Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › killan projekti?
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
6.7.2012, 04:48 #143255
Keskiviikkona maalattiin ja kitattiin.Kumitettiin myös penkkejä.Remi on nyt pohjasta musta
Tänään perjantaina 06.07 kasataan Remiä ajokuntoon.Asennetaan tankki putket kitkat .Nostetaan kori rungolle ja kiinnitetään.
Akku paikalleen vähän sähkötöitä.Kone käyntiin.Saas nähdä tapahtuuko tuo kaikki.
Oltermanni tulee iltapäivällä käymään.Muutakin apua tarvittaisiin.Jos Sinulla vain tänään on aikaa,löytyy Vääksystä tekemistä aamupäivästä alkaen.
Soita seppon 04450585756.7.2012, 06:00 #143256Hatunnosto kaikille projektiin osallistuneille, itsellä olis myös intoa osallistua mutta kun ei tunnit riitä vuorokaudessa. Työt haittaa harrastuksia.. Hienoa jälkeä syntyy, näkee että tekijämiehet on asialla.
7.7.2012, 05:07 #143257Oltermanska Aila saa historiallista kyytiä
Kaikki onnistui mitä Joelin kanssa eilen tehtiin.Mikään ei tökkinyt.Tankki, kitkat, jarrut,kori,tuulilasi tuli paikalleen.Ja Oltermanni rouvansa kanssa.Koneen käynnistys videoitiin.Ei isoja murheita.
Käy kuin kultakello.Erkin kommentti.
Weltti on onnistunut hyvin.
Ja Joel korinteossa ja kokoonpanossa.Kiltakapteeni itse.
Homma jatkuu tiistaina.Joel valmistelee katon.Masa yritetään saada lokasuojan kimppuun ja Lassea kiristän konepellin viimeistelyyn.
Muitakin saa tulla.
Tiistaina on Vääksyssä kilometrin päässä Remin tallilta mobilisti ilta.Runsaasti vanhaa kalustoa paikalla klo 18 lähtien.
Kannattaa tulla.17.7.2012, 07:18 #143258
Lähtökuopissa kohden säpinöitä.26.7.2012, 10:56 #143259Renkaat otetaan tänään vanteilta ainakin pois ja mahdollisesti puramme autoa hieman et on sitten helpompi sitä rakentaa maalaus kuntoon. Tere tulemast mukaan.
26.7.2012, 17:04 #143260Näin teimme,Siis renkaat pois vanteilta Kossun pajalla,ja ensi tiistai iltana Vääksyssä taas tapahtuu.
Tervetuloa26.7.2012, 17:04 #14326127.7.2012, 12:42 #143262Vanteet eivät kauaa ehtineet vanhentua tekemättä mitään. Kaupasta hiekkapuhallus hiekkaa säkki kaupalla mukaan ja kotiin. Kompura päälle ja pressu pihalle ja eikun pihaltamaan. Pressu siitä syystä että saa kerättyä hiekkaa talteen ja käytettyä uudelleen. Kohta ollaan jo puolivälissä operaatiota. Sitten on vielä vanteiden oikaisu ja lommojen suoristus ja priomat käsittely ja Vääksyyn kuskaus.
27.7.2012, 17:17 #143263Tämän päivän uurastus tehty.
Lähtökohta:
Välivaihe:
Kunnostettuna odottaa maalia:
Eli jokainen vanne on jossakin vaiheessa ajettu johonkin rotvalliin ja siitä syystä on lommoontunut. No nämä A mallin vanteethan ovat oikein kunnostaja ystävälliset, eli vasaralla ei tee yhtään mitään. Ei muutakuin koritinaa lommoihin ja sitten hakemaan tinasta se oikea vanteen reunan muoto. Toivottavasti saan kuskattua nuo vanteet Tiistaina Vääksyyn jo punaisina.
17.8.2012, 04:44 #143264Parin illan hionnan,maalauskuntoon purkamisen ja suunnittelun jälkeen Remi on kohta valmiina odottamassa maalauspohjatyökurssia:
Tässä Joel hiomavuorossa
Tässä hän jo maalaa pohjamaalilla
Remieren korikehikko nyt jo kokonaan punavärissä
Vieläkin on tekemistä.
Runsaasti ylimääräisiä reikiä tinalla täytettävä.
Olemme päättäneet homman jouduttamiseksi,,että Joel itse maalaa vanteet ja pikkuosat.
Varsinainen maalaus on pohjatyökurssin jälkeisellä viikolla 11-12 pv Syyskuuta,ja seuraavana viikonloppuna kasataan
Remiereä mööttikuntoon.Varmaan sitä seuraavanakin?
Tämmöisiä tälläkertaa25.9.2012, 19:28 #143265Taas yksi ilta vietetty Vääksyssä kasaten Remiä. Tuli täysi seitsemän päivän putki täyteen ja loppua ei vielä näy. Johto töissä olin puol neljä- kaheksan. Johdot tuli kytkettyä valoja lukuunottamatta ja vain sytytys toimi. Latausta siinä ihmettelin ja kun ei järkeä siihen tullut, niin luuri kouraan ja kyselemään henkilöltä joka samanlaisen laturin kanssa toiminut on. Siinä sitten puhelin konsultaatiota samalla työtä tehden ja ei lataa. Sitten jo totesin kellon olevan jo niin, että voipi kotiin lähteä. No tuo lataus asia jäi askarruttamaan niin kovasti, että heti kotiin päästyä katsomaan oman A mallin releen kytkennät ja sitten sisälle tutkimaan kirjallisuutta ja senjälkeen autotalliin purkamaan samanlainen laturi kuin >Remissä. Sieltä sitten paljastuikin eräs johto joka muistaakseni tuosta Remin laturista puuttuu.
Kiitokset vielä 18heppaiselle? laturin putsauksesta ja uusien johtojen kolvaamisesta. Onneksi tuli vielä enne koneen käynnistämistä tuo latauksen puhelinkonsultaatio. Oli tuo laturi kytketty toimimaan Pariisinrohnen releenkanssa eikä Dusellierin niin kuin alunperin on ollut. No onneksi johdoissa varaa ja kytkennän muutos onnistui. Jos sitä saisi sen huomenna jo tuottamaan sähköä järjestelmäänsä ja valot kytkettyä. Etu ovet kaipaavat vielä ikkunoiden kiinnityksen ja tuuletus luukun saa varmaan jo huomenna asentaa.
Jos joltakulta löytyisi ehyet vanhuksen lattiamatot joutilaana, niin Remiere sellaisia kaipaisi.
26.9.2012, 19:44 #143266Taas yksi pitkä päivä takana ja työ voitto samalla. Itse kun sähkömiehen poikana tiedän, notta sähkö kulkee johdossa ja sähkölaitteet toimii savulla. Kun savu tulee pois ei laite enään toimi.
Remin lataus tuotti hiukkasen päänvaivaa. Eilen kun tutkin samanlaista toimivaa ratkaisua ja muutaman kuvankin siitä matkaan otin, mutta ei. Ei halunnut toimia remin lataus siltikään. No tyytyminen oli taas kerran puhelin konsultaatioon. Loppujen lopuksi saimmekuin saimmekin Sepon kanssa remin lataamaan tehtyämme ensin nelinkätisen magnetisoinnin. Tämä tapahtui niin notta kone käyntiin laturille pakkovirtaa akusta ja samalla herätteelle maatälliä ja vot lataus alkoi. Tätä tapahtumaa edelsi 15-20 minuutin magnetisointi yritykset.
Tässä hieman kierroksia koneessa.
No tämä riitti Sepolle joka poistui kotiin, kun sauna oli lämpimänä. Itse tosin jatkoin vielä touhuamista reilun tunnin ja aikaan saannokset seuraavaksi.
Vielä huomenna koulunjälkeen Vääksyy nekemäään jotain pikkujuttuja ennen mööttiä.
Mutta möötissä nährään.
27.9.2012, 06:47 #143267Latauksen ihme.
Se oli tosiaan Joelille työvoitto.Monien yritysten jälkeen kokeiltiin tosiaan niin että minä olin polvillani nokkalaturin edessä ja pidin johtoa molemmissa navoissa.Kone kävi.
Joeli toinen jalka konehuoneessa pihtien kärjillä yhdistämässä releen napoja.
Yhtäkkiä Joeli pomppasi.Minä luulin että tuli 6 volttinen sähköisku,mutta Joeli tunnusti vaan horjahtaneensa.
Mutta laturin ääni muuttui.Se mokoma magnetisoitui siinä hässäkässä,ja lataus alkoi.
Täysi työvoiitto monen tunnin kokeilujen jälkeen.27.9.2012, 08:19 #143268@SEPPON wrote:
Se mokoma magnetisoitui siinä hässäkässä,ja lataus alkoi.
Täysi työvoitto monen tunnin kokeilujen jälkeen.Kiva kuulla että latauksen laitto onnistui,, vaikka vaatikin suuren työn.. 💡 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂8.10.2012, 14:41 #143269
Remiere lähdössä kohti Aulangon mööttiä. -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.