tasan 67%… NIIN ja se halavatun käsijarrun 3/4 liikematkasta tyhjää! Olen sen pääsiäisenä kiristänyt, säädin käsijarrun niin tasaiseksi kuin ikinä osasin ja kiristin vaijereita sen verran että kokonaismatkasta lähti ainakin kaksi napsua pois. NIIN EI, se on vaan vieläkin liian pitkä. Tänään jo otti niin paljon tuo kaaliin, että menin sitten kysymään mikä tuon liikematkan määritelmä on niin nuori kossi vastasi, että “se tulee niin ylös että se ottaa tuohon rajoittimeen kiinni”…Mikähän helvetin rajoitin sätkän käsijarruvipua rajoittaa? Jos vaijerit pettää tms. niin se kahva tulee kyllä käteen asti sieltä liukuradaltaan! Ja konehuoneesta tarkistin, että se ei yläkohdassaan vielä ole lähelläkään mitään rajoittavaa elementtiä! Kaikki jarruprosentit olivat tasan…..

    2000km olen ajanut pääsiäisen jälkeen tuolla tienpäällä liikkuvalla petollisen vaarallisella kärryllä ajellut ja ei ole kyllä yksikään noista katsastajan mainitsemista vaivannut sekuntiakaan…

    Nm. Onneksi alkoi tänään työt niin on varaa maksaa laillistetusta kiskonnasta!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #139730

    Minulla menipä hienosti laakista läpi, ja palvelu oli mahtava. Vaihdoin konttoria kun meitin kylän asemalla alkoi palvelu olla liian sinuttelevaa. Uudessa paikassa tuli nuori katsastaja ajamaan kulkimen sisään, hymyn kare suunpielessä. Aattelin mitä pirua, näinköhän uskallan edes tarjota, mutta mitä vielä se sanoi kyllä hyvännäkösessä kunnossa näyttää sätkä olevan. Siitä se sai heti pisteet koti, tiesin että sätkää ei paheksuttu. Niinkuin sanoin leima tuli, vielä kehujen kanssa ja minun päivä oli pelastettu. Taason on jälleen tienpäällä, vaikka kyllä se koetteli, mutta ei muuta kuin hanaa.

    #139731

    Kyllä minäkin asemaa vaihdan, mutta uusintatarkastus on tuossa ryöstölässä vielä tehtävä…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #139732

    Akaile: Vaadi näyttämään pykälä minkä mukaan on tuo liikeratamääritelmä löydyttävä, kun sitä ei sitten löydy, niin tulet saamaan ilmaisia käyntejä..!

    Ja asian voi sitten viedä eteenpäinkin…

    #139733

    @Akaile wrote:

    Kyllä minäkin asemaa vaihdan, mutta uusintatarkastus on tuossa ryöstölässä vielä tehtävä…

    Jos kävit siinä suomenojalla, finnoontien varressa, niin kyllä taas ihmettelen. Sain itse viimekesänä kiristää käsijarrun siinä katsastajan katsellessa vierestä. Ei puhettakaan liikeradasta, mutta toinen pyörä ei jarruttanut kun olin unohtanut kiristää vaijerin. Puoliksi irtirepeytyneestä kaappariovestakaan ei tullut merkintää kun vakuutin ettei se siitä putoa. Ei tuota oikein selitä edes pärstäkertoimellakaan, ottaen huomioon että tällä 😆 naamalla ainoat sanomiset on siinä paikassa olleet asiasta.

    #139734

    Jos on reissuja tiedossa, kannattaa katsastella (!) muidenkin paikkakuntien hintoja. Esim täällä Kuopion seudulla peruskatsastus maksaa nyt alle 30 e. Joensuussa samaa luokkaa.

    #139735

    Paitsi kun saa uusinta näytön tai jopa ajokiellon. Sitten ei paljoa naurata jos tarvii useiden satojen kilometrien päästä lähteä
    samalle konttorille näyttämään… hupenee pian se alennuksen hyöty.

    -Olli

    #139736

    Joo, kuten epäilinkin, laki ei tuohon ota kantaa kun pääpiirteittäin. Yllättäen en löytänyt pikahaulla netistä liikenne- ja viestintäministeriön asetuksia… Jos joku löytää, linkittäköön tänne.

    Ajoneuvolaki, 4. luku sanoo näin:

    “27 §
    Ajoneuvon rakennetta, hallintalaitteita ja varusteita koskevat tarkemmat säännökset
    Liikenteessä käytettävän ajoneuvon rakenteesta, hallintalaitteista ja varusteista sekä valmistenumerosta ja -kilvestä säädetään tarkemmin liikenne- ja viestintäministeriön asetuksella. Liikenne- ja viestintäministeriön asetuksella voidaan säätää ajoneuvon käyttötarkoituksesta, liikenneturvallisuuden vaatimuksista ja vaatimusten teknisestä toteutettavuudesta johtuvia poikkeuksia rakenteita, hallintalaitteita ja varusteita koskevista vaatimuksista.”

    #139737

    En viitsi asemaa mainostaa, kun keskustelu löytyy googlesta…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #139738

    Löytyihän tuosta dokumentointia, vaikka olisi mielenkiintoisempaa lukea tämä alkuperäisestä direktiivistä joka ilmeisesti myös on ihan oikeasti olemassa.
    http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB62FB-35F1-4440-944D-9C6C02F4CE62/0/9372082007_Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf

    Seisontajarrun liikerata tosin tämän mukaan ei johda hylkäämiseen, vaan korjauskehoitukseen.

    #139739

    @AKE:n karsastuksen arvosteluperusteluohjeistus wrote:

    Seisontajarruvivun liikematka
    Jarruvoimamittauksen yhteydessä
    Liikematka yli 3/4 kokonaisliikematkasta, jarruvoima saavutetaan.
    Korj.keh

    Mutta kukas sen kertoo että mikä on Rättärin seisontajarruvivun kokonaisliikematka..?

    Hyvä se on pykälä kaivaa myös karsastajan ja esittää vikakohteita, mutta pitäisi myös sitten tietää mitkä on rajat, ja mitata tuo liikematka jotenkin..!

    #139740

    Muutama vuosi sitten hermostuin idioottimaiseen katsastajaan ja sen pitkään hylkylistaan kovakattoiseni kohdalla. Ajoin pääkaupungista maaseudulle ja katsastin autoni siellä, korjaamatta yhtään mitään se kelpasi kehujen saattelemana. Toki maksoin kahdesta katsastuksesta maksun kun uusintanäyttö olisi ollut paljon halvempi. Silti toista tonnia halvempi kuin ne ensimmäisen aseman vaatimat korjaukset… Miten lie nykyään voiko konttoria vaihtaa jos on tullut hylkyleima? Merkitäänkö se koneelle ja jos merkitään niin kiinnostaako asia toista (eri firman) katsaria?

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 256)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.