Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Kuolataampa yhdessä

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 51)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125704

    http://savoiacars.com/ingles/productos/productos.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    taakse levyjarrut, ruiskua..ym…tulossa Sahara 80hp….

    terv. Kari

    #155617

    Aika insinöörejä noi Savolaiset 😆

    #155618

    No niin on, jos on joku nettiharrastelija, niin ainakin hyvin perillä sätkän olemuksesta. Toivottavasti totta ja saatais osia euroopankin markkinoille. Sitronen hoi !!
    Lasse

    #155619

    Oikiassa oot mutta eihä myökää täyvellisiä olla, meiltähä puuttuu heikkouvet.
    t. Savolaisukko Kari

    #155620

    Juu kyllä PienempiOlli kirjotteli jo aikaa sitten..kuvankäsittelyä…silloin oli vain tukivarret…Argentiinassa on paljon kulkimia joten luulisin tämän olevan jopa totta….
    ajavathan siellä kilpaakin sätkillä…

    #155621

    Moi
    Mutta hinta muistaakseni yli 4000E + rahti. On kyllä komia ainakin kuvissa. Käyttävät kuulema lentokoneissa samaa konetta, siis jossakin kevyt sellaisessa.

    Hannu Keinänen

    #155622

    Eikä vielä pelkästään se, että saisi maahan noita kamppeita vaan se että saisi ne tyyppihyväksyttyä euroopassa..! Tuollainen takajarrujen muutos levyjarruiksi on jo niin näkyvä muutos, että harva asema katselisi läpi sormien sellaista. Ainakin minulla tulee heti mieleen tuosta tukivarren rakenteesta, että ovatko varmasti testanneet lujuudet jne oikein, koska levy on akseloitu tuohon pyöränkiinnikkeeseen. Tällöin akselin pätkästä tulee jarruttaessa vipuvarsi levyjarrun kiinnityspisteeseen, joten sen on oltava huomattavasti sätkän alkuperäisvartta kestävämpi. Samaten tuollainen akselin pätkä aiheuttaa myös lisärasitusta laakeroinnille, joten alkuperäislaakeri ei ainakaan vetele tuossa systeemissä. Toisekseen pitää muistaa sätkän etupainoisuus, joten hyödyt saattavat jäädä vähäisiksi.

    Hienoja ovat poikain systeemit, toivottavasti toteutus on yhtä laadukasta.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #155623

    Nyt siellä alkaa olla hieman realistisempia kuviakin, galleria osassa.. Osa häiritsevän siistejä kyllä.
    En koskaan epäillyt etteikö noita olisi tarkoitus valmistaa, mutta aikaisemmin tuolla ei ollut kuin
    3d ohjelmilla tehtyä materiaalia. Myös jarrulevyjen kuvat taitaa olla aitoja. Aikaisemmat 3d sivut
    ja “ideat” siellä taisi olla yhteistyökumppanien etsiskelyä varten.

    -Olli

    #155624

    En tajunnut tuosta Akailen postista kaikkea vaikka yritin lukea sen monta kertaa. Siis levyjarru on kiinni pyörän navassa,
    ja puristaja tukivarressa. GS’ssä on ihan vastaava systeemi. Akseli uloittuu noin ulos tuolta tukivarresta varmastikkin
    siksi, että on tarkoitus käyttää nyky etuvetoisten autojen vanteita jotka ovat sätkän vanteita leveämpiä ja niissä
    on enemmän offsettia sisäänpäin.

    EDIT: ah ehkä mä nyt jo ymmärsin, no mutta tuo sisemmällä offsetilla oleva vanne kuitenkin kumoaa nuo ongelmat.

    -Olli

    #155625

    Juutuota…Span:n kilpureissa on ollut levyt takana ainakin…15 vuotta…häh

    #155626

    @PienempiOlli wrote:

    En tajunnut tuosta Akailen postista kaikkea vaikka yritin lukea sen monta kertaa. Siis levyjarru on kiinni pyörän navassa,
    ja puristaja tukivarressa. GS’ssä on ihan vastaava systeemi. Akseli uloittuu noin ulos tuolta tukivarresta varmastikkin
    siksi, että on tarkoitus käyttää nyky etuvetoisten autojen vanteita jotka ovat sätkän vanteita leveämpiä ja niissä
    on enemmän offsettia sisäänpäin.

    EDIT: ah ehkä mä nyt jo ymmärsin, no mutta tuo sisemmällä offsetilla oleva vanne kuitenkin kumoaa nuo ongelmat.

    -Olli

    Jep, tuo vanneasia on totta…Ajattelin sen itse suurinpiirtein sätkän vanteen levyisellä. Ja kaippa nuo ovat näitä mainitsemiani kestävyysongelmia miettineet ja testanneet. Tarkoitus oli lähinnä havainnollistaa mitä konttorin inssisetä saattaisi miettiä ensimmäisenä. Siksi tuo tyyppihyväksyntä olisi tärkeä dokumentti käteen lyötäväksi ristiriitaisissa tilanteissa.

    Ja Karin kilpakommenttiin; tottakai ovat käyttäneet, kun tarvitsevat sitä räjähtävämpää pysähtymistä enemmän ja jarrut eivät myöskään saa ylikuumentumisen takia muuttua toimimattomiksi. Uskoisin että jarrurummun kaltainen metallimöhkäle varastoi lämpöä pidempään kuin jäähdytetty jarrulevy, ja tunnetusti tuollainen kuumentuminen on ongelma jarrujen toimivuuden takia.

    Normaaliin käyttökulkimeen en näe tarvetta. Edellisessä katsastuksessa jarrudyno ilmoitteli aluksi, ettei superin takajarrut ole tarpeeksi tasapainossa. Asia korjaantui jarruttelemalla hieman pidempään dynon päällä ja lopulta arvot olivat hyvät ja täysin tasan. Inssi perusteli tapahtumaa takajarrujen käyttämättömyydellä. Superissa on geesun etulevyt, joten jarruteho on normisätkää parempi, jolloin takajarruja tarvitsee harvemmin. Olin ajanut yli 6000km ennen tätä katsastusta, joten en ilmeisesti kovin usein edes takajarruja ollut sitten käyttänyt. (Ja ko. takajarrut ovat koottu uusista osista elokuussa, ja kengät lähennetty rumpuihin pariin otteeseen)

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #155627

    Tässä on akailelle nyt GS+2CV tukivarsi jarrusysteemi 🙄

    -Olli

    #155628

    Allright, ei muuta kuin tyyppihyväksyttämään 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #155629

    Ei tuossa muuta ongelmaa ole kun että raideväli kasvaa. Jarruja saa AKE:n mukaan roplailla aika vapaasti, kunhan turvallisuus lisäänty. Paineenrajoittimen tuo varmaan tarvitsisi.

    #155630

    Pitäs mitata tuo laakerin ja vanteen pintojen etäisyys, kun sattuu olemaan GeeSunkin tuollaiset jostain kumman syystä odottelemassa innostusta… 🙄

    Tiiä siitä paineenrajoittimen tarpeellisuudesta, jos on jo muutenkin GeeSun jarrut edessä..? Ehkä hitusen enempi tulisi taakse jarruvoimaa kuin olisi tarpeen, muttei uskoakseni liikaa…

    Jarrupalikoita saa varsin vapaasti parantaa, mutta tukivarsien ja jarruosien hitsaamiseen on aika tiukat ukaasit olemassa. Eli jos jarrusatulan kiinnikkeen joutuu hitsaamaan tukivarteen, niin se taitaa olla jo hitusen määräysten rajan “väärällä” puolella…

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 51)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.