Etusivu Foorumit Päävalikko Ostetaan kiertokanki!!!!

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125405
    Nimetön

    Nyt otti ohrakyrsä.Kolinan syy selkeni. Toisesta pytystä männän laakerit on finito ja klappia on kohtuullisesti. Löytyneekö joltakulta uutta tahi toimivaa vanhaa kiertokankea? Nuo ovat kai prässäilty siten ettei kotikonstein laakerit vaihdu?Piti mennä Kemiöön hurvittelemaan, mutta taitaa jäädä haaveeksi omalla nelkulla liikkua.Onneksi on Salos Vesku combicamppeineen…. 😀 Mutta kuntoon pitäisi saada,auttakkee!!!

    #153580

    Koko kampihan on prässätty kasaan. Purkaminen kai onnistuu, mutta kasaamiseen tarvitaan ammattimiestä
    ja laitteita. Itse olen vaihtanut Uraliin kiertarin yläpään puslan rikkinäisestä kammesta, mistä pääsin leikkaamaan
    kiertarin silmukan auki että sain puslan ehjänä irti. En ole ihan varma millainen on tuo sätkän kiertarin yläpään
    tarkka rakenne, saako vanhan puslan painettua ehjänä ulos?

    -Olli

    #153581

    Muistan nähneeni Nyytisissä tai jossain kuvan erikoistyökalusta, jolla yläpään pusla otetaan pois…

    Joku firma käsittääkseni pystyy kunnostamaan kampia ilman varaosiakin, ilmeisesti ruiskuttamalla uutta metallia kuluneen tilalle ja siitä sitten muotoilemalla… Mutta on tyyristä lystiä!

    Näistä kun saisi kimppatilauksen aikaan niin hintakin tippuisi. Kuuluttelin jo jokusen vuosi sitten kiinnostuneita, mutta taisipa jäädä n. 5:een kampeen kiinnostus… Joten jokohan alkaa olla aika, ettei tilalle saa muuten….? 🙄

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #153582

    Jos kyseessä on yläpään puslan väljyys, pystyy moottorikoneistamo tekemään sinne uuden puslan, mutta kampi pitäisi irroittaa. Pusla löytyy toki varaosanakin.

    Kotikonsteinkin voi vaihto sopivalla pehmeää ainetta olevalla tapilla naputtelemalla onnistua, mutta uuden osan asennuksen jälkeen pitäisi jotenkin varmistua, että pusla on pyöreä ja välykset kohdillansa elikkä rotsausta ja hoonausta tarvitaan. Kerran lyykkäsin vain uuden puslan silmään ja kohta sai koneen taas avata, kun välys olikin liian tiivis ja tappi alkoi kalvamaan ympäristöään väljemmäksi huonolla menestyksellä.

    Manu varmaan selittää nuo koneistustekniikat kansantajuisesti.

    Alakerran välys onkin sitten isompi ongelma.

    Mulla on ainakin yksi käyetty kampura varastossa.

    #153583

    Virtasen Moottori (http://www.virtasenmoottori.fi/) on ainakin joskus kunnostanut sätkän kampia. Eli siis myös alapään laakeroinnit. Olen kerran Miniin asentanut uudet yläpään helat menstyksekkäästi. Muistaakseni käytin kahta erikokoista hylsyä, paria isokokoista prikkaa ja pitkää pulttia Jolla väänsin uuden helan vanhan tilalle. Oli kuitenkin pelkkää hyvää onnea ettei heloja tarvinnut hioa, joten antaisin tuon kyllä koneistamon tehtäväksi. Homman pitäisi kyllä onnistua kampea irrottamatta, mutta se edellyttää tietenkin että kone tai koko kuljin on verstaalla :D.

    #153584

    Oli välys alapäässä, puhelimessa jutusteltiin…

    Oletettavasti osakin saattaa olla löytynyt, vahva usko ainakin on, mutta jäädään kuulolle jos ei sieltä löydy…

    #153585
    Nimetön

    Jo vainen ongelma on poistunut.Kiitoksia Jasulle ja Heikille!!Kärkien vaihdon ja pienen nafta-huljuttelun ja öljyjen vaihdon jälkeen hirnahti kone henkiin. Liekö monetkin vuodet viettänyt Heikin verstaan seinustalla ennen sitä. 😀 Ja hienosti käy,ei kilkata ei kolise ja on kovasti pirteä. Mutta edelleen olen kiinnostunut ostamaan kammen.Heikiltä sain toisenkin koneen,jossa lähes toimiva kampe sisällä.Välystä toisen männän päässä ihan hivenen.(milli?) Voisin noista osasista, mitä on nyt kertynyt kasailla toimivan nelosen koneen hyllylle, jos itselle tahi jollekulle muulle tulee sellaisen nuusa joskus. Ja tulevaisuutta ajatellen olen kovasti halukas hankkimaan Heikiltä sen kutosen koneenkin…Kemiöön ei mennäkään, vaan Turun-jaoksen kanssa Merimaskuun, mutta sätkä-rientoihin kuitenkin…..

    #153586

    Laitoin sulle yksityisviestin joku aika sitten, mutta et ilmeisesti ole sitä havainnut (on yhä lähtevät-kansiossa). Tsekkaa viestit (linkki yläpalkissa lähellä Killan logoa).

    #153587
    LPN

    @Akaile wrote:

    Joku firma käsittääkseni pystyy kunnostamaan kampia ilman varaosiakin, ilmeisesti ruiskuttamalla uutta metallia kuluneen tilalle ja siitä sitten muotoilemalla… Mutta on tyyristä lystiä!

    Näistä kun saisi kimppatilauksen aikaan niin hintakin tippuisi. Kuuluttelin jo jokusen vuosi sitten kiinnostuneita, mutta taisipa jäädä n. 5:een kampeen kiinnostus… Joten jokohan alkaa olla aika, ettei tilalle saa muuten….? 🙄

    Mulla on nelkussa Seinäjoella (Seinäjoen Moottorihiomo?) korjattu kampi, kangen alapään laakerit siis uusittiin. Hintaa oli kolmisen sataa. Ainakin toistaiseksi on kestänyt hyvin, muutama tuhat tullut sillä tosin vasta ajettua.

    Millainen määrä pitäisi kimppatilaukseen laittaa, että hinta tippuisi? Ja kuinka suuri alennus olisi? Nopeasti ajateltuna taitaa olla niin, että teettää kammen jos/kun sille tulee tarvetta.

    #153588
    Nimetön

    No niin…. Nyt se sitten laukeaa tuo Heikiltä ostamani konekin, ja sama juttu.Kuuleeko Heikki, Jasu tai kukaan, josko laittaisin sitten sen 6 koneen kukkumaan keulaan. Ei oikein huumori riitä enää näiden nelkkujen kanssa!Myykee, auttakkee.

    #153589

    Kutoskone löytyy, tarttee vain vähän kaivella sedimenttejä kellarissa. Lähetäpä s-postia fin2cv-ät-saunalahti.fi jos vielä tarvetta on.

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.