Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka käyntiin lähtö

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126214

    Mikähän voisi olla “vialla” kun tuo kylmänä käyntiin lähtö on hankalaa?

    Remontin yhteydessä siihen vaihdettiin: Oikealle käyttämätön sylinterikansi, vasemmalle käytetty mutta ventiilit vaihdettu sylinteri kansi, imu/pakosarja, uusi kaasari ja näihin kaikkiin uudet tiivisteet, uusi virtalukko.

    Ennen remonttia käynnisty moitteettomasti mutta sammui helposti tyhjäkäynnillä, nyt käy lämpimänä loistavasti tyhjäkäyntiä! Kulkeekin noin 10km kovempaa kun ennen ja “huomattavasti” enemmän vääntöä.

    Voisikohan se pieni reikä joka on imu/pakosarjassa siinä kaasarin alla olla jotenkin tukossa? Neulalla sitä avasin maalauksen jäljiltä tukkeutuneena kun oli, että on vieläkin jotenkin tukossa, vaikuttaako??

    Öljynkin vaihdoin kokeeksi Motulin 50 yksiaste öljyyn olisiko jo liian jäykkää?? Kun tuo ongelma on yleensä juuri päivän ensimmäisellä (aamulla) käynistyksellä.

    Mikä on 6v akun alin jännite millä sätkä lähtee käyntiin?

    Mikko

    #158630

    Ei sillä reiällä ole käynnistymiseen mitään merkitystä. Sitä kautta on vain tarkoitus valuttaa ylimääräinen bensa pois imusarjasta.

    Jos puristukset ovat kunnossa, imuvuodot eliminoitu, sytytys ja muut säädöt oikein, koneen pitäisi käynnistyä kuin taikaiskusta. Sähköjärjestelmästäkin pitäisi tietysti löytyä riittävästi jännitettä. Lyhytkestoisesti voit tarjota koneelle 12 volttia ja vertailla käynnistyvyyttä sillä.

    #158631

    Eipä tule muuta mieleen, kun että kannattaa laittaa paperitiivisteet sen kaasarin alla olevan palikan kummallekkin puolelle..
    Siitä nimittäin voi vuotoa ilmetä, jos on kaasarin laippa hiukankin kieri.. Sen voi testata laittamalla vaikka jonkin suoran tason päälle ja kokeileen keikkuuko, silmämääräinenkin tarkistus kertoo jo jotain.. Kylmänä käydessä voi yrittää säätä ilmaruuvia optimi kohdan löytämiseksi tuhjäkäyntiin, auttaa käynnistettäessä. Voi myös olla ryyppyventtiilin kannen ruuvit löytsällä tai tiiviste siinä vuotaa…
    Pelkkiä arvauksia nämä vain ovat, mutta nämä kuitenkin tarkistaisin ainakin aluksi…
    🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #158632

    Se ryyppyventtiili voi olla myös 180 astetta pielessä.

    #158633

    Jos tuo muuten käy nätisti ja vastaa kaasuun, veikkaan myös tuota ryyppyvikaa. Viisikymppinen yksiasteinen öljy kuuluu lähinnä vanhoihin moottoripyöriin, ehkä hieman liikaa ultramodernille sätkän koneelle 😀 . Eikös wanhuksiin suositeltu kolmekymppistä ennen kun moniasteöljyt tulivat markkinoille?

    #158634

    Toden totta, nyt vasta kiinnitin huomion tuohon öljyvalintaasi. Ei kai tuollainen tahna kuulu minkään suositusten mukaan sätkän koneeseen. Nykyisitä mineraaliöljyisytä esim 10W40 tai 20W50 on OK kesäkäyttöön.

    Kokeile kaataa pieni bensaliru suoraan kurkkuun (siis sätkän) ja käynnistä sen jälkeen. Jos nyt hörähtää helposti joksikin aikaa käyntiin, on vika tod.näk. ryyppy- eli käynnistyskaasutinpuolella.

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.