Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Katsastuspaikkaa kyselen

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 13 viestiä, 31 - 43 (kaikkiaan 43)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #134880

    No nyt valot toimii mutta tyylittömästi valkoisella valolla 😳
    Vaan siinä ei näemmä ole parkkivaloja, ei toiminnassa. Poltin näkyy olevan kannassa mutta umpion parkkipolttimon paikat näkyvät olevan tyhjät. Onkos -65 sitten vapautettu niistäkin? Vai pitääkö alkaa kötystämään siihen tuijut?

    #134881

    No mulla on -65 mallisessa parkit siellä umpion takana, jotka ikäänkuin hehkuu sieltä lampun kannan pienistä reijistä. Siinä on kyllä parkkien paikat siellä umpiossakin, mutta niissä ei ole polttimoita. Liekö sitten uudempi versio umpiota. En tiedä kumpi kuuluu siihen vuosimalliin, parkit umpion takana vai sisällä. Sellaiset keltaiset polttimot 6v olisi kivat, mutta mistähän vaan saisi?

    #134882

    @Aakku wrote:

    No mulla on -65 mallisessa parkit siellä umpion takana, jotka ikäänkuin hehkuu sieltä lampun kannan pienistä reijistä. Siinä on kyllä parkkien paikat siellä umpiossakin, mutta niissä ei ole polttimoita. Liekö sitten uudempi versio umpiota. En tiedä kumpi kuuluu siihen vuosimalliin, parkit umpion takana vai sisällä. Sellaiset keltaiset polttimot 6v olisi kivat, mutta mistähän vaan saisi?

    Polttimon tarvetta on, juu, ja 6V nimenomaa.. Keltaisia ajopolttimoita ja parkkipolttimoita tarvittais. Mistä kysyisin?

    #134883

    No mutta!
    Sittenkin vein Poppalooran urheasti katsastukseen ja etukäteen niistä parkeista kysyin. kyllä ne oikeastaan pitäisi siinä olla, sanoivat… mutta niin vaan meni läpi että pätkähti! Eikä edes mainintaa parkeista eikä mistään. ihmettelyä herätti “ne mötikät” siinä rattaan sisäsivussa, että mitkä ne nuo on 8) ja minä neuvoin. Kuten monessa muussakin kohtaa pyysivät apua kun ei enstöiks oikea namiska osunut käteen. Mutta suopea, kovin suopea oli asenne Wanhaa Rouwaa kohtaan.

    #134884

    Hienoa! Aurinkoisia ajeluita vaan. Mulla katsastus on vielä vaiheessa, innostuin levittämään osasiin uutta maalia. Mutta kyllä se siitä…
    Oliko muuten Sorsasalon katsastus?
    😆 😆 😆 😆 😆

    #134885

    Hyvistä neuvoista huolimatta, muiden velvoitteiden ohjaamana, uskaltauduin kokeilemaan Viitasaaren katsastusasemaa.

    #134886

    Nonniih. Voisin kommentoida tämänpäiväisen kokemuksen perusteella, aiemmin mainitsemani K1-Katsastajien Seppälän toimipaikkaa Jykylässä. Käytin näytillä -72 nelkun, sen oranssin jonka jotkut näkivät toissa-JP-kokouksessa Xantian perässä kärryllä… Myyntiä vartenhan se alunperin hankkia piti, mutta nyt ko. kuljin jäikin talouteen, talouteen siirtyneeltä asuinkumppanilta tuli jyrkkä kielto myydä kuljinta ja halusi sen itselleen käyttöön…

    Mutta asiaan. Katsastukseen ei jonoa ollut iltapäiväkolmelta, asiallisesti selvittivät Akelta että olinko tosiaan maksanut rästiin jääneet käyttömaksut, kahvia tarjoilivat (kuten vissiin joka paikassa nykyään..?). Siinä sit pihalla tovi odotellessa meni, kunnes katsastussetä kuljinta kohti suunnisti. Väitti ettei näitä enää kovin useasti katsastamaan pääse… Jarrut (ei mitään heittoa käyttöjarrussa, käsijarru sit jäikin toteamuksen varaan että taitaa tämä paikallaan pitää… unohti että vaikuttaa eteen…) ja iskarit (tälle tulokselle naureskeltiin kovasti…) tarkastettiin, valojen ja äänimerkin toiminnan testausta unohtamatta. Nosturille nosi, väljiä hetken etsi (näytti kyllä siltä ettei tainnut tietää mitä etsi…), valmistenumeron tarkasti ja löi leiman lappuun maininnalla että toinen etuvilkku on kyllä aika haalistunut…

    Että näin tällä kertaa, nyt kuljin onnellisesti kotona matkan mennessä lähes käsikirjoituksen mukaan. Mitä nyt vaihteistoon piti matkalla kurkistaa… Mut silti ajamalla kotipihaan… Myös uusi kulkimen käyttäjä vaikuttaa onnelliselta tästäkin aiheesta…

    Ai nii, lisäystä sen verran, että en edes muistanut kuinka Nelkullakin pärjää ns. normiliikenteessä. Satasen rajoitusalueella ei ollut kuin ne pakolliset ohittajat (joihin taidan itsekin kuulua Xm:llä liikkuessa 😳 )… Meteliähän on sisällä kutoseen verrattuna, eri luonteista ja reilummin, mutta pakosti tuli mieleen että taitaa olla osaksi aiheetta aliarvostettu tuo nelkku. Varsinkin harrasteajoneuvossa, päivittäiseen kulkimeen en silti sitä suosittelisi.

    #134887

    @Jasu wrote:

    päivittäiseen kulkimeen en silti sitä suosittelisi.

    Höpöhöpö. Nelkku on aivan loistava päivittäiseen käyttöön, maantielläkin. Pitää vain olla vikkelä kun rekat lähtevät taukopaikoilta. Niillä kun on tuo 90 nopeusrajoitin ja valtava otsapinta-ala. Siinä imussa on sitten leppoisaa ajella satoja kilsoja 4 l/100 km. Katto paukkuu kyllä hieman pyörteiden repiessä, mutta siihen tottuu, samoin kun paukkupakkaseen kabiinissa (lämppärissä vähemmän kilowatteja).

    #134888

    Ethän ole tosissasi.

    Tällainen aloittelija voi vielä uskoakin. Minä ainakin koitan pysyä kaukana rekoista, kun ajan Rättärillä.

    Tietenkin myös toisinpäin 🙂

    #134889

    @miki wrote:

    samoin kun paukkupakkaseen kabiinissa (lämppärissä vähemmän kilowatteja).

    Ei nelkku sen kylmempi ole kuin kutonen, vaikka luulisi kun polttoainetta palaa vähemmön ja propelli on pienempi.

    #134890

    Kyllä miustakin rekkoja kannattaa karttaa varsinkin jos kuskit on kuten :
    http://www.kantri-antero.com/ ja sieltä kappale VIHAAN RÄTTÄRISTEJÄ!
    😯

    #134891

    @nameone wrote:

    Ei nelkku sen kylmempi ole kuin kutonen, vaikka luulisi kun polttoainetta palaa vähemmön ja propelli on pienempi.

    Tarkoittaako tämä sitä että nelkun hyötysuhde on huonompi, koska bensiinin sisältämästä energiasta suhteessa suurempi osa muuttuu kulkimen etenemisen kannalta huonoksi lämpöenergiaksi? 😯
    En minä ihan tosissani siitä rekkojen imussa ajamisesta ollut. Mutta kyllä siinä säästää huomattavasti bensaa, ja sorruin siihen usein aikoinaan kesäisin kun piti nopeasti päästä mökille. Nykyisinhän rekat jäävät nielemään pölyä 😈 .
    Nämä asiat eivät taida enää ihan suoranaisesti liityä katsastukseen, joten jätän areenan vapaaksi aiheesta vakavasti keskusteleville.

    #134892

    @Aakku wrote:

    Ethän ole tosissasi.

    Tällainen aloittelija voi vielä uskoakin. Minä ainakin koitan pysyä kaukana rekoista, kun ajan Rättärillä.

    Tietenkin myös toisinpäin 🙂

    Tinskulla pääsi karkuun rekkoja, tuli kalliiksi 😳 . Poliisi nappasi kiinni :!:. Vaikka tuli se rekkakin 90 lasissa 👿 . Mutta nyt ei tarvitse rekkoja ohitella eikä karkuun mennä, siitä Paku pitää huolen. 😆

Esillä 13 viestiä, 31 - 43 (kaikkiaan 43)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.