Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Konekysymys
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
12.10.2011, 08:34 #158767
Tuollainen hirviö siitä nyt sitten tuli:
https://picasaweb.google.com/117697146518003913230/SinkitysJaPulverimaalaus?authkey=Gv1sRgCIXWqsbzk8CmkgE#5662484993680616002″ onclick=”window.open(this.href);return false;
kuvia kun selaa siitä taaksepäin niin voi katsella muita virityksiä
12.10.2011, 10:37 #158768Jatketaan aiheesta “herneitä nenään” – ei vainkaan, vaan kysymyksellä: kuinka lämpimänä pitää kammen käydä, että sen väri muuttuu kuvan mukaisesti vaalean ruskeaksi – öljyä koneessa oli noin 1,6-2 litraa aukaisuhetkellä. Mielenkiintoinen yksityiskohta on, että tuo pystyssä oleva kiertokanki on se viallinen, mutta naapuri leikkasi totaalisesti kiinni.
Jatkokysymys: onko mielestänne jotain estettä käyttää tuota nokka-akselia toisessa koneessa?
Koneen öljykanavat tarvinnee olla tukossa jostakin päin > eli lohkot ja kampi menköön pesuvesien mukana.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com12.10.2011, 12:09 #158769Niistin äsken hernekeittoa, nyt on huomattavasti kevyempi olo
Hirveä määrä karstaa öljypohjassa.
Ei tuo ruskea väri mitään merkkaa, sinertävät osatkin vielä toimivat.
Nokkaa voi käyttää toisessa koneessa, katso vaan että nostajaholkkien alapinnat eivät ole kuluneet suoriksi. Ne pyörivät niin kauan kun ovat päistä hieman pyöreät.Oletkos tehnyt öljysuodattimelle leikkaussalimaisen tohtorinkin ?
Mitäs öljyä oli/onko öljyt juuri vaihdettu peseviin ?
Kampiakselin öljykanavat ovat varmasti menneet tukkoon.
12.10.2011, 12:46 #158770Tyypillinen nelkkukoneen vaurio,, öljykanava tukos kammessa..
Lohkot silti saa kuntoon pesemällä ja puhaltamalla kanavat auki / puhtaaksi…
Nokka akselikin voi käyttää uudelleen kun tarkistaa hammaspyörän öljypumpun ja nokkien kunnon.. 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂12.10.2011, 14:05 #158771Kyseessä on viimeisimpiä kutosen koneita… tuo karstasuus osin johtunee tuosta rikkinäisestä männästä – kolisi vuosia eli sitkeitä on nää sätkän koneet.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com12.10.2011, 17:07 #158772@2cvjimmi wrote:
Kyseessä on viimeisimpiä kutosen koneita… tuo karstasuus osin johtunee tuosta rikkinäisestä männästä – kolisi vuosia eli sitkeitä on nää sätkän koneet.
Kutonenpa se mokoma tosiaan on,, sori katsoin kuvaa tosi kehnosti… 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂14.10.2011, 16:38 #158773umpeen-kieroon-miten vaan hyvästi hitsatun imu-pakosarjan kohtalo näkyy kohta jahka videoita saadaan kehiin. 😀 Hienoa kun koneesta saa otettua savut pihalle…
14.10.2011, 17:37 #158774https://picasaweb.google.com/117697146518003913230/RakentaminenJatkuu?authkey=Gv1sRgCILStb6unaKyOA&feat=email#5663397087140115698″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Siitä kun selaa kuvia taaksepäin niin näkee miten nuo mun hitsaukset toimii.
😯 😯 😯 kukaan ei lähettänyt mulle 2cv:n imu-pakosarjaa vaikka niitä piti olla koko maaseutu täynnä.
Edit piaf: siinä yksi foto keturalleen hitsatusta jutusta:
https://picasaweb.google.com/117697146518003913230/RakentaminenJatkuu?authkey=Gv1sRgCILStb6unaKyOA&feat=email#5663396764639856130″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ja siinä kuva:
https://picasaweb.google.com/117697146518003913230/RakentaminenJatkuu?authkey=Gv1sRgCILStb6unaKyOA&feat=email#5663397103857774386″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ja tästä seuraavasta kuvasta voi lisää heittää kommenttia kuinka kaameasti tuo menikään pieleen…aarrggghhh!!! (keskisormi osoittaa hitsausta) 😀 heh heh, taitaa muuten olla väärä puoli !
https://picasaweb.google.com/117697146518003913230/RakentaminenJatkuu?authkey=Gv1sRgCILStb6unaKyOA&feat=email#5663397111059643282″ onclick=”window.open(this.href);return false;
14.10.2011, 19:20 #158775Mika – ei tua Turku oo nii kaukana Suomesta, etteikö joku tuon Ruotsin kautta eurooppaan mennessään ehtisi sua halaamaan…
edit: lisätty ku-tavu
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com15.10.2011, 07:20 #158776Hihii, itseironia on rankka laji, mukavaa että sä ymmärrät 😉
@2cvjimmi wrote:
Mika – ei tua Turku oo nii kaukana Suomesta, etteikö jo tuon Ruotsin kautta eurooppaan mennessään ehtisi sua halaamaan…
16.10.2011, 19:11 #158777@MikaVeee wrote:
Siitä kun selaa kuvia taaksepäin niin näkee miten nuo mun hitsaukset toimii.
😯 😯 😯 kukaan ei lähettänyt mulle 2cv:n imu-pakosarjaa vaikka niitä piti olla koko maaseutu täynnä.
Jooh…et sä saa kameraa sinne, missä se oleellisin kohta tuota hitsausta on. Jos siis puhutaan virittämisestä ja virtauksista. Mainitsin kyllä aiemmin miks mä niin huolissani olin ton visan osan käyttämisestä, mutta saahan tuosta provoa väännettyä, jos haluaa. Hyvä, että tuli tuo pakosarja käyttöön, itse kukin säästelee liikaa näitä vehkeitä. Hyvältä näyttää projekti sinkkirunkoineen kaikkineen.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]17.10.2011, 11:35 #158778Moikka Akaile !
Tiedän kyllä että kaipailet kuvaa sisältä missä näkyisi roiskeita. Mutta koska putki menee yli sentin maktalta toisen putken päälle/sisälle, roiskeet ja räkimiset eivät valitettavasti ylety sinne imusarjan sisäpuolelle.
En mä mitään provoile/-du, kunhan pelleilen. Elämä ei saa olla niin totista…
Kiitti kuitenkin.
Tuo kone on ihan stantartti malli, virikone tulee erikseen sitten kilpa-ajoon
@Akaile wrote:
@MikaVeee wrote:
Siitä kun selaa kuvia taaksepäin niin näkee miten nuo mun hitsaukset toimii.
😯 😯 😯 kukaan ei lähettänyt mulle 2cv:n imu-pakosarjaa vaikka niitä piti olla koko maaseutu täynnä.
Jooh…et sä saa kameraa sinne, missä se oleellisin kohta tuota hitsausta on. Jos siis puhutaan virittämisestä ja virtauksista. Mainitsin kyllä aiemmin miks mä niin huolissani olin ton visan osan käyttämisestä, mutta saahan tuosta provoa väännettyä, jos haluaa. Hyvä, että tuli tuo pakosarja käyttöön, itse kukin säästelee liikaa näitä vehkeitä. Hyvältä näyttää projekti sinkkirunkoineen kaikkineen.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.