Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka kondensaatori

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124108

    osaisko joku viisas kertoa mistä vois johtua kun kondensaatoreita on mennyt 3kpl kymppitonnin sisällä?

    #145481

    Kannattais ehkä kokeilla vanhaa alkuperäistä konkkaa,, uudet tarvike sellaiset ei ehkä toimi välttämättä kauaa.. Joskus vanha pakista etsitty Duseleeri toimii paremmin kun tarvikkeena ostettu uusi??
    Tai hankkii sitten 123:sen,, kärjettömän……..

    😯 ❓

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #145482

    Tai Velleman sytkäboksi.

    Varsinkin Valeolla tuntuu olevan taso laskenut.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #145483

    Löytyiskö joltakin Vellemanin kytkentäkaavio – eipä tuossa montaa piuhaa ole, mutta kun on ollut pois paikaltaan muutaman vuoden, niin tuo muisti…

    Konkkaahan siinä yhteydessä ei tarvittu, ja boksi kannatti pistää kuivaan paikkaan (ei kestä kosteutta) ja kärkien väli tarvisi pysyä puhtaana…

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #145484

    niin mut mistä johtuuu???? jasu???

    #145485

    Jimmi: Yksi maihin, yksi virtalukolle, yksi kärjiltä tulevaan johtoon ja yksi puolalle siihen mihin normaalisti kärjiltä tuleva johto menee. Värejä en pysty sanomaan, koska tunnetusti jokainen on nuo tyylillään koonnut. Eikä kaaviokaan ole juuri nyt käsillä 😉 Mutta vastasin nyt, mikäli niistä johdoista pystyt jotain päättelemään.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #145486

    Veikkaisin että puola alkaa vetää viimeisiään, sen kyllä huomaat sitten kun nyt kelit lämpiää ja kone ei käynnisty kuumana ennen puolan jäähtymistä.
    Kannattaa tarkistaa myös konkan kiinnityskohdan puhtaus ja ruuvin ja johtoläpsyn välin puhtaus öljystä.
    Lasse

    #145487

    Puolan kestävyyden kannalta kannattaa pitää tulppien kärkiväli oikeana ja tarkistaa ajoittain tulpanjohdot,, ettei puola joudu toimiin ylikuormalla jolloin lämpiää ja sisäisen läpilyönnin mahdollisuus kasvaa..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #145488

    Sitroselta saa uusia puolia, ja niissä tulee uudenmalliset kiinnikkeet mukaan (sentin leveät kuminset, eivät syö itseään puolan kyljestä läpi). Kolkyt ja rapiat oli hintaaa.

    #145489

    Sen konkan voi tuoda pois sieltä propellin takaa – omassa sätkässä on eturitilän yläkulmassa tuulipellissä kiinni ja hyvin toimii…

    Lisäksi olen vetänyt kärkikotelolle oman maadoituksen – mm. sytytyksensäätöhetkellä tuo oma miinuslanka on oiva apu.

    nimim. “Ei laiska, vaan mukavuudenhaluinen”

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.