- Tämä aihe sisältää 2 vastaukset, 3 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 13.5.2022 at 08:46 toimesta.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Kierrosluku mittari
Mikä olisi “paras tapa kierrosluku mittari kytkeä?
Kokeilin puolaan,ei mielestäni pysyny oikein hereillä.mallia biltema.
Nyt löysin “harrikka” version.
Muilla kokemuksia?
Kiitos etu käteen
Hei !
Ihmeen hiljaista, yleensä neuvoja tulee nopeesti. Minulla on myös tuo Bilteman mittari, enkä saanut sitä näyttämään kaksisylinterisenä oikein. Sain sittemmin neuvon että kun se kytketään nelisylinteriseksi se näyttää oikein, tämä johtuu kuulemma siitä että molemmat sylinterit saa kipinän samaan aikaan. En ole vielä kokeillut, kun on viime syksystä alkanut peruskunnostus on vielä eineen verran kesken.
Pitäisi tuo Pildeman mittari testata, oikein se on näyttänyt testatuissa neli- ja kahdeksansylinterisissä. Rättärissä ollut vuosia Harrikan mittari, siksi jäänyt kokeilematta Pildemalainen…
2-cyl asetus pitäisi näyttää oikein, edellisessä mainittu syy väärinnäytölle on väärä. Se, että 2CV, sytty on ilman virranjakajaa, ei muuta kipinän määriä per kierros mihinkään. Yksi kipinä kierroksella tulee Rättärissä, nelimukisessa kaksi, kasissa neljä. Useampisylinterisissä jos otetaan hukkakipinäpuolalta kierroslukutieto, niin pitää käyttää jälleen 2-cyl asetusta, se hukkakipinäpuola kun antaa jälleen kipinän per kierros, puolien määrästä huolimatta, sen “puolan osasto” käsitellään kaksipyttyisenä…
Mielikuva väärästä näytöstä voi tulla moottorin äänimaailmasta, ne molemmat pytyt kun metelöi puolta harvemmin kuin niin yleinen nelimukinen, niin lukemat saattaa vaikuttaa kovin korkeilta. Näytön oikeellisuuden suunnan voi tarkistaa helposti, satasen nopeudessa Nelkulla 6000RPM ja Kutosella 5000RPM, vähän renkaista riippuen mutta ei kaukana todellisuudesta noiden pitäisi olla…
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste