Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Keskipakokytkimen asennus

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126435

    ostin Jukalta keskipakokytkimen ja sitä pitäisi ruveta asentelemaan. mukana olipaksuhko prikka ja kiinnitysmutteri. kun Jukka ei muistanut missä järjestyksessä osat tulee kytkinakselille niin sattuisiko joku tietämään ? sekä prikka että mutterin olas sopivat rummussa olevaan syvennykseen. en tiedä onko asialla merkitystä mutta jos prikka tulisi ensin akselille niin rumpu olisi useita millejä lähempänä moottoria prikka kun on aika tuhti. mikko

    #159868

    Oliskohan kuvista apua pulmaan. ❓ 💡 ➡ 2cv-Wiki

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #159869

    katsoin kuvan wikistä mutta siitä ei minulle auennut osien oikea asennusjärjestys. mikko

    #159870

    Osaisko joku kertoo osan 23 paksuuden! Kun mulla ei oo tuota säätö prikkaa?

    #159871

    Niitä näkyy olevan kuutta eri paksuutta, ainakin varaosakirjan mukaan. Sisäreikä 17mm, ulkoa 22mm…

    AZ 332 99_ 2,5mm
    AZ 332 99A 2,8mm
    AZ 332 99B 3,1mm
    AZ 332 99C 3,4mm
    AZ 332 99D 3,7mm
    AZ 332 99E 4,0mm

    Arkistosta kun kaivoi tuon, 2CV Varaosaluettelo linkin takaa…

    Muistin näemmä millin liian ohuseks, puhelimessa… 😳

    #159872

    Sopiiko vanhus-kutosen vauhtipyörä uudenmallisen koneen perään? Käykö uudenmallin vetarit vanhuslaatikkoon/rumpuihin?
    Eli
    Onnistuuko keskipakokytkimen asentaminen siten että vaihdetaan moottorin ja vetoakselien väliin koko paketti vanhuksesta?

    Vai sopiiko uuden vaihdelaatikon kytkinakseli keskipakohimmelin silmään? Eihän tuossa vanhuksen laatikossa taidakaan nelosen kokonaisvälitys olla yhtään pidempi kuin uudessa?

    #159873

    Tarkoittanet AMI6/AK -moottoria..?

    Ei käy. Kampiakselin kiinnityspulttien jako on eri, kolmea eri pulttijakoa on käytetty:

    -Wanhus/2cv4 (näissä sama, Nelkkuun käy Wanhuksen keskipakoinen)
    -AMI6/AK
    -2cv6

    Vetoakseleissa on myös eroja, vaikka keskiosan booritus kävisikin niin akseleissa on pituuseroja eri mallien kesken. Esimerkkinä, jos laittaa tuplaristialapäät kuulamallin yläpäiden kaveriksi, jyrkemmissä kaarteissa/isoissa heitoissa vetarit irtoavat toisistaan. Piti tuokin joskus kokeilla, eikä tullut mittailtua ennen…

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.