Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Katsastusvaatimukset vuosimalli 1989
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
19.11.2012, 16:06 #127961
Tuttavalleni asetettiin seuraavia vaatimuksia 2cv6:n rekisteröintikatsastuksessa:
3-pistevyöt taakse, sivuvilkut, peruutusvalot, sumuvalot, 2-nopeuksinen pyyhin, sähkötoiminen pissapoika.Katsastajan käsikirjaa luettuani jäi muutama asia askarruttamaan.
http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/5b3f290101b3430d21e273b03487d636/4733-KatsastajankasikirjaVersio20.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;Kolmipistevyöt takana. s 84
Takapenkin sivupaikoilla vaadittu 1981 alkaen. 2cv6 on ollut mielestäni poikkeus, koska hyväksyttyjä kiinnikkeitä ei ole. Vuoden 1981 tai uudempia on tuotu paljon Suomeen eikä noissa taida olla kuin muutamassa itseasennetut kiinnikkeet kolmipistevöille takana. Olikohan tästä joku ennakkopäätöskin olemassa?sumuvalo s 80
Hieman epäselvää onko pakollinen – sanotaan saa olla yksi sumuvalo. Onko pakollinen?2-nopeuksinen pyyhin s. 171
Pakollinen 1981 alkaen. Taitaa olla rättärissä kolmiasentoinen (päällä yksi, pois, päällä 2) kytkin, jonka nopeudet ovat samanlaisia. On siis kaksi nopeutta:) Kommentteja?19.11.2012, 18:41 #167840Kesällä maahantuontikatsastettiin yksi -87. Vaativat etusivuvilkut lokareihin ja siinä kaikki. Lisäsin jälkikäteen omatoimisesti tihkukytkimen, takasumuvalon, peruutusvalon, sähköisen pissapojan ja talven aikana tulee taakse kolmipistevyöt. Ihan vain siksi, että välttyy ylimääräiseltä vääntämiseltä, jos seuraavalla kerralla onkin virkansa tunnolla hoitava ammattilainen katsastamassa.
Noista kaikista varusteista on kyllä ihan hyötyäkin, joten vähän se ottaa, paljon sen antaa 😉
Amikutoseeni julkaisi muistaakseni kuvat niistä takakolmipistevöistä.
edit. loivensin sanamuotoa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.11.2012, 18:52 #167841Tuosta hyödyllisyydestä olen samaa mieltä mutta ymmärrettävästi rekisteröinti venyy harmittavasti. Rakentelukin on helpompaa kun ei tarvitse trailerilla kuljetella.
19.11.2012, 19:20 #167842Kannattaisi ehkä miettiä noita nimittelyjä. Näitä meidän sivuja lukevat myös katsastajat.
Ovat kyllä mielestäni pääsääntöiseti hyvin asiansa osaavia ja ymmärtäväisiä henkilöitä.
Heillä on menettelytapaohjeensa ja mielestäni käyttävät nykyään tervettä järkeä.
Ei kai Rättäristien tarvitse tietentahtoen hankkitua silmätikuiksi.20.11.2012, 05:16 #167843Joukossamme on katsastajia ja en kohdistanut kritiikkiäni heitä kohtaan, uskon jokaisen heistä kohtelevan 2cv:tä järjen kanssa. Esim. kitkaiskareiden tuloksien takia hylkääminen on minusta pelkkää nipotusta ja sellaista en haluaisi asemilla nähdä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]22.11.2012, 10:13 #167844Moro !!
Ehkä joissain katsastuksissa on sovellettu tuota harkintapykälää:01.01.1981 tai sen jälkeen käyttöön otetussa henkilöautossa tuli olla turvavyöt myös takaistuimella, ei sivulle
eikä taakse suunnatulla istuimella, ei maastoauton takaistuimella eikä tilapäiskäyttöön tarkoitetulla
istuimella.
– edessä reunimmaisilla paikoilla “rullavyöt”.
– kaikilla reunimmaisilla paikoilla kolmipistevyöt.
– E- säännön 16 tai e 77/541/EEC mukaisesti hyväksytty tahi FMVSS 209 vaatimukset täyttävä tai
ARK:n hyväksymä malli.
– pakettiautosta muutetun henkilöauton turvavöiden kiinnityspisteet hyväksyttiin katsastuksessa.
– 01.01.1981 tai sen jälkeen tyyppikatsastetun henkilöauton turvavöiden kiinnityspisteiden oltava
E 14 vastaavat tai 76/115/EEC hyväksytty tahi täytettävä FMVSS 210 vaatimukset.
ANA Tpp 52 §, 150/83
Milloin pakettiautosta muutetun henkilöauton takaistuimien vöitä ei rakenteesta johtuen ollut
mahdollista kohtuudella varustaa yläkiinnityspisteillä, hyväksyttiin lantiovyöt. Harkinnan mukaan
voitiin soveltaa myös muihin autoihin.
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.