Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka kuiva uusi kone

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124549

    nyt on puoliskot kutosen koneesta kiinni liimattuna, uudet sisuskalut kaikki tyynni. mutta mitäs nyt tehdään ettei pilata kallista askaretta? kone on saanut seistä asennuksen jälkeen kokolailla ilman öljyjä tovin mutta eihän ne sieltä minnekään olisi liikkuneetkaan.. vielä sentään männät liikkuu kun vauhtipyörää vääntää.
    nyt pitäisi herätellä se ihan oikeisiin töihin.
    kuinka näen että öljyt lähtee kiertämään?

    onko vinkkejä kuivan koneen käynnistämiseksi ja sisäänajolle (uudet männät, nokka ja kampi) ?

    #147877

    Ainoa varma öljyn kierron seuranta on paine mittari.. Mutta koneen käyttöön otossa kannattaa kun öljyt on laitettu koneeseen niin pyörittää vaikka ilman tulpia startilla jolloin öljyt lähtevät kiertään ja paineet nousee.. sen jälkeen vaan tulpat paikoilleen ja käymään sievästi.. Sen kuulee milloin kone alkaa pyöriin juohevasti ja käy tyhjäkäyntiä.. Ajossa ei alkuun kannata ottaa täysiä tehoja eikä nopeuksia irti koneesta,, siis ajetaan sievästi sisään…
    Jotenkin tuohon suuntaan…
    😉
    PS: muistitkos laittaa laakereihin sun muualle öljyä kasaus vaiheessa?? Niin ja uusi öljyn vaihto sitten sisään ajossa vaikka tuhannen kilometrin päästä… 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #147878

    Ilman venttiilikoppia ja tulppia pyöritystä, veivillä kunnes pyörittäjältä kunto loppuu ja startilla siitä eteenpäin niin pitkään kunnes öljyä kansille asti tulee, sitten tulpat kiinni ja kone käyntiin…

    Näin niitä on tullut käynnistelyä…

    #147879

    Visa nosti öljyt kansille käsin pyörittäen, ja vasta myöhemmin huomasin, että tulpat olivat vielä jokseenkin löysällä… 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #147880

    @Jasu wrote:

    Ilman venttiilikoppia ja tulppia pyöritystä, veivillä kunnes pyörittäjältä kunto loppuu ja startilla siitä eteenpäin niin pitkään kunnes öljyä kansille asti tulee, sitten tulpat kiinni ja kone käyntiin…

    Näin niitä on tullut käynnistelyä…

    kiitos neuvoista..tämän koneen kasaamisesta on tovi aikaa ( pitkälti toista vuotta ) joten proseduurit olivat unohtuneet kun näitä toimivia koneita on aina sopivasti tullut vastaan. tämän projektin laakerien öljyämisiä en muista enää. toivottavasi öljyt kuulien väleihin löytävät kunhan ahkerasti konetta veivaan.
    Vai luuletteko että pitäisi stefat kaivaa ulos ja öljytä laakerit kuitenkin? 😯

    uusi(ttu) kone on kuitenkin ollut mukava projekti. Nurmeksen kymppikokouksen pura/kokoa2ckonekilpailijoiden suorituksesta liikutuin niin paljon että hain oitis forssaan päästyäni Erkon romikselta nelkun koneen. Mahdoinko edes kotona käydä siinä välissä. oi niitä aikoja. sitä palapeliä sitten purin kokosin, purin kokosin..

    näin eläkeläisenä voi ihmetellä aikoja jolloin vielä oli varaa ostiskella nokka- ja muitakin akseleita, sylinterisarjoja. -minkä taakseen jättää sen edestään löytää voisi kai onnitella nyt itseään..ja enköhän saa nyt tämän pyörimään. kiitos. 😀

    #147881

    No takuu varmasti,,, en epäilekkään.. Toivotan hyviä kilometrejä sinne… 😀 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.