Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka koneen tilavuuden kasvattaminen?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123065

    Tuossa ruotsalaisten citroenakuten:ssa kohistaan nyt siitä yllättävästä tiedosta että sätkän konetta voi kasvattaa. Ovat jostakin löytäneet firman joika tekee lähes 3000 euron hintaan omasta koneestasi 800cc:n vaihtamalla sylinteri/mäntä/kampiakselisetin.
    Eikös Pikkuollilla ole puoli maailmaa kiertäneet palikat joilla sai kotikonstein 750 kuutiota? Olikos se kuplan pytyt toyotan männillä? Joku kehui myös käyttäneensä taottuja alfasudin mäntiä samaisissa kuplan putkissa.
    Kolme tonnia kuulostaa melko tyyriiltä, etenkin kun sen päälle tulee vielä kone johon nuo palikat ympätään…

    tuossa linkki:
    http://cgi.ebay.de/Citroen-2CV-Motor-Tuning-mit-800ccm-und-mehr-als-40-PS_W0QQitemZ230082955388QQihZ013QQcategoryZ61276QQrdZ1QQcmdZViewItem

    #138165

    Olen tainnut aiemminkin jo tätä Saksalais-firmaa mainostaa:
    http://www.citroentuning.de/index_e.htm
    Firman sivuilla on mielenkiintoisia viritys-osia 2cv:hen ja mm. isompia mäntäpyttysarjoja. Hinnat on reilusti alle tuon Ruotsalaisten 3000€:n.
    (Miulla ei ole omakohtaista kokemusta firmasta.)

    Itsekkin olen miettiskellyt ensikesää, kun on tarkoitus ajella täyteenlastatulla azudianella ja vetää kärriä perässä. Nelkun laatikkon siihen syksyllä vaihdoin hieman avittamaan moottorin työtä.
    Voipi silti olla että lisäkuutioita kaivataan.
    Visan männät on yks vaihtoehto. Ne tuo tosin vain 50cc tilavuutta lisää kutoseen. Uusia visan pyttysarjoja saa noin 250€:llä(?).
    Tästä aiheesta oli aiemmin keskusteluja tällä palstalla… 🙄

    #138166

    Minulla oli se 730 kone ja hyvin pelitti. Sit lähti Tiina alta ja kone pitäisi käydä nyt uudestaan läpi. Pitänee viedä tekijälle… HEEKAAA!

    #138167

    Dago, kyseessä oli eri moottori, 735 (vai 740???) kuutioinen, tosin saman tekijän kädenjälkiä… Kävi se miullakin, eteni jo muualle ja ajoon… Geesun pytyt, Carinan (taas??? Mikä muisti..?) männät, lohkoon ja kansiin työstöä, muokattu nenäkeppi…

    #138168

    Jep jep, niitä oli kaksi joista se toinen oli minulla… Siis on vieläkin.

    #138169

    Kävimme aikoinaan kaverini Masiksen kanssa kyseisen Mauricen luona. Varmasti pätevä kaveri, mutta toimitusten kanssa on vähän niin ja näin.
    Rahat menevät, mutta tuote säilyy lähettäjällä. Kyselyihin ei vastata jne. Kannattaa olla varovainen ko yritysten kanssa.

    #138170

    On sanoutumassa irti varsinkin superin rakentamisesta, mutta esim runkoja on useita myytävänä. Toimituksista en tiedä, mutta s-postia olen vaihdellut viimeviikolla. Koneita vielä tekee vaihtoperiaattella ja kannattaa tosiaan käydä hakemassa. Yksi ruotsalainen on saanut 1,5 vk toimitusajalla.

    #138171

    Ainahan voi tehdä kuten hän:
    http://81.68.229.29/media/Race-eend.wmv
    Avautuu hitaasti, mutta kivaa katseltavaa.
    😆

    #138172

    HUH HUH 😯

    #138173

    Tuota Jalppiksen linkittämää sätkää tuli ihmeteltyä Hollannin maailmankokouksessa, oli ilmeisesti valmistunut aivan hetkeä ennen kokoontumista. Ainakin työstivät paikanpäällä etulokareiden sisäpintoja…

    Kyllä se näytti ihan ripeältä laitteelta jo silloin..!

    #138174

    Se oli silloin jo myynnissä.
    Siinä on Fordin isolohko kasi, putki runko etc.
    Rakentaminen ja katsastaminen onnistuisi tietyin varauksin jopa suomessa…

    -Olli

    #138175

    tiiä siitä isolohkosta… nettikirjoituksessa kerrotaan moottorin olevan olsdmobilen 5,7L.
    Kyllähän se Marco Hollannin maailmankokousvideossakin väittää koneen olevan isolohkon. Kuitenkin netissä löytyvästä hollanninkielisessä jutussa koneen kerrotaan olevan tuo 5,7L., niin kuin tuolla videollakin sanotaan…:roll:

    t:pilkunviilaaja 😆

    #138176

    Mun mielestä siinä oli isompi kuin 5.7 oiskohan siitä ollu maininta jopa hollannin maailmankokouksen virallisella videolla. Puhuin italiassa erään hollantilaisen pariskunnan kanssa ja mikäli puhuimme samasta yksilöstä niin tuo todellakin tehtiin kiireellä ja viimetinkaan ennen kokousta. Mainitsi myös jotain, että täysin laittomasti tuo rakentaja ajelisi sillä hollannissa, ei ole rekisteröity (?) , mutta muistelisin myös että tuo ei ole ainut hollantilainen v8-sätkä…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #138177

    lisää tuosta v8:sta:
    http://www.2cv.nl/publicaties/v8/index.html
    🙄

    #138178

    voihan se olla vaikka leimattu pienemmälle moottorille niin sitä pitää miettiä mitä telkkarissa sanoo 😉

    -Olli

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.