Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Konekysymys

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 42)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #158752

    @MikaVeee wrote:

    Onko kukaan keksinyt vielä järkevää käyttöä tuolle designille, mitäs kivaa tuosta seuraa kun toisen imusarjan saa irti ?

    Joustavuutta kansien asennuksen kanssa, saa “vähän anteeksi” kansien keskinäiseen asemointiin…

    Eikös tuossa ole kaasarinpuoleinen lähtö isompi kuin kanteen menevä putki, eli gummiletku on sellainen hauska kahdella eri halkaisijalla oleva..?

    Ja sitten jos tuota imusarjaa nyt kiinteäksi hitsaamaan menossa olet, niin tee se siten että olet ensin kasannu moottoriin kannet oikeaan asentoon, kutosen imusarjan kanssa, kiinnitä tuo Visan imusarja siihen ja hitsaa kansiin kiinnitettynä. Muuten saattaapi tulla ikävä ylläri, vuotavien imu- ja pakosarjan liitosten kanssa…

    #158753

    Juu tottakai se pitää hitsata paikalleen pultattuna ja huomioida lämmön aiheuttamat vetelemiset. Pieniä heftejä ympäri ja sitten vähän reilummin.

    42mm – 35 mm ovat sisähalkaisijat. Tuollainen gummi saattaisi löytyä suoraan motonetin hyllystä, siellä on letkuosastolla melko mukavat valikoimat.

    #158754

    En nyt kyllä täysin ymmärrä, miksi laittaa visan imupakosarja hitsaamalla kasaan, kun vastaavia kutosen laitoksia on valmiina?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #158755

    Tuollainen löytyi läheltä. Eipä siinä montaa minuuttia mene kun sen hitsaa umpeen.

    #158756

    Mutta, onko se kumi huono, vai miksi se pitää hitsata..? 🙄

    #158757

    @MikaVeee wrote:

    Tuollainen löytyi läheltä. Eipä siinä montaa minuuttia mene kun sen hitsaa umpeen.

    Pitäisköhän ottaa huomioon että hitsaus sauma vetelee jäähtyessään ja voi olla että kun sarja irroitetaan ei laippan pinta olekkaan enää oikean suuntainen..
    Tehtaalla uutena tiivistepintojen hionta on suoritettu vasta hitsausten jälkeen..
    Luulen…
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #158758

    @MikaVeee wrote:

    Tuollainen löytyi läheltä. Eipä siinä montaa minuuttia mene kun sen hitsaa umpeen.

    Juu eihän siinä mene, mutta samalla voikin opetella kävelemään takaperin puuhun…nimittäin jos sä virikonetta rakentelet niin mikillä räiskiessä sinne sisäpinnalle tulee helposti roiskeita, jotka aiheuttaa pyörteitä ja pyörteet huonontaa virtausta. Näiden em. sovitusongelmien lisäksi.

    Parempaan tulokseen pääset, kun otat kutosen imupakosarjan, rassaat kaikki tehtaan jäljiltä jääneet hitsausroiskeet ja ylimääräiset reunat/kulmat pois, hiekkapuhallat imupuolen putkiston sisäpinnat ja kiillotat pakopuolen sisäpinnat.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #158759

    Vielä kun valmiiksi hiotun imupakosarjan käyttää värillä paikoillaan niin näkee jääkö kannen aukkoihin myös reuna pykäliä jotka toutuu hiomaan vielä lopuksi… 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #158760

    Ei tarvi käyttää kumia 😯

    @Jasu wrote:

    Mutta, onko se kumi huono, vai miksi se pitää hitsata..? 🙄

    #158761

    Pitäisi ottaa huomioon. Taisin siitä juuri mainita tuossa aikaisemmin.

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    @MikaVeee wrote:

    Tuollainen löytyi läheltä. Eipä siinä montaa minuuttia mene kun sen hitsaa umpeen.

    Pitäisköhän ottaa huomioon että hitsaus sauma vetelee jäähtyessään ja voi olla että kun sarja irroitetaan ei laippan pinta olekkaan enää oikean suuntainen..
    Tehtaalla uutena tiivistepintojen hionta on suoritettu vasta hitsausten jälkeen..
    Luulen…
    😯

    #158762

    Pitääkö ottaa foto sulle missä näet että yhtään räkää ei tullut sisäpuolelle ?
    Hoonattu on sisältä, tietysti.
    Tämä nyt alkaa mennä vähän kummalliseksi.
    Jos haluan kävellä takaperin puuhun, eikös sitä saisi yrittää ?
    Takaperin puuhun kiipeävät pääsevät usein elämässä korkeammalle/pitemmälle… 😀

    Jos sulla on ylimääräinen kutosen 2-kurkkuinen imu-pakosarja niin paa tulemaan, ei siinä mitään.

    @Akaile wrote:

    @MikaVeee wrote:

    Tuollainen löytyi läheltä. Eipä siinä montaa minuuttia mene kun sen hitsaa umpeen.

    Juu eihän siinä mene, mutta samalla voikin opetella kävelemään takaperin puuhun…nimittäin jos sä virikonetta rakentelet niin mikillä räiskiessä sinne sisäpinnalle tulee helposti roiskeita, jotka aiheuttaa pyörteitä ja pyörteet huonontaa virtausta. Näiden em. sovitusongelmien lisäksi.

    Parempaan tulokseen pääset, kun otat kutosen imupakosarjan, rassaat kaikki tehtaan jäljiltä jääneet hitsausroiskeet ja ylimääräiset reunat/kulmat pois, hiekkapuhallat imupuolen putkiston sisäpinnat ja kiillotat pakopuolen sisäpinnat.

    #158763

    Saa sitä tehdä mitä haluaa, en minä sitä yritä kieltää. Kutosen osia on ladot kallellaan, mutta visan palikoita joutuu jo etsimään, siksipä en oikein ymmärtänyt moista askartelua. Hyvä jos sait hitsattua.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #158764

    Jos se välikumi joutaa, niin olen kiinnostunut. Itselläni ko. kohta vuotaa.

    #158765

    Tollasia kumeja saataa löytyä MP-tarvikeliikkeistä.Niitä on ainakin hussen pakoputkissa liitoskumeina ja varmaan lähes jokaisessa kisa endurossa ja grossissa. T.Matso 8)

    #158766

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    @MikaVeee wrote:

    Tuollainen löytyi läheltä. Eipä siinä montaa minuuttia mene kun sen hitsaa umpeen.

    Pitäisköhän ottaa huomioon että hitsaus sauma vetelee jäähtyessään ja voi olla että kun sarja irroitetaan ei laippan pinta olekkaan enää oikean suuntainen..
    Tehtaalla uutena tiivistepintojen hionta on suoritettu vasta hitsausten jälkeen..
    Luulen…
    😯

    Tuota noin, tuollaisia imupakosarjan hitsauksia tehtiin muinoin 70-luvulla jokusia, kun kutosen koneita alkoi löytyä Suomenmaahan.
    Hitsivehkeet ovat nykyisin paljon kehittyneempiä, joten ei ole varmaankaan mikään ongelma tuo hitsaus.

    Aina ei koneen mukana tullut kutosen imupakosarjaa, joten nelkun vastaavasta rakennettiin leveämpi hitsaamalla jatkot putkiin ja ihan hyviä tuli.
    Sitten niihin liitettiin nelkun lämmönvaihtimet perään ja muistaakseni nelkun poikittaisvaimennin sopi kohtalaisesti sinne jatkoksi –
    vaihtimet asettuivat suunnilleen auton suuntaisesti, kuten nelkussakin.

    Yksi tuollainen imupakohässäkkä näyttää vieläkin olevan tallin romukopassa.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 42)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.