Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Konepellin saranan kiinnitys runkoon!
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
13.2.2006, 14:27 #122402
Hei peltiheikit ja -hetat.
Kestäisikö konepellin sarana runkgossa poppareilla & näillä koriliimoilla? Hitto jos mie rupian sitä hitsailemaan, niin jälki on niin karua että joudun taas koko pakun maalaustalkoisiin.
t. unar13.2.2006, 19:00 #134425Kannattais kokeilla, jos lista on kokonaan irti, niin porata siihen reikiä sinne mistä se on ollut pistehitsaiksella kiinni korissa. Hitsata niistä sitten kiinni korihin, korin etureunan päälle märkää rättiä, joka sitoo lämmön mukavasti!
Tai sitten tehdä se popniitti juttu hätätilaan ensi alkuun? Kitti yläsaumaan, jotta vesi pysyy ulkona! 😛Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂13.2.2006, 19:10 #134426räääh,
Mulla on wanha sarana revenny molemmista päistä ihan psksi. Uusi ompi hommattu ja nyt pitäisi pähkäillä mitenkä sen uuden kiinnittelisi runkoon siten, ettei koko keulaa tartteisi ruveta maalailemaan uusiksi.
Pahaa jälkeä kyllä väkisinkin tulee, kun sen entisen siitä nyhrää irti – on hitsattu alareunastansa ja lisäksi mie vielä täyttelin kaikki rakoset Sikafleksillä rempan yhteydessä, eli tiukassa on!
Tuo reijistä hitsailu olis varmaan parempi ku popparilla laittelu…
Katellaan nyt, huomenissa pitäisi aloitella raatelu.13.2.2006, 20:09 #134427Ollos hyvä ja katsele nyyttistä nro 1/05 ja erityisesti sivut 23 ja 24. Saattais olla jotain hyötyä/iloa…
14.2.2006, 12:16 #134428Sikaflexi onkin yksi parhaita aineita sauman tiivistykseen, sitä saa vaikka minkä värisenä ja on tarttuvaa, joustavaa, jopa saumaa tukeva, voi maalata päälle, eikä kutistu.
Korikittiä ei kannata laittaa, tehtaalla on laitettu korikittiä ja se on nähty miten siinä käy.15.2.2006, 09:08 #134429Laita Toppo-hyvä se sarana kiinni koriin älä runkoon 😉
15.2.2006, 21:08 #134430höh!
Tottakai runkoon, siihen poikkipalkkiin johon käsijarrun vipuhässäkkä kiinnittyy. Alapuolelle luonnollisestikin. Tavoittelen pakuun semmoista hyvin pitkälti Hajavilaista ns. simpukkamaista keulamuotoilua. Ryppypelti sekä koneen ylä- että alapuolella.
Etu & taka-akselistoja joutuu tosin vähän muokkaamaan, jotta alempi ryppypelti ei hinkkaa maahan jos ajelee epätasaisempia teitä.
Talviajossa alemman ryppypellin voi täyttää lasi- tai puhallusvillalla, niin kone ei saa kylmää alakautta ja lämmöt nousevat nopammin. Vähentää huomattavasti kulutusta. Eikä tarvitse suuttimia vaihtaa, ne voi laittaa umpeen.
Tosin enemmän vähentäisi kulutusta, jos akselistoja ei muokkaisi lainkaan, koska tällöin pakulla ei voisi enään ajaa lainkaan… Silloin ei tartteisi murehtia renkaitakaan, vaan ne voisi myydä uudenveroisina.
No, teki niin tai näin, niin naapurit soittaa ampulanssin joka viepi miut Hoitoon.
Itse asiassa kirjoitankin tätä salaa sieltä Hoidosta. Ylihoitajan Idn mikrotietokoneelta.
Kohta tuovat taas sitä hyvää lääkettä.
t. herra huoneesta 10515.2.2006, 21:42 #134431Kymmenen pistettä ynnä papukaija merkit päälle! Hiuksen halkojille pitkät nenät. Kajehtivat vain, kun ei itellä ole pakua?,,,,,,Mutta meilläpä on semmoset! 😆 8)
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂16.2.2006, 10:54 #134432Pitäsköhän se sarana sittenkin vetästä pop-niitillä ohtaan niin viiraisi vähemmän 🙂
16.2.2006, 20:21 #134433Joo ilman muuta, mutta kenen ohtaan??? 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂17.2.2006, 07:34 #134434kannattaa käyttää teräsniittiä, alumiininiitistä liukenevat myrkyt pehmentää aivoja 😆
18.2.2006, 08:17 #134435Lisäpehmenemisestä ei oo vaaraa Topon kohdalla…
t: Poika
22.2.2006, 08:37 #134436onks tio mun vanha paku
22.2.2006, 12:59 #134437Ei oo Antti! Se on mulla visusti tallis! HX-meinaan…mutta on toki mun entinen tuokin,koska mulla on ollu niitä toistakymmentä…enää kolome tallis…
t: Pertsa23.2.2006, 15:17 #134438Mullakin on sun entinen ja siellä purkaantuu hissukseen 😀 Osia on jo muutama kertynyt ja lisää tarvitaan. Kynnykset ja lattiat hakusessa…
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.