Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › KULKIMEN VÄRI MAAILMA
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
4.5.2013, 13:43 #128247
Te kun tiedätte niin kertokaahan tuosta Hänen väri maailmasta hiukan
Olen mielenkiinnolla seurannut että Hänen värimaailmassa ei kaiketi ole rajoja kun mitä eriskummallisia “yhdistelmiä” Suomenkin liikku.
Te Museo Kulkimien omistajat varmaankin törmänneet ko asiaan?? Ehkä, mutta asiaan: värikoodi meikäläistä kiinniostaa ainakin
mistä löytyy,ja kun kuljin on tietyn värinen millainen katto pitää olla , minkä väriset puskurit ja valot , ja maski, entä verhoilu
taisi tulla liikaako?
Tuo minun kuljin on siis nyt, punainen , harmaat penkit ja verhoilut , kromi maski , harmaan väriset puskurit ja vanteet pölykapselit puuttuu ja vielä musta katto, valorauta harmaa ja valot ei ehkä alkuperäiset ” muovi” keksinnöt kaiketi ja maali haalistunut
Kuljin on alkuperäisessä kunnossa “kaiketi” ,ainakin maalipinta Ranskan maalla maalattu 1972 ,muutamaa pientä naarmukorjausta lukuunottamatta, 6 tunnin hiontakäsittelyn jälkeen käsin +kone , pinta on kuin maalarilta tullut , ajan ja käytön tuomaa
“patinaa” saakin olla jotta kun Hän on tehtaan väreissä vielä on , eikä maalattuna uudelleen.
Lähinnä ajatuksissani etten pilaisi Häntä keksimällä sitä sun tätä , vaan oitaisiin lähes alkuperäisessä kunnossa 41 vuoden jälkeenkin4.5.2013, 17:55 #168981Rintapellissä oikealla puolella on ollut ainakin uutena niitattuna pyöreä värikoodiprikka (vaikka se kuulemma jostain kumman syystä on monesta kulkimesta kadonnut johonkin). Tuon ikäisen kulkimen väri lienee vielä se tuiki tavallinen “rouge massena” AC 423.
Vanteet harmaat “gris rose” AC 140. Katto on alunperin ollut punainen, lähellä korin väriä. Valopukki saman värinen kuin koppa. Kromimaski=?, vaakasuorat alumiinisäleet = ok.
//jym
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
4.5.2013, 22:08 #168982Vanteet harmaat “gris rose” AC 140
Vanne- ja puskuriharmaan koodi on AC 140, mutta värin nimi on “gris roues”.
Väri “gris rose” on hieman punertava harmaa ja sen koodi on AC 136.
5.5.2013, 06:35 #168983onko valopukin harmaa sama väri kun puskurit ? Mikko
5.5.2013, 08:04 #168984@mikko46 wrote:
onko valopukin harmaa sama väri kun puskurit ? Mikko
Mielestäni on saman värinen.. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂6.5.2013, 14:14 #168985Kiitos tiedoista , vanteet ja valopukki ovat saman värisiä ainakin tässä kulkimessa, se ” kromimaski” siis alumiini sellainen suorilla rivoilla
on, punainen katto ?? no niitä kaiketi saa vieläkin alan liikeestä, pitää harkita hankintaa , tuo musta sopii kyllä ko kulkimeen ja toimii
manuaalisen virheettömästi jopa sateella (ei vuoda), verhoilut ok , mutta hei tuo mittaristo, kulkimen kuvia kun selainnut mielenkiinnolla
näilläkin sivuilla lähes univelkaan saakka , aika monessa se “isompi mittaristo” kooltaan ja hänessä kun on se pieni kapea mittaristo,
onko sillä koolla väliä kunhan toimii??? mutta miten ranskalainen tehdastyöläinen on arponut mikä mihinkin kuuluu kasatessaan häntä
Joku lokiikka kaiketi on,,, toivottavasti6.5.2013, 14:32 #168986Vuodesta -72 on jo 41 vuotta ja näissä piireissä aika harvalla kulkimella on yksi tai kaksi omistajaa. Siispä tarkoitan, että tuohon 40:een vuoteen mahtuu aika monta omistajaa ja kyläseppää, joten jos jonkinlaista muutostyötä on saatettu tehdä.
Iso muovikoteloinen mittaristo oli 2cv4:ssä vuosina 1970-1975 ja -75 tuli eka 2cv Special, josta tuo pikkumittari löytyi. -76 vuodesta eteenpäin enemmän vaihtelua ison ja pienen mittarin välillä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]7.5.2013, 13:56 #168987Siis special ? onko niitäkin kulkimissa? tai siis on kun tiedätte paremmin, tää kuljin on tuotu Ruotsin maalta synty vuosinaan muutto autona hyvässä pidossa ollut ja historia tiedon perusteella vain 3 omistajaa, tarkoittaisiko kun en tiedä ,että kun on konekkin isompi
levyjarrut et tää oisikin se joku “hurri special” mitä epäilen kun kuitenkin paperit on 2cv4 otteen mukaan, eli kun rehellinen Suomalainen
olen pitääkö tää nyt sitten muutoskatsastaa isommalle koneelle virallisesti vai miksi se on leimattu kuitenkin aina vaan joka vuosi??
Epätietoinen maalta kysyy7.5.2013, 14:09 #168988Kyllähän se periaatteessa muutoskatsastaa pitäisi, joka on aivan läpihuutojuttu sillä käytössä on suoraan mallisarjasta löytyviä palikoita eli uusi voimalaitepaketti vastaa tehdastekoista. Eikä niitä jarrujakaan olisi ollut mikään pakko “päivittää” levyiksi, sillä 602cc tekniikkaa on ollut myös pienillä rumpujarruilla…
Vakuutusmaksu saattaa hitusen nousta, tai sitten ei, riippuu yhtiöstä. Muuten kaikki muu pysynee ennallaan…
Kuten tuossa yllä jo todettiin, mitä tahansa on saattanut sattua menneiden neljän vuosikymmenen aikana, alkuperäisyydestä voi aina haaveilla mutta varsin monen (lähes jokaisen) kohtalona on ollut uudelleenrakentaminen, joidenkin kohdalla ueampaankin kertaan… Kukaan ei varmaksi pysty sanomaan minkälaisena tuo on tehtaalta aikanaan tullut, ellei sitten ole omakohtaista kokemusta juuri tuosta yksilöstä..!
Helpottaako vai sekoittaako lisää ajatuksia..? 🙄
7.5.2013, 16:22 #168989Meidän tarkempaa malli- ja aikakausianalyysiä helpottaisi kuvat kulkimesta… 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]8.5.2013, 16:16 #168990Jos luoja suo ja onnistun kulkimesta kuvat ottaan ja ertoten tänne ne osaan laittaa niin sitten ,,, mutta varauksella koska se riippuu
omistajan taidoista eikä kulkimesta sehän on siisti ainakin omistajan silmissä
Pyhien viettoo teillekin, palaillaan19.5.2013, 08:55 #168991Kuvan lähetys epä onnistui ????
19.5.2013, 10:27 #168992Ajatuksen kanssa tämä ketju läpi selaten ja vaadittuja toimenpiteitä tehden: viewtopic.php?f=1&t=5956
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]22.5.2013, 15:40 #1689932
22.5.2013, 16:11 #1689941
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.