Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Kaunokaisen herättely
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
8.1.2006, 20:01 #122369
Eli pitäs saada 18vuotta seissyt rättäri käymään.On kuulemma ajamalla jätetty seisoon kuivaan latoon.Kone kyllä pyörii ja puolaan tulee virtaa.Kaasarikin saatiin tulviin yli.Pistäkää jotain hyviä vinkkejä.Ittelläni ei oo mitään kokemusta rättäreistä tätä ennen.Täähän käynistetään kuin parempikin kilpakone napista 😯
8.1.2006, 20:21 #134273Olisi ekana kannattanut veivata sitä, muutenkin siitä näkee heti onko puristuksia. Kaasari ei saa tulvia, se pitää korjata ensimmäisenä, eli katsoa että koho liikkuu ja tai hioa neulaventtiili tai vaihtaa se, korjaamattomana voi vaikka auto palaa.
Ihme kyllä bensapumppu ei ole ilmeisesti jumissa jos bensaa tulee, mutta sen pitää myös ruikata puolen metrin kaaressa, muuten käyntiinlähtö hankaloituu. Kaasari saattaa olla tukossa. Sytytystulpat kannattaa puhdistaa, samalla näkee onko pyttyihin mennyt bensaa ja tuleeko kipinä tulpille asti.
Tulpan johdot voi mitata, tai kokeilla että ne lyövät johtojen päiden välillä vähintään puolen sentin kipinän. Jos kipinää ei tule niin kärjet on hapettuneet tai jotain muuta.
Jos noi on kunnossa, niin lähtee varmasti käyntiin.8.1.2006, 20:21 #134274No vaihda nyt ainakin öljyt siitä ensin!!
9.1.2006, 07:16 #134275kai pensa on uutta ?
9.1.2006, 15:00 #134276Eipä tekisi varmaan pahaa vaihtaa tulppia kärkiä ja konkkaa.
9.1.2006, 15:30 #134277Jos nämä viimeiset on toimivia, niin miksi niitä vaihtaa, tulpat ei mene miksikään, konkkakaan tuskin, tosin konkat on varmasti laadukkaampia kuin siihen aikaan, mutta se vaikuttaa toisaalta vain kärkien kestoon. Kärjet hapettuu, mutta ne päät voi pyyhkäistä viilalla tai hiekkapaperilla irroittamatta, jos ne on muuten kunnossa.
9.1.2006, 15:53 #134278Jos puristuksia ei löydy, yksi venttiili on todnäk jumittunut auki-asentoon. Asia selviää, kun irrottaa venttiilikopan ja pyörittää konetta.
9.1.2006, 15:59 #134279Vai tuollaisa latolöytöjä voi vielä tänä päivänä tehdä 😀 ? Onneksi olkoon. Hyviä ohjeita tulikin jo. Männänrenkaat saattavat kyllä jumittaa noin pitkän käyttämättömyyden seurauksena. Voi koettaa esi-irroitella tulpanrei’istä käsin CRC:llä. Sitä kannattaa muutenkin suihkutella vähän sinne tänne. Jumittuneet männärenkaat eivät tosin estä käynnistystä, mutta voi tuprautella aika näyttävästi, ja tehot on tietenkin hukassa.
Periaatteessa olisi yhdenillan juttu ottaa kone nokalta, käydä läpi venttiilit ja männänrenkaat sekä tarkistaa yleiskunto. Samalla voisi öljykanavat puhaltaa läpi. On aika tylyä jos muuten hyvä kone narahtaa jostakin kiinni vain sen takia että joku öljykanava on tukossa. Konehan on niin pieni ja kevyt, että mokoman rempan tekeen vaikka keittiön pöydällä 😀 .
Bensatankki kannattaa suosiolla irroittaa ja putsata, on helppo homma. Kaasariin kertyy myös hapettumia jotka saattavat kiusata pitkäänkin. Pikkuroskat suuttimista lähtee kun antaa kunnolla kierroksia ja tukehduttaa koneen hanskalla kaasuläppä auki.
Jarrujen kanssa saattaa tulla ongelmia, mutta nekin on suhteellisen helpot fiksata.
Mikset kysy josko joku tekijämies sieltäpäin olisi riittävän utelias vilkaisemaan 😉 .9.1.2006, 19:18 #134280Tulikin paljon hyviä vinkkejä.KIITOKSIA.Juu noi jarrut on kadonnut ei ole mikään laisia nesteitä putkissa enään niille joutuu tekeen kyllä jotain.Varmaan kaikki putket uusiks ym…Kyllä noi remontit pitää ite tehdä niin samalla oppii tunteen auton ja ei pääse syyttään kun itteensä jos mokaa jossain.Mutta hyvät neuvot on kultaakin kalliimpia.Missähän päin on muuten rungonumero?Vai onko se vaan siinä alumiini lätkässä mikä on koneen vieressä siinä rungossa repsikanpuolella.
10.1.2006, 07:30 #134281– runkonnumero on usein jalkatilassa lattiassa edessä keskivaiheilla syvennyksessä , voi olla muuallakin riippuu kai vuosimallista ja onko rempattu !
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.