Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Keitereen kyselypalsta
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
16.8.2005, 06:21 #133205
Pistä ovitiivistettä luukun ja tiivisteen juuren väliin, siis siihen ulkopuolelle eli näkyvään osaan. Tiiviste “vääntää” luukun omaa kumitiivistettä vähän alaspäin ja näin ehkä auttaa, jos auttaa. Yksi uittava kohta on pyyhkijöiden akselien läpimenot, niihin voi leikata sähkökaapin läpivientikumeista hatut.
Perskule kun on vaikea selittää, kun kaksi kuvaa riittäis.
Ens vuoden Lihasulaan, JP-kokoukseen 2CV-nettiopetusnurkka.
Mullakin on kuvia läjäpäin tässä koneella, mutta kun on avuton näissä kuvien käsittelyissä, -tallentamisissa ja esilletuomisissa…
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com16.8.2005, 07:09 #133206Olisipa tosiaan hyvä, jos tuon vinkin konsti auttaisi. Mutta en tosiaan päässyt käsitykseen asiasta. Kuva kertoisi asian tosi hyvin…
16.8.2005, 07:58 #133207Hyväksi havaittu tiiviste aine on spray purkkiin pakattu kotelomassa. Sitä kun ruiskuttelee tuulilasin tiivisteen reunan alle ja tuuletusluukun tiivisteen yläreunaan ja siihen listan juureen, annetaan imeytyä rakosiin ja lisätään tarvittaessa. Ylimääräinen pyyhitään pois. Pitäisi tuolla konstilla vesivuotojen ainakin vähentyä. Kotelomassassa on se hyvä puoli, että se etsii itse vuotavat kohdat ja tiivistää ne. Lisäksi se suojaa ruostumiselta.
16.8.2005, 08:41 #133208Tuli vaan mielleni että eihän sitä vettä tule sisään konepellin saranan kohdilta? Sieltä tuppaa ruostumaan puhki. Tekohengitykseksi käy sikaflex.
Tuohon wanhuksen latausongelmaan näin omin silmin ratkaisun Kelson reissussa kun eräältä henkilöltä loppui hiilet. Oli ollut sen verran pitkään lataamatta että piti laturi magnetoida. Siihen tarkoitukseen oli mukana metallinen vaateripustin joka oli muotoiltu oikosulkemaan säätimen tarvittavat navat. Kipunaa iski, mutta hyvä tuli.16.8.2005, 08:51 #133209Mahdoinkohan vahingossa tehdä tuon magnetoinnin tai_minkä_lie_säväyksen?
Laturia kiristäessä avain osui kipinöiviin kohteisiin laturin takana ja sen jälkeen on latausmittari näyttänyt ajoittain parempia “lukemia”.16.8.2005, 08:54 #133210@miki wrote:
Oli ollut sen verran pitkään lataamatta että piti laturi magnetoida.
Tuostakohan siinä olikin kyse? Uudempien autojen kanssa ei tarvitse/saa näitä konsteja käyttää ja niinpä ovat taidot ruostuneet. Varsinkin sähköpuolen jutut ovat outoja. Onneksi niihinkin löytyy osaajia.
Nyt on vesiongelmaankin paljon tietoa lisää. En ole varma vieläkään, mistä se vesi tulee, mutta asia sejennee aikaa myöten. Hiljaa hyvä tulee, on tuossa talven ajaksi askartelemista monessa kohtaa. Ovipilariakin pitäisi kuskin puolelta hieman tunkata taaksepäin jotta etuovi mahtuisi menemään kiinni kunnolla. Siihen on hieman tuupattu. Samalla on vasen suojakin nytvähtänyt eteenpäin niin, että lamput eivät mahdu symmetrisesti.16.8.2005, 09:31 #133211Kertoilehan miten sun satkasi etenee, tai siis se korjauspuoli. Noita on mukava lueskella ihan opiksikin omaa projektia suunnitellessa. 🙂
20.8.2005, 17:24 #133212Startti ei tykkää toimia sisäpuolelta. Tai toimii se joskus, mutta ei likikään aina vaan moottorin käynnistämiseksi on nostettava se koukkuinen pelti ylös ja painettava vipua juurikin viistoon vasempaan keulasta päin katsoen.
Tokkopa vika liian löysässä vaijerissakaan on, kun se toimii sattumanvaraisesti tai ei. Tuossa päivällä ajellessa lisäksi konepellin aukaisuvipu katkesi käsiin. Oli hyvin kohottavaa sitten koneen sammahdettua keskellä risteystä kiivetä autosta, ohjata liikenne, ruuvata antenni irti, soroa sillä keulapellin lukitus auki, pönkätä pelti auki tukensa varaan (joka sekin irtosi siinä samassa tohinassa), startata Poppaloora, sulkea luukku, kerätä tykötarpeet kouraan, sulkea keula huolellisesti ja palata kabiiniin.
No se nyt lie helppo korjatakin se peltilärpäke. Ei se murtumapinta siinä iso ollutkaan eli kyllä se on jo vuosikausia sitten aloittanut irtautumisprosessinsa. Kumma, ettei ole tielle pudonnut.Vaan ei sattuisi olemaan kellään ehjää aukaisin-lärpäkettä? Kuopion kujjeiluihin tulijoilla ehkä?
Toinen takalukko on jumissa. Siihen on osa olemassa, oikeastaan minulla on sangen paljonkin sittis-kamaa, jota sain tuon keksinnön mukana…kaikki ei ehkä ole edes tuohon malliin sopiviakaan kuten öljynlauhdutin, joka on selvästi uudempaan malliin ja erilaisilla kiinnikkeilläkin. Vetoakseleita, lyhdyn kuuppia, polttimoitakin näkyi olevan ja puskurin pystysarvia ym. ym. jne.
Korjauslistalle menee myös murtunut istuimen putki, jonka väliin yksi paita jo jäi ja repeytyi. Ovea pitäisi säätää niin, että se menisi kohtuudella kiinnikin, istuimien verhoiluun on tarpeet jo hankittu.
Kyllä tuossa hommaa piisaa. Mutta mukava oli ajella katto auki ja antaa tuulen tuntua.30.8.2005, 15:21 #133213Startti on korjattu. Käynnistysäänikin on ihan toisenlainen nyt!
Mutta kertokaapa, kuinka pitkään pitäisi laturin hiilien ylipäätään kestää? Tuolla ei olla vielä ajettu montaa sataa kilometriä ja nyt jo ovat jokseenkin lopussa! kai nyt sentään vähän pitempään kumminkin…
Ei sattuisi kellään olemaan tiedossa 18 heppaseen 6 volttiseen sopivia hiiliä? Ostaisin muutamat…31.8.2005, 10:15 #133214Minulla on kyselyikä.
Seuraavaksi kyselisin, että onkohan tuossa Poppaloorassa nyt sitten ikäänsä vastaavat puskurit? (vm -4, rekisteröity -65)
Näin kujjeiluissa museoauton, joka oli saman näköinen, mutta siinä oli snadit, pienemmät puskurit.31.8.2005, 15:31 #133215Se 6 V nokkalaturi on perso hiilille. Varsinkin jos laturin kollektori on kulunut epätasaiseksi ja akku on huono.
Nokkalatureita on sekä Ducellier- että Paris-Rhône-merkkisiä, ja niissä on eri kokoiset hiilet. Laita vaikka kuva ja mitat vanhasta hiilestä, nin katsotaan löytyykö sopivata.
31.8.2005, 17:03 #133216Mullakin on Duselierin 6 volttisen hiiliä muutamat kappaleet.
Vois olla joutenkin jotku.
Nyt sen laturin kanssa kannattas tehä semmonen homma, että
ankkurin kollektori, pitäs sorvata toden näkösesti. Jos se kollektori
ei ole suora, eli se heittää, se syö hiilet nopsaan, kun pyöriessä
kontakti hiileen hyppii koko ajan ja lyö tulta välissä. Nyt sorvaiksen
jälkeen vain pitää muistaa lamellien välit aukaista ja eriste hioa
lamelleiden välistä alemmas, ettei se eriste koske hiileen.
Hyvä kuntoinen kollekroiri syö hitaammin hiilet, kun ne ei muumene,
kun eivät kipinöi. Toisekseen lataus pelaa ja sähköä riittä hyvin.😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂31.8.2005, 18:36 #133217Minulla oli ilmeisesti aivan liian pehmeät hiilet. Nyt löysin kovemmat ja modifioin ne sinne sopiviksi. Kollektori ei ole kovin pahassa kunnossa mutta kipinöi kyllä hieman. Lamellit ovat varmaan jo parhaat päivänsä nähneet, jos ne loppuvat, taitaa koko laturi mennä uusiksi? Spesaialisti en ole mutta näin näkisin.
Taidanpa tosiaan kuvata koko keksinnön.4.9.2005, 21:09 #133218@keitere wrote:
Minulla on kyselyikä.
Seuraavaksi kyselisin, että onkohan tuossa Poppaloorassa nyt sitten ikäänsä vastaavat puskurit? (vm -64, rekisteröity -65)
Näin kujjeiluissa museoauton, joka oli saman näköinen, mutta siinä oli snadit, pienemmät puskurit.Uudistan tuon kyselyn.
4.9.2005, 21:46 #133219Voipi ollakin ainakin se puskurin malli muuttuu tuoksi uudemmaksi siinä
muistelen 64 mallissa. Mutta jollain voi olla sellainenkin kuljin saman
näköinen kun sulla, mutta puskurit ovat vanhemman malliset. Nythän
rekisteriote kertoo vain käyttöönotto vuoden, ja jos kuljin on uutena
seisonut liikkeessä myymättömänä ja sitten rekisteröidään voi todellinen
vuosimalli olla mikä on. Toisekseen tehdas on käyttänyt nuissa kulkimissa sekaisinkin osia, mitä on milloinkin sattunut olemaan varastossa ja samankin vuosimallisisissa voi olla eroja. Valmistus numeron perusteella voidaan vasta
määrittää mikä vuosimalli on kyseessä. Inkiläisen Helge varmaan tietäis, kun hänellä on noista numeroista tutkittua tietoa. Osoite löytyy Nyytisten etukannesta kääntöpuolelta.
🙂Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.