Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Kierroslukumittari
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
30.4.2013, 18:15 #130219
Jostain tuli mieleen Simca.Olisko?
30.4.2013, 22:42 #130220Kari80 tietää..
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂1.5.2013, 03:53 #130221@setä wrote:
Olisko?
Katsoo tarkkaan mittaria rattiputken viereen ja löytää “G”-kirjainlogon, niinku Goggomobil. 😛
[size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
[b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]1.5.2013, 16:05 #130222Hommaamme lasit, en olisi siltikään tiennyt kuhan jotain arvasin.
1.5.2013, 18:12 #130223Mielenkiintoista infoa tuli koeajolla > 4800 kierrosta… 106 km/h, mutta mutta, tässä vaiheessa loppui kaasupolkimesta liike eli mullahan on nyt vielä se suunnanvaihtajatankosysteemi paikallaan, ja siinä on mitä luultavimmin liian lyhyt pätkä vaihtajalta kaasupolkimelle > tutkitaan lähiaikoina onko näin?
Eikös tuon nyt pitäisi ottaa huomattavasti enemmän kierroksia – olosuhteet oli kylläkin kova vastatuuli ja kattoteline, vai loppuiko vaan tehot?
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com14.5.2013, 07:17 #130224Kolmosella 6000 kierrosta ja 97 km/h (ei liity kierrokset polkimeen, eikä välitankoihin.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com14.5.2013, 08:39 #130225Oho 😯 Mikä loota sulla on?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]14.5.2013, 10:22 #130226Olettavasti wanhusdyane kutonen vuosimallia 1968 tai ainakin tuo laatikko on siitä lainassa.
1-2-3-4
5.603 2.860 1.923 1.316Sama kuin Ami6(?)
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com14.5.2013, 10:55 #130227En oo omaa konetta yli 5300rpm tainnut edes kierrättää, mutta pitkät on sun välitykset ❗
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]14.5.2013, 10:59 #130228Hieno laatikko ajella – jaksaa vääntää ja kulkee kohtuullisesti + että viepä kiihtyykin.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com19.5.2013, 19:42 #130229
Kumpainenkin mittari tarkistettu, siis nopeus- ja kierrosluku. Nopeusmittari näyttää pikkasen liian vähän, kierrosmittari taas aika tarkkaan just…@Akaile wrote:
En oo omaa konetta yli 5300rpm tainnut edes kierrättää, mutta pitkät on sun välitykset ❗
Noilla lukemilla se vasta alkaa olla parhaimmillaan, ellet sitten Visa ole keulilla..?
20.5.2013, 04:36 #130230Nyt on 5500rpm testattu, mutta kyllä 6000rpm jo arveluttaa. Nelkku on tietysti asia erikseen, mutta himppasen mietityttää tuo kutosen venttiilikoneiston perässä pysyminen yli 6000rpm?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]20.5.2013, 07:24 #130231@Akaile wrote:
Nyt on 5500rpm testattu, mutta kyllä 6000rpm jo arveluttaa. Nelkku on tietysti asia erikseen, mutta himppasen mietityttää tuo kutosen venttiilikoneiston perässä pysyminen yli 6000rpm?
Ei siellä kovin kummasti eroja ole, Nelkun ja Kutosen kesken…
Edellisellä moottorilla, joka antautui noin 380 tuhannen kilometrin jälkeen, tuli lipsautettua kierrokset lukemille 10200RPM, eikä mitään kummempia ääniä vielä kuulunut… 🙄
En yllytä ketään mutta kunnossa oleva kone vetää kivasti 7-8000RPM asti. Jos antaa kiertää 7000 lukemaan ennen vaihtoa, niin kivasti on kierrokset seuraavalla vaihteella parhaan tehon alueella. Toki aika harvakseen tällaisia tilanteita vastaan tulee, normiliikenteessä…
20.5.2013, 08:42 #130232Eikös nelkussa ole jäykemmät palautusjouset tai jopa peräti tuplajouset kiertävän luonteensa johdosta? 😯 Ja taas vastaavasti, mitä järeämmät jouset venttiilikoneistoon laittaa niin sitä enemmän nokkapinnoille tulee rasitusta.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]21.5.2013, 14:29 #130233Ryhdyin kevään kunniaksi tuunailemaan ja laitoin kierroslukumittarin, toimi hienosti. Kuljinta on kuitenkin vaivannut käyntihäiriöt, joten vaihdoin kokeeksi puolan.
Ei vaikuttanut käyntiin, mutta kierr. mittari alkoi näyttää mitä sattuu.
Kokeeksi laitoin 0,1uF kondensaattorin mittarille menevään piuhaan sarjaan, näyttämät palasivat.
Mutta onko jompi kumpi puola kuitenkin viallinen ?Miten on semmoinen kuva, että kutosenkin kansissa olisi tuplajousia venttiileille ?
Kahta jousta käytetään ilmeisesti siksi, että jousilla on eri ominais- eli resonassitaajuus.
Jolloin venttiilikoneisto ei ala niin helposti värähtelemään “omia aikojaan”. Ei pelkästään jäykkyyden tähden. -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.