Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › K&N jälleen.
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
4.7.2005, 17:42 #132928
Niin, tämähän on varsin mielenkiintoista asiaa…
Itsellä oli kutoseen taiteiltuna kuplan 1 kurkkuinen kaasutin 😯 ja sen oma putsari (tämä oli jonkin edellisen omistajan tekosia)…
No, eihän se mihinkään sillä kulkenut. Vaihdoin siis oikean 2-kurkkuisen tilalle. Ei vaan keltään löytynyt muovista ilmanputsarin koteloa/suodatinta siihen hätään, joten taiteilin (hemmetin ruman) virityksen jossa oli siis sätkän 2-kurkkuisen päällä kuplan suodatin (tämähän on semmoinen öljytäytteinen jos ei kuka tiennyt).
Lopputulos ilmeni vasta kun sain oman muovisen paikoilleen. Sätkän omalla pömpelillä kaasun herkkyys ja kierrokset heikentyivät jonkin verran. Voihan siis olla ja (ihan varmaan olikin) että viritykseni fuskasi jonkin verran eli sai ilmaa ohi… Mutta selvä ero siinä oli. Oisko tässä nyt vähän samasta asiasta kyse? Kuplassahan on 1300 kone eli suodattimessa pitäisi olla hieman enempi kapasiteettia???
Tämä jälleen omaa mutu tuntumaa joten ei kannata tehdä tästä väitöskirjaa… 😆
5.7.2005, 15:22 #132929Jep, samasta asiasta puhutaan.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]20.7.2005, 10:58 #132930Ja huomasinpa sitten, että kutosen koneeseen onkin vaihtunut erään nelkkuprojektin ilmansuodatinkotelo. Ja varastossa on nelkkutiinan vastaava. Kutosen suodatin meni “vahingossa” nelkun mukana Hukille. Nyt olen vailla ilmavampaa kutosen suodatinta, paras olisi varmaan se kutostiinan kotelo. Että jos jollain sellainen on ylimääräisenä, niin minulle se oitis.
Antti JP/ Kuopio
050-3573010 ja 040-7453500
20.7.2005, 14:37 #132931Siis onko noita tiinan peltikoteloita erikokoisina?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.7.2005, 12:25 #132932Semmoista vaan, että kulutus on pienentynyt k&n:n laiton jälkeen, nyt vie enää 5.5 litraa satasella. (Muistaakseni 5.9 ennen k&n:ää)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]28.7.2005, 15:37 #132933Nyt on alkuperäinen nelkkutinskun ilmanputsari paikallaan. Kivasti mahtuu varakumi ja tunkki mukaan. Ja kummasti siellä takakontissa löytyi lisätilaa. Eikö kellään ole ylimääräistä kutostiinan putsaria ylimääräisenä? Ne taitaa olla niitä muovisia.
30.9.2006, 20:51 #132934Vanhaan aiheeseen hieman tutkimustietoa..:
http://www.ducatibikes.com/index.php/Ilmansuodatin_testi
Mutta kuten siinä tekstissä toteavat, säätämällä kaasaria olisi ehkä saatu parempia tuloksia aikaan…
30.9.2006, 21:49 #132935Varsinkin 2CV:ssä suodatin on muutenkin hyvin hengittävä koneelle, joten hyöty “vapaastihengittävällä”, ei ole edes sama kuin verrattuna johonkin huonommin virtaavaan suodattimeen.
1.10.2006, 09:16 #132936Tehoja löytyy kyllä mukavasti, niinkin helposti kaksikurkkuisella kaasarilla 6:sessa, että ottaa siitä muivikotelosta pois sen muovisen supistusputken joka on siinä imuaukon jatkeena ja korvaa sen siihen liitäntään sopivalla taipuisalla putkella. Ja jos vielä haluaa virtauksen paremmaksi laittaa puhallin kotelosta sen niin sanotun “turboputken”. Kokemusta on että kulku paranee noin “pehva” tuntumalla ainakin. Toimii myös talvella jos keula on tukittu ja konehuone muutenkin, jotta koneen lämmöt saadaan pysymään kuin kesällä.Tästä aiheesta väännettiin kättä jo taannoin täällä palstalla eräiden henkilöiden kanssa. Yhdistelmällä olen itse ajellut jo varmaan liki 80 tuhatta kilsaa 17 vuoden aikana ja tänäkin kesänä noin 6 tuhatta kilsaa.
PS: En viitsi siitä vääntää kättä enää toistamiseen, kunhan totesin tämän noin niinkun vanhan asian kertauksena!
8) 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂4.10.2006, 09:23 #1329374.10.2006, 09:48 #132938Taannoinen keskustelu lähti rönsyileen sellaisesta aiheesta kun “vauhtipyörä”
täällä tekniikka palstalla!
PS: Kannattaa lukea, jos aihe kiinnostaa?
😉 8)Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂4.10.2006, 10:31 #132939hui hai. huomasinpa vaan tuollaisessa osoitteessa k&n filterin sätkään:
http://www.tpv-2cv.fr/
ja sieltä kun valitsee vielä kohdan:
Filtre à airEnpä nyt niistä tehoista yms. perusta, mutta mielenkiintoista on mielestäni putsarin kesto-ikä. Tosin taitaa se orkkiskin aika monta pesua kestää, ennen kuin tarvitsee uusia.
4.10.2006, 11:18 #132940@Musta Hattuinen Mies wrote:
Taannoinen keskustelu lähti rönsyileen sellaisesta aiheesta kun “vauhtipyörä”
täällä tekniikka palstalla!
PS: Kannattaa lukea, jos aihe kiinnostaa?
😉 8)Tarkoittanet tätä..?
Vauhtipyöräkeskustelu
Jännä peli tuo Hakutoiminto…4.10.2006, 12:39 #132941Täsmälleen, oli kauhia käjen vääntö erään kaverin kanssa?
😉 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂7.10.2006, 09:14 #132942Nelkun koneessa eron huomas polkimessa heti, mutta kutosessa voi joutua jo vaihteleen suuttimia mikäli haluaa kaiken hyödyn irti k&n:stä, vaikuttaa nimittäin yläpään kierrosten “leikkautumiseen” mutta tähän oli avuksi ne visan kapilaariputket… Mulla on muistaakseni juurikin tuo KA-1780 nelkun putsarikotelossa siten, että putsarikotelon kannen väliin on tehty kuminen prikka ja käytetty kn:n mukanatulevaa kantta–> vetää lisäilmaa koteloon siitä kannen ohi, mutta suodattaa silti ilman ennen kaasarille menoa. Ei ahdista nelkun kotelokaan täten kutos koneessa… Oon kans lukenu viimeaikoina ohi mennen yhtä jos toista vertailua jne. en enää edes jaksa miettiä tehovääntökäyrä-tsydeemejä, kun tiedän ihan käytännöstä vaikuttaako tuo mitenkään: Bensaa menee vähemmän. Nelkussa meni muistaakseni peräti 0.5 L / 100km vähemmän (+huomas paremman liikkumisen ihan polkimessa) ja kutoskoneella menee bensaa nyt tuolla em. viritelmällä 5.2 L/ 100km. Vähäinen kulutus ottaen huomioon, että motarit ajan 100-115km/h nopeudella ja tuohon lukemaan sisältyy myös kaupunkiajoa mukaan. Jos ei muutoin kiinnosta em. kapistus niin sen voin mainostaa vielä, että suodatin on pestävä ja kestävä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.